Toon posts:

MB. A8V-VM :krijg 3e sataschijf niet geinstalleerd OS. Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een asus MB. A8V-VM chip VT8251. Alles ok. behalve dat ik geen derde Externe sata schijf kan installeren.
Eerste twee schijven zijn een raid0. Als ik de derde schijf op de derde aansluiting plug start Vista niet meer op. Zet ik de schijf aan terwijl OS Vista draait dan freezed het beeld. Zet ik de schijf weer uit, dan kan ik gewoon verder. In de bios wordt de derde schijf bij aansluiting niet gezien.
Ik snap het niet meer. Wie wel?
Bedankt,
Harold

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 14:03
En als je je RAID-0 schijven afkoppelt, en dan je pjoet weer start, werkt die schijf dan wel naar behoren?

Verwijderd

Topicstarter
Dan start hij natuurlijk niet, maar bedoel je of ik hem dan in de bios zie staan?

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 14:03
Idd bedoel ik dat, maar meer dan dat; kun je er een bijv. OS op installeren?

Er zijn (tenminste) vijf onzekerheden:

0. heeft Vista misschien een driver nodig voor de controller die je tot nu toe niet in gebruik had?
1. Is die schijf goed? --> goede test is een OS installeren
2. Kan je voeding het aan om drie schijven van voldoende prik te voorzien?
3. is de onboard disk controller in orde?
4. Heb je een recente BIOS op je moederbord? --> if not; update?

Je kan het volgende doen:

0. Hang de schijf aan de twijfelachtige controller
1. geef de RAID-0 schrijven power, meer GEEN data kabels
2. Installeer een OS op de "derde" schijf, die volgens je OS dan de enige is, want hij kan de andere twee niet zien.

Als dit werkt maar Vista blijft weigeren heb je misschien een Vista expert nodig. Bennik helaas nog niet :)

[ Voor 96% gewijzigd door Recursio op 28-12-2006 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken.
Bios is al geupdate, de schijf is perfect, want ik kan hem ook via USB aansluiten en dan draait hij als een tierelier. Het controleren of ik hem in de bios zie zonder de raid, lijkt me nog een goed idee..