[testcase] Margreet, Zwart-Wit

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
Deze foto's had ik al bij voorbaad op Zwart-Wit geschoten, en dat was ook mijn doel.

Gemaakt met Canon 350D + Kitlens en Sigma 70-300 APO F4.5

Model is: Margreet

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/foto/tweakers/img_0195-600.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/foto/tweakers/img_0172-600.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/foto/tweakers/img_0170-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Te hard geflitst (intern??) of te felle lamp gebruikt. Denk het eerste. Verder zijn de composities nu ook niet echt spannend, het model kijkt ook beetje ongeïnteresseerd. Het feit dat ze BW zijn draagt niet veel bij aan de foto.

Probeer eens een wat kleinere dof te gebruiken en zoals gezegd; zachter licht.

Edit: Oh ja, als je foto's van 500 kb p/s hier gaat posten ben je snel over je datalimiet heen :P

[ Voor 14% gewijzigd door LoneGunman op 28-12-2006 00:01 ]

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Wat is er met haar ogen gebeurt, ze zien er zo onnatuurlijk uit :)
Het lijkt alsof ze in photoshop met een penseel zwart gemaakt zijn.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• _trickster_
aan de ogen heb ik zelf niks bewerkt.
op mijn verlanglijstje staat wel nog steeds een Externe Flitser met Diffuser
weet mischien iemand een andere handige oplosser voor een Diffuser voor de gewone Standaard "onboard" flitser ?

en dat ze zo heel erg fel zijn, is denk ik een combinatie van te fel flitsen en niet helmaal lekker omgezet van RAW naar jpg.

@LoneGunman: Thuis gehost, dus dat zal het probleem niet zijn ;), ik zal ze eerdaags wel ff kleiner maken voor de mensen met een iets minder snelle internet verbinding, het was mij zelf nog niet opgevallen.

Tnx voor de tips allemaal

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze deden het gisteravond eventjes niet, vandaar. Maar nu wel weer.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Foto1 en Foto2 hebben goede composities. Goed voorbeeld voor de gulden snede

De belichting kan in de eerste twee foto "net aan". Op foto1 is duidelijk een reflectie te zien van de flits. Makeup (tegen lichtjes zweten, en glimmen) kan hier uitkomst bieden. Polar kan ook maar wordt moeilijker.
De scherpte is overal ok, netjes op de ogen gefocussed.
Foto2 heeft een goede DOF, volgende keer wel even een andere lens pakken misschien, of misschien toch iets dichtknijpen. (Lensblur is niet de sterkste kant van deze lens.)

Foto3 valt echt buiten de boot, compositie is er niet en de belichting met de schaduw aan de linker achterzijde van haar hoofd is gewoon "not done".

Al dit negatieve commentaar moet je niet zien als het afzijken van je foto's, het zijn wel degelijk goede foto's. Je wil echter blijven perfectioneren. De bovengenoemde puntjes kunnen daar misschien bij helpen. Succes!

• _trickster_
ik vind zelf ook Foto 1 en 2 het beste,
zijn er nog truckjes om het flitsen te verbeteren met de standaard flits.
het zou beter zijn als ik een Externe flister heb met een diffuser, maar die heb ik helaas nog niet in mijn bezit.
zijn er nog truckjes voor met een gewone flits, of is het gewoon hard doorsparen voor een externe flits ?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wat paradoXical eigenlijk al zegt: er missen 'lichtjes'in haar ogen, waarbij het netvlies een lichtbron weerspiegeld. Ogen die niet van dat soort lichtjes hebben worden hier altijd wat dof en onnatuurlijk van.

2 zou ik misschien nog wat verder croppen, het linker gedeelte van de foto voegt m.i. weinig toe.

Verder best aardige foto's :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik vind het wel aardige platen, maar zou het volgende anders doen.

Ik zou bij foto 3 een andere achtergrond gebruiken. Als vuistregel; Zet de achtergrond op minstens 2 keer de afstand camera - subject. Dan ben je meestal ook de nare schaduw door het flitsen kwijt. Beter nog natuurlijk is indirect flitsen. Stel scherp op de ogen. Kies een klein DOF. Zonder achtergrond (foto 1 en 2) kun je zelfs een nog kleinere DOF nemen zodat bijvoorbeeld ook de arm aan scherpte verliest. Zo ontstaat in mijn ogen een nog mooier beeld.

Verder zou ik alles in kleur fotograferen; Later omzetten geeft je altijd meer vrijheid. Je kunt denk ik nog een beter contrast bereiken. Oh en een glimlach mag er ook wel vanaf :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik als complete amateur vind het aardige foto's, maar niet spannend. Mooie meid, die veel mooier kan zijn. Foto's zien er dof en ongeinteresseerd uit... En zoals hier boven gezegd is: laat dr lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
_trickster_ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:30:
ik vind zelf ook Foto 1 en 2 het beste,
zijn er nog truckjes om het flitsen te verbeteren met de standaard flits.
het zou beter zijn als ik een Externe flister heb met een diffuser, maar die heb ik helaas nog niet in mijn bezit.
zijn er nog truckjes voor met een gewone flits, of is het gewoon hard doorsparen voor een externe flits ?
Je hebt wel een paar trucjes voor je ingebouwde flits hoor. Je kan bijvoorbeeld een ouderwets fotorolpotje scoren (bij de kruitvat oid, hebben ze een bak met oude potjes) Die kan je als difuser gebruiken.
En met wat hobbien kun je met alu folie een spiegel voor je flitser zetten die er voor zorgt dan al het licht naar boven wordt gereflecteerd.
Tip voor externe flitser, kijk eerst even op marktplaats oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
paradoXical schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:14:
Wat is er met haar ogen gebeurt, ze zien er zo onnatuurlijk uit :)
Het lijkt alsof ze in photoshop met een penseel zwart gemaakt zijn.
Ze heeft waarschijnlijk blond haar, dat ze bruin/rood heeft geverfd. Haar wimpers zal ze met mascara zwart hebben gemaakt.. Omdat het BW shots zijn, ziet alles er donker uit, en lijken die wimpers dus 'overzwart' :) Vooral naast dat haar en die wenkbrauwen..

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 29-12-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat hij de redelijk grote pupillen en het ontbreken van catchlights bedoeld.
Heb je de foto's toevallig in een slecht verlichte ruimte gemaakt?(hiervan worden je pupillen ook wijder)
Het ontbreken van de catchlights begrijp ik ook niet helemaal als je direct geflitst hebt. Misschien rode ogen effect (maar dan in z-w)?

[ Voor 11% gewijzigd door djengizz op 29-12-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

aangezien ik dit meer test- dan showcase materiaal vind een kleine titelfix

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Bedankt voor al het commentaar, ik zal hier zeker de volgende goed op letten.
ook ben ik toch vanplan om een Flitser te gaan aanschaffen voor mijn Canon 350d
ik hiervoor heb ik de Speedlight 430 van Canon op het oog, dit omdat ik ook redelijk veel Party fotografie doe, en dat ik bij het portret fotografie de voordelen van het indirect flitsen en het gebruik van een Diffuser wel een groot voordeel zie.

alsnog bedankt voor al het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's! Alleen mist net wat inderdaad. Wat misschien ook nog een beetje kan helpen is wat met de flitscompensatie van de interne flitser te spelen. De flitscompensatie vind je gewoon in het menu van je camera.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 01:46 ]

Pagina: 1