iTunes library gebruiken onder BootCamp en Mac OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik wil graag mijn muziekcollectie zowel onder MacOSX als onder Windows XP (Bootcamp) kunnen gebruiken, alleen nu werkt MacOSX en Windows XP beiden toch een tikkeltje anders. Nu vroeg ik mij af hoe kan ik iTunes gezamelijk gebruiken? Of moet ik wachten op een gold versie van Bootcamp?

Als je de muziek op een aparte 3,5" externe hardeschijf zet dan zit je weer met het probleem dat je het niet bij kan hebben, maar dan blijf je het verschil in bestandssysteem houden (schrijfwijze e.d.)

Weet iemand of er hiervoor magische gereedschappen zijn die als schat verborgen liggen in de oceaan van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:22

pling

Lekker Kepjoeteren

Als ik daaraan mag toevoegen (maar dat hoeft niet perse, laat dan maar zitten :) ), ik heb een windows pc, een mac, een laptop en een partner (die op zowel de mac als de windows pc omgeving inlogt), ik (wij) willen graag allemaal van de centraal opgeslagen library gebruik maken (en het liefst van alle plekken vandaan, muziek toevoegen). Zijn er mensen met een vergelijkbaar scenario, en hoe hebben ze dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:51
Je kunt in iTunes aangeven waar de library staat. Wanneer je dit op een fileserver, NAS of ander gedeeld volume zet (zou ook een MSDOS Filesystem (FAT32) partitie kunnen zijn), moet hij er onder beide besturingssystemen gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de topictitel aangepast zodat duidelijker is wat de vraag is :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
pling schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:32:
Als ik daaraan mag toevoegen (maar dat hoeft niet perse, laat dan maar zitten :) ), ik heb een windows pc, een mac, een laptop en een partner (die op zowel de mac als de windows pc omgeving inlogt), ik (wij) willen graag allemaal van de centraal opgeslagen library gebruik maken (en het liefst van alle plekken vandaan, muziek toevoegen). Zijn er mensen met een vergelijkbaar scenario, en hoe hebben ze dat opgelost?
Alles wat je wilt kan behalve het met zijn allen toevoegen. Gewoon een machine hebben waar de library opstaat en deze de library laten delen. Vervolgens kan de rest alle muziek van dit systeem tonen en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ja, het streamen zou natuurlijk een goede oplossing zijn, alleen heb ik maar een Apple notebook. Ik ga maar eens kijken of ik een conversie progje kan fabriceren in het vliegtuig volgende week. Die een de bestanden paden van een MacOSX library kan converteren naar Windows en andersom. Een simpel .net programma omdat ik toch met name alleen wil afspelen onder Windows ipv. beheren van muziek.

Eerst maar eens uitzoeken wat het formaat is van de iTunes Library bestanden ;) Het XML bestand is nog wel te doen. In het XML bestand /zou/ je denken dat je alleen dingen als:

<key>Music Folder</key><string>file://localhost/pad/file.m4p</string>
of
<key>Location</key><string>file://localhost/pad/file.m4p</string>

Alleen eens zien hoe het zit met de Persistent ID key e.d. en natuurlijk het binaire bestand. Het lijkt erop dat iTunes het binaire bestand als basis heeft, en de XML file als fallback als het andere bestand weg is. Om nou meteen dit bestand weg te gooien door het conversieprog lijkt mij wat te grof, misschien binaire bestand herschrijven en XML ook opnieuw generen. Als je het XML bestand weggooid dan wordt de XML bestand opnieuw gegeneert, niet meteen maar als je bijvoorbeeld een liedje afspeelt of iTunes afsluit.

Ik neem dus aan als het XML bestand wordt weggegooit, en je vervolgens het binaire variant van de iTunes library updatet, en iTunes gaat gebruiken of afsluit wordt het uit zichzelf gegeneert. Als het programma nou het bestand gegeneert dat klaar is voor gebruik onder Windows (moet nog kijken wat het verschil is tussen de twee windows en macosx versies) en weer terugzet als je weer naar MacOSX boot.

Iemand enig idee of je scripts kan aanroepen vanuit iTunes onder Windows net als die AppleScripts onder MacOSX?

[ Voor 73% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2007 23:46 ]

Pagina: 1