NSLU2 met Unslung verliest verbinding met Experia Box

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 18:22
Hoi Allen,

Helaas is de Topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143424 reeds gesloten, echter komen er nu meer mensen achter dat er iets goed mis is met de Experia Box.

Heb voor een Kamaraad Unslung in geladen en NSLU2 meegenomen naar zijn huis, ikzelf zit bij Tiscali met een Zyxel modem. Hij heeft Internet + Bellen van KPN en dus een Experia Box. Bij mij was alles koek en ei en goed. Hier bij hem aangesloten kreeg ik de boel ' niet lekker ' draaiend. Na een tijdje dacht ik dat ik gek geworden was, totdat ik een " ping -t 192.168.2.222 " deed en zag dat om de zoveel minuten enkele ping's wegvallen. Soms duurt het wel 30 seconden voordat er weer een verbinding is.

KPN helpdesk gebeld, die zeggen nog niet zoveel, ben gelukkig wel meteen naar de 2e lijns doorgezet. Echter heb ik er weinig hoop in, volgende zaken zijn geprobeert:

- Hub ertussen ( Dus computers en NSLU2 op dezelfde HUB en 1 draad naar de Experia) gaat NIET goed;
- Hub ertussen zoals hierboven, kabel naar Experia weghalen en het werkt strak;
- Switch ertussen zoals hierboven met Experia, niet goed;
- Switch ertussen zoals hierboven zonder Experia, goed;
- Kabels wisselen, zelfde resultaten.

Mijn vermoeden is dat beiden devices, ExperiaBox en NSLU2 om de zoveel tijd een ' conversatie ' krijgen over de te voeren snelheid 10/100/1000 of HD of FD ? (Kan EB 1000 aan? NSLU2 is max 100)

Kan ik KPN voor de kosten laten opdraaien? Hun schermen hun box volledig af. :(

Groetjes Tom, iemand al een oplossing?