Ok, ik moet dus onder linux (suse 10.2) een aantal programma's laden die eerst een cd image gemount moeten hebben.
ik voer nu nog een paar simpele commando's uit als root:
mount -t iso9660 -o ro /Data/ISO/****.iso /media/cdrom
cedega /home/****/.cedega/***/games/game.exe
ik wil dit voor de gebruikers automatiseren zodat ze de spellen zelf kunnen laden, het probleem zit hem echter in het mounten van de iso, dit kan aleen door een root gedaan worden en niet door deze gebruikers, en dus werkt mijn script niet.
is er enig manier om een gebruiker mount rechten te geven en of in een script een commando als root uit te voeren ?
ik weet dat er ook wel no-cd cracks zijn, maar niet voor deze spellen, en niet voor de laatste patches.
Alle cd's zijn legaal en ze willen de images hiervan ook gebruiken.
Ik heb al gegoogled, maar ik kan zoeits nergens vinden.
ik voer nu nog een paar simpele commando's uit als root:
mount -t iso9660 -o ro /Data/ISO/****.iso /media/cdrom
cedega /home/****/.cedega/***/games/game.exe
ik wil dit voor de gebruikers automatiseren zodat ze de spellen zelf kunnen laden, het probleem zit hem echter in het mounten van de iso, dit kan aleen door een root gedaan worden en niet door deze gebruikers, en dus werkt mijn script niet.
is er enig manier om een gebruiker mount rechten te geven en of in een script een commando als root uit te voeren ?
ik weet dat er ook wel no-cd cracks zijn, maar niet voor deze spellen, en niet voor de laatste patches.
Alle cd's zijn legaal en ze willen de images hiervan ook gebruiken.
Ik heb al gegoogled, maar ik kan zoeits nergens vinden.
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!