Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ip tracking

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, dus heb ik het hier maar gedaan :)

Het gaat over het volgende.

Kan ik met ip tracer iemand traceren uit welk land die komt(ik gebruik zelf http://www.bbox.ch/default.asp?m=15)
Laats kreeg ik een mailtje uit rusland van een dame die me beter wou leren kennen, dus ik had zoiets van ja leuk die mail ik wel terug.
Ze zei dat ze uit Irkutsk kwam, maar over 2 dagen het vliegtuig zou pakken naar Moscow, dus ik via de mail heb ik haar ip getraceerd, kreeg ik dit:
Domain ID:D11995728-LRMS
Domain Name:MYEMAILBOX.INFO
Created On:01-Feb-2006 18:15:25 UTC
Last Updated On:02-Apr-2006 20:34:48 UTC
Expiration Date:01-Feb-2007 18:15:25 UTC
Sponsoring Registrar:eNom, Inc. (R126-LRMS)
Status:OK
Registrant ID:2B8F2D5EEBCD437A
Registrant Name:Irina Lobina
Registrant Organization:
Registrant Street1:Kuznecova 12-90
Registrant Street2:
Registrant Street3:
Registrant City:Moscow
Registrant State/Province:Moscow
Registrant Postal Code:450021
Registrant Country:RU
Registrant Phone:+7.91156909876
Registrant Phone Ext.:
Registrant FAX:
Registrant FAX Ext.:
Registrant Email:MISIKID@YAHOO.COM
Admin ID:2B8F2D5EEBCD437A
Admin Name:Irina Lobina
Admin Organization:
Admin Street1:Kuznecova 12-90
Admin Street2:
Admin Street3:
Admin City:Moscow
Admin State/Province:Moscow
Admin Postal Code:450021
Admin Country:RU
Admin Phone:+7.91156909876
Admin Phone Ext.:
Admin FAX:
Admin FAX Ext.:
Admin Email:MISIKID@YAHOO.COM
Billing ID:2B8F2D5EEBCD437A
Billing Name:Irina Lobina
Billing Organization:
Billing Street1:Kuznecova 12-90
Billing Street2:
Billing Street3:
Billing City:Moscow
Billing State/Province:Moscow
Billing Postal Code:450021
Billing Country:RU
Billing Phone:+7.91156909876
Billing Phone Ext.:
Billing FAX:
Billing FAX Ext.:
Billing Email:MISIKID@YAHOO.COM
Tech ID:2B8F2D5EEBCD437A
Tech Name:Irina Lobina
Tech Organization:
Tech Street1:Kuznecova 12-90
Tech Street2:
Tech Street3:
Tech City:Moscow
Tech State/Province:Moscow
Tech Postal Code:450021
Tech Country:RU
Tech Phone:+7.91156909876
Tech Phone Ext.:
Tech FAX:
Tech FAX Ext.:
Tech Email:MISIKID@YAHOO.COM
Name Server:NS1.DNSEXIT.COM
Name Server:NS2.DNSEXIT.COM

Dat vond ik raar, want ze moest nog naar moscow reizen, ik het spelletje meespelen.
Een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat ze in Moscow was, en dat ze geen geld meer had of ik 500$ kon overmaken via Western Union.
Ze had ook een kopie gemaakt van haar paspoort.
Dus ik meteen weer kijken naar het ip was gewoon hetzelfde, dus ik schreef haar dat ik geen 500$ had en dat ik nooit geld zou overmaken naar iemand die ik niet ken.
Das ja nooit meer wat van gehoord.

Dit was ongeveer 6 weken geleden.

3 dagen terug kreeg ik een mail van een Sindy uit senegal, ik zal een deel van de mail laten zien.

