[XP] automatisch opnieuw opstarten uitschakelen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 19:30
Ik heb hier een PC staan waar een grapjas tegenaan heeft geschopt, omdat ie lawaai maakte.. :|

Nu start ie niet meer op. :N

Ntldr ontbrak. Deze heb ik teruggezet van een soortgelijke PC, nu begint ie wel heel even (1-2sec) te laden vanaf de HDD, maar start daarna opnieuw op.

Ik heb in de FAQ gelezen dat ik moet kiezen voor de optie: "automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" tijdens het booten, zodat ik een foutmelding kan zien.

Helaas werkt dit niet. Hij blijft opnieuw opstarten. Ik heb de schijf gecontroleerd op fouten, maar dat heeft niets opgelost.

Heeft er iemand een gouden tip?

---

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een HDD test programma, de kans bestaat dat de HDD door de schop de weg kwijt is of echt helemaal kapot is.

• RePlayer
RePlayer schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:34:
Ik heb de schijf gecontroleerd op fouten, maar dat heeft niets opgelost.
Kan bovendien wel op de schijf komen middels een andere PC.

---

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Kun je de andere schijf testen in die andere PC door hem daar fysiek op aan te sluiten? Wat voor OS heeft die andere PC? Indien dit Windows is, dan kun je via rechts-klikken op die schijf in de verkenner zoiets als "properties-->tools-->Error-Checking-->Check Now" doen.

Je krijgt dan (tenminste, op mijn Win 2000 machine) twee checkboxes: "Automatically fix file system errors" en "Scan for and attempt recovery of bad sectors". Beide zouden in dit stadium misschien je probleem op kunnen lossen...

Als dit geen bad sectors laat zien, maar XP start daarna nog steeds niet --> misschien via je XP-cd een reparatie uitvoeren?

[ Voor 72% gewijzigd door Recursio op 28-12-2006 02:35 ]

• RePlayer
Ik heb gescand, maar geen fouten opgetreden.

Bij automatische Windows reparatie wordt gevraagd naar diskettes. Die heb ik niet.

Het herstelconsole kan wel, maar ik weet niet wat ik moet repareren omdat ik geen foutmelding krijg.

---

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Google misschien eens op "xp recovery console options" / "xp herstel opties"?

De setup disks kun je trouwens maken:http://support.microsoft.com/?kbid=310994

[ Voor 37% gewijzigd door Recursio op 28-12-2006 02:46 ]

Pagina: 1