Toon posts:

[BF 2142] Beeldproblemen met 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu format gedaan. XP en SP2 en al de updates, bios van mijn mobo geflasht.
"Oudere" nvidia driver erop gezet, ik geloof 96.89 die op de CDROM stond die bij de 8800GTX zat.
Nu hebbik in BF2 +90FPS maar in BF2142 heb ik nu drops naar 50 en globaal 70 . Dit allemaal op 4AA en 1280*1024, standaard settings in nvidia panel.

Wel een raar ding dat ik kreeg na een tijdje te BF2142e. Ik heb zo interference, precies. Ik weet niet of dit de bedoeling van het spel is of dat het een artifact is van kaputte gtx... Met interference bedoel ik dat zo af en toe de pixels 'vegen', in de breedte dan.

Kan iemand me vertellen of dit gewoon is om het game realistischer te maken of dat men kaart raar doet ....

En kan iemand me zeggen of deze fps normaal is met volgende specs ?

E6600 /2GB DDR800 /P5W DH /8800GTX/ Audigy Platinum(deze bezorgt me ook veel problemen met mijn setup)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 10:36 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Kleine titelfix + dat ik je topic even verplaats naar het juiste subforum (SPV) :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een probleem buiten men lage fps:

http://stimpytje.brinkster.net/dynamic/eakloterij2.jpg

Dit komt door AA veronderstel ik ? ( de blurry tekst in console )
En dit is niet te verhelpen? In BF2142 heb ik juist hetzelfde aan de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 11:11 ]

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Lijkt inderdaad weer eens op een kapotte versie voor AA gaming.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Die rare text zal wel komen doordat het geen 4:3 resolutie is, kijk anders eens of het ook voorkomt bij een 4:3 resolutie.

Via http://www.google.com/sea...tlefield+2142&btnG=Search
kom ik uit op: http://www.xbitlabs.com/a...splay/gf8800-games_3.html
met een 60 fps gemiddeld voor bf2142 op 1280x1024, zou wat hoger moeten zijn met een e6600 aangezien in die benchmark een fx-60 is gebruikt. Maar goed het klinkt over het algemeen als normaal.

Bij artifacts moet je kijken naar alle temperaturen, bij overclock terugclocken en kijken of het ook bij andere 3d applicaties voorkomt.

Dat van het 'vegen' komt me vaag bekend voor dat het onderdeel van het spel is als je een emp op je donder krijgt of een explosie oid, dunno verder heb alleen de demo gespeelt, maar ik meende ook ooit gelezen te hebben dat het een bug kon zijn maar dat was weer dat dit effect onterecht in beeld kwam. Geen zin om uit te zoeken is vast wel info over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd ik kreeg een emp op men donder, nooit last gehad van artifacts.
Dus ik adem eens gerust uit nu... :)

Mijn systeem draait op default clocks. Enkel C1 disabled en ratio unlocked op 9 ( dit is standaard). Iemand heeft me gezegd dat ik dit moest doen voor mijn FSB te kunnen ocen maar dit heb ik nog niet gevonden ( is ook off topic :) )

E6600 temp : 30 idle
8800GTX temp : 65 idle

Voor die blurry tekst een proberen 1280 en 960 mee tegeven in de exe in plaats van 1280*1024 ?

De fps is toch te laag ? Maar ligt dit aan mij want ik heb al veel topics gelezen en veel mensen sukkelen met hun 8800GTX, misschien dat het gewoon ligt aan bakkedrivers en buggy BF2142 ?

@axe: kapotte versie van BF of wat bedoel je nu ?

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 16:13
Een clan maat van mij heeft een E6600 en een 8800 GTS met alles op high af en toe een drop naar 85FPS in heeele drukke stukjes. Met een 8800GTX verwacht je dus wel ff gemiddeld 95 FPS gemiddeld. Dus er is zeker iets mis met je drivers of kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het ook dan :s . Ik gebruik fraps om de fps te zien. Zou je kunnen vertellen welke drivers hij heeft en welke instellingen bij nvidia panel want ik heb alles standaard staan daar. Er staat een instelling serieus mis wss, wat kan het anders zijn.

