[NEC3500] Succesvol branden, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Wanneer ik een DVD brand dan lukt dit gewoon (met zowel nero als alcohol) Maar iedere dvd hapert...of start niet eens...

wanneer ik een muziek cd brand..heeft deze ook opstart problemen..of houdt er soms gewoon mee op.

Ik gebruik dezelfde media als wat ik altijd deed...platinum, arita, sony etc. Nooit problemen gehad.

Nu vraag ik mij af is het een software matig probleem of is m;n brandertje gewoon op?

Valt dit te testen?

Verwijderd

Data verification?

De snelheid waarmee deze uitgevoerd wordt kan al veel zeggen...

Tegen welke snelheid brand je overigens?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 11:49 ]

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 13:54
heb je al eens gekeken of je brander in DMA staat ?

• sMb.Blade
Ik brand gewoon op 4x of 8x. Maakt geen verschil. Buffer enzo is ook gewoon 100%.

DMA setting weet ik even niet, ben op werk nu. Echter ik ben daar nooit aangeweest, en heeft het altijd perfecto gedaan :)

DMA (Direct mem access toch?) is een bios setting toch?

Verwijderd

Dan zou DMA in orde moeten zijn.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb ook 'n 3500, en heb gelijkaardige problemen als gehad bij 1 spindeltje TDK-dvd-R's.
Het zou dus aan de media kunnen liggen. Maar dat is een kwestie van eens wat anders probereen. Het kan ook best zijn dat je brander wel degelijk versleten is...

• sMb.Blade
Die nec brandde niets goed meer, platinum, cdrs, dvdrw..etc...

Ik heb dus een nieuwe gekocht NEC AD-7173A. Installatie ging prima, etc. Speelt DVD's prima af.

Echter wat ik ook probeer (nieuwste nero en alcohol) hij brandt NIETS. cdr, dvd+r (2 merken), dvd+rw geprobeerd. :'( De melding is steeds "Please insert disk".

8)7

Hele config is verder wel gewoon goed :S
Pagina: 1