Toon posts:

[HTML + SEO] Maximale lengte H1, H2, H3

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even liggen googlen maar vind er geen antwoord op.
Wat is het maximaal aantal karakters dat je, vanuit SEO en zoekmachines gezien, mag gebruiken voor een H1, H2 of H3

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:47:
Ik heb al even liggen googlen maar vind er geen antwoord op.
Wat is het maximaal aantal karakters dat je, vanuit SEO en zoekmachines gezien, mag gebruiken voor een H1, H2 of H3
34-en-een-half ....

nee serieus, als je denkt dat je je code op zo'n manier moet gaan opzetten, ben je per definitie verkeerd bezig en komt je site echt niet hoger in de zoekmachine's terecht...
zorg er gewoon voor dat je de Heading tags gebruikt voor nuttige titels, die passen binnen de content die je aanbied, en houd je code semantisch correct...

Zorg er verder voor dat mensen naar je site linken, veelal juist omdat er nuttige dingen op staan.

het heeft geen enkele nut te denken dat je met allemaal 'trucjes' hoger in de zoekmachines komt (die tijd ligt al bijna 10 jaar achter je dat je op zo'n manier met zoekmachine-optimalisatie een hogere piositie kon bewerkstelligen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op het moment dat je je content gaat schrijven naar search-engines en niet naar je lezers dan ga je in mijn ogen inderdaad ook te ver...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:41:
[...]

34-en-een-half ....

nee serieus, als je denkt dat je je code op zo'n manier moet gaan opzetten, ben je per definitie verkeerd bezig en komt je site echt niet hoger in de zoekmachine's terecht...
zorg er gewoon voor dat je de Heading tags gebruikt voor nuttige titels, die passen binnen de content die je aanbied, en houd je code semantisch correct...

Zorg er verder voor dat mensen naar je site linken, veelal juist omdat er nuttige dingen op staan.

het heeft geen enkele nut te denken dat je met allemaal 'trucjes' hoger in de zoekmachines komt (die tijd ligt al bijna 10 jaar achter je dat je op zo'n manier met zoekmachine-optimalisatie een hogere piositie kon bewerkstelligen)
Uhmm.. krijg ik hier een snelcursus SEO :) ... nee ik heb niet gezegd dat ik mijn header tags vol ga proppen met content, ik weet best wel veel over searchengines hoor... Ik weet niet of ik bijvoorbeeld 40 of 80 karakters mag gebruiken in een H1!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk niet dat er een maximum aan zit, maar ik denk wel dat er minder waarde aan wordt gehecht aan de woorden in de koppen als een groter deel van de content uit koppen bestaat.

Maar niemand hier kan je dat vertellen, want verschillende zoekmachines hanteren vcerschillende methoden die ze ook nog eens op ieder moment kunnen wijzigen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:06:
Ik denk niet dat er een maximum aan zit, maar ik denk wel dat er minder waarde aan wordt gehecht aan de woorden in de koppen als een groter deel van de content uit koppen bestaat.

Maar niemand hier kan je dat vertellen, want verschillende zoekmachines hanteren vcerschillende methoden die ze ook nog eens op ieder moment kunnen wijzigen.
thanx!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het enige dat ik weet is dat elementen binnen een header-element niet goed geinterpreteerd worden door Google, dus dit wordt niet goed opgepakt:
HTML:
1
<h1><a href="url">titel</a></h1>

Blijkbaar is Google's algoritme niet echt context-aware en wordt de titel hier puur als de beschrijving van een gewone link gezien en niet tevens als heading.

Intentionally left blank

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je kan een <a> element erboven zetten (of eronder misschien beter)
headers verder inderdaad gewoon op content afstemmen en titels gebruiken hoe ze bedoeld worden voor die doelgroep inderdaad.

buiten dat, vind ik zoekmachine optimalisatie vaak overdreven. De beste reclame is nog steeds mond-tot-mond in veel gevallen, en je inhoud van de pagina's.

Als je code en opmaak van code goed is, zal de rest wel okay zijn.
De tijd die je erin steekt om je website te optimaliseren kan je beter gebruiken voor content & nuttige techniek. Het product wat je aanbiedt is uiteindelijk informatie of een multimdia ding o.i.d. en geen adres (om maar even wat te noemen) die je kan vinden in de zoekmachine :>

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1