Alles op max zeg je. Hoe zet hij alles naar max? Enkel de instellingen die op high kunnen gezet worden, die gaan wel maar de AA springt altijd terug naar 4x en laat ons maar zwijgen over de res want daar staat "label" doordat ik 1280 en 1024 meegeef met de exe.

Heb in het verleden fixes van XP gedownload van ms maar deze staan er nog niet op na men clean ghost instal.

XP met SP2 en alle updates samen met driver 9689(denk ik) staan op mijn pc samen met BF2 BF2142 met alle laatste patches.

PS: mijn 3dmark06 is 9794 en mijn 3dmark05 is 14766 op default (1280*1024)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 12:11 ]

Verwijderd

In diezelfde benchmark zie je BF2 ook met een flink stuk meer fps en benchmarks worden meestal uitgevoerd op systemen die geen 'troep' hebben draaien, 'kale' Windows installaties zeg maar. Om een zo eerlijk mogelijke vergelijking te kunnen maken.
Over het algemeen haalt een gemiddelde gebruiker nooit de resultaten van een benchmark, niet uit 'onkunde' maar meer omdat de gemiddelde PC veel meer aan software/drivers heeft draaien/geïnstalleerd heeft dan zo'n benchmark PC.

4:3 resoluties is 1280x960 ja en 800x600, 1024x768, 1152x864, 1600x1200 etc.

BF series staan gelijk aan 'buggy' wat de community min of meer accepteert omdat de gameplay het gelijk trekt qua speelbaarheid dus daar kan het niet aan liggen :P

En de temperaturen lijken mij normaal, alhoewel ik het niet zeker weet van die 8800gtx, heb me daar nog niet bijzonder in verdiept. In de startpost van het bf2142 topic staan wel wat links naar BF fora's (is alweer outdated http://www.totalbf2142.com/forums/index.php bijvoorbeeld), misschien dat je daar eens moet kijken naar ervaringen met de 8800gtx en Battlefield.
Is misschien wat uitzoekwerk maar ik denk niet dat je hier veel ervaringen gaat/kunt krijgen (bij voorkeur Engelstalige fora omdat de Nederlandse veelal alles 'nablaten' wat men in het Engels gevonden heeft met de nodige vertaalfouten en/of andere nuttige oplossingen/ervaringen voor het gemak vergeten erbij te vermelden).

http://www.tweakguides.com/BF2142_1.html kan ook nog nuttig zijn om door te nemen, niet alleen voor bf2142 maar ook in het algemeen staan er wel nuttige tips in om je systeem op orde te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn fps is 'normaal' volgens :
http://www.xbitlabs.com/a...splay/gf8800-games_3.html

en volgens symenGT dan ?

Hmmm, ik dacht dat mijn fps wel zeer makkelijk 100fps hield met 8800GTX en 4AA .
I guess i was wrong ?

Ik zou graag een lijstje hebben met de keuzes in nvidia panel en uitleg erbij. Vert Sync moet af, zon dingen weet ik. Maar al de rest..... Zoals bvb als ik daar spelinstellingen verbeteren zet en AA op 8x zet, gaat dit lukken in BF2 of BF2142 ? Want ik lees dat BF geen hogere AA's ondersteund als 4x.

PS: is er mogelijkheid dat FRAPS hoger dan 99 gaat ingame ? of is dit niet mogelijk ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 12:37 ]

Verwijderd

Ja t/m 999 dacht ik, alleen Battlefield is locked op 100 fps, kun je overriden door renderer.lockfps xxx (jouw waarde) te gebruiken. Weet weer niet zeker of het met bf2142 kan en/of dat de command veranderd is, in bf1942 kon je dit zetten in videodefault.con zodat je het niet steeds in console hoefde te tikken.

google to the rescue :P
http://www.tweakguides.com/BF2142_8.html game.lockFps [framerate] - Caps the game's maximum framerate to specified number
dus, geen idee of je commands kunt automatiseren in bf2/2142.

Verwijderd

Topicstarter
off topic:

Weet je misschien waar duidelijk staat vermeld hoe je met Asus P5W DH een C2D overclocked?

Men pc boot niet meer, lange tuuuuuuuuuuut die niet stopt. Bios eens clearen denk ik
Pagina: 1