My Dearest,
I am more than happy in your reply to my mail.How are you to day? hope fine. Mine is a little bit cold over here in Dakar Senegal. In this camp we are only allowed to go out from the camp only on mondays and fridays of the week. Its just like one staying in the prison and i hope by God's grace i will come out here soon.We don't have any relatives now whom we can go to, all our relatives ran away in the middle of the war. The only person we have now is Rev.collins ,who is the pastor of the (Christ for all Churches) here in the camp. He has been very nice to me since i came here but i am not living with him rather i am leaving in the women's hostel because the camp have two hostels one for men the other for women.

The Pastors Tel number is () if you call and tell him that you want to speak with me he will send for me in the woman hostel and i will come and anwser your call. As a refugee here i don't have any right or privilledge to any thing be it money or whatever because it is against the law of this muslem country.I want to go back to my studies. because i want to hold a midwiffrey certificate also.

Please listen to this, i have my late father's deposit certificate and death certificate here with me which i will send to you later,because when he was alive he deposited some amount of money in a leading financial instutition here in Dakar Senagal which he used my name as the next of kin,the amount in question is $ 4.750 (Four Million Seven Hundred and fiftyThousand USDollars).

So, i will like you to help me transfer this money to your account and from it you can send some money for me to get my travelling documents and air ticket to come overthere to meet with you. I kept this secret to people in the camp here, the only person that knows about it is the Revrend because he is like a father to me. So in the light of above i will like you to keep the secret to yourself and don't tell it to anyone for i am afraid of loosing my life and the money, if people gets to know about it.

I like honest and understanding people,truthful and a man of vision, trustworthy and hardworking.My favourite language is english and i speak it very fluently. Meanwhile, i will like you to call me like i said i have a lot to tell you. Have a nice day and think about me. Awaiting to hear from you soonest .
Yours in love,
sindy.

Dit is de derde mail, ik heb het ip getraceerd, krijg ik dit:

YAHOO.COM.ZZZZZ.GET.LAID.AT.WWW.SWINGINGCOMMUNITY.COM
YAHOO.COM.ZOMBIED.AND.HACKED.BY.WWW.WEB-HACK.COM
YAHOO.COM.VIRGINCHASSIS.COM
YAHOO.COM.UNIQUELYUJEWELS.COM
YAHOO.COM.TWIXTEARS.COM
YAHOO.COM.TW
YAHOO.COM.SG
YAHOO.COM.OPTIONSCORNER.COM
YAHOO.COM.MX
YAHOO.COM.JOSEJO.COM
YAHOO.COM.IS.N0T.AS.1337.AS.SEARCH.GULLI.COM
YAHOO.COM.ELPOV.COM
YAHOO.COM.DALLARIVA.COM
YAHOO.COM.BR
YAHOO.COM.BGPETERSON.COM
YAHOO.COM.AU
YAHOO.COM
Heel raar, dus ben ik gaan zoeken op google, en kwam ik uit op deze site http://www.419fraud.com/419_crimes.htm via de nederlandse ambassade in senegal.
Dit moet nep zijn, en wat zou er gebeuren als ik mijn bank en adres info geef?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:13:
Dit moet nep zijn, en wat zou er gebeuren als ik mijn bank en adres info geef?
Ja. En dan zou je vrij stom zijn ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geloof je er ook echt in? Want dat gaat je nog een boel geld kosten.

Overigens valt er weinig te 'traceren' aan een stel domeinnamen want die info die je laat zien komt uit de WHOIS voor .info en .com.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 27-12-2006 23:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Misschien is dit een stomme vraag, maar wat kan hij/zij doen als hij/zij het rekeningnummer van "kofka" heeft? Op welke manier kunnen ze dan geld van rekening afhalen?

www.koopeendroom.nl

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zich niks. Met een rekening nr alleen kunnen ze niks.
ze proberen jouw zover te krijgen dat je geld naar hen overboekt.
(1e is een mooie vrouw scam. 2e nigeria scam (geld investeren om fund te unlocken))

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 27-12-2006 23:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: heeft iemand je al verteld dat Sinterklaas en de Kerstman niet bestaan? ;)

Natuurlijk scams. Negeren en deleten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga hier zeker niet op in.
maar ik heb dit ook gepost, voor anderen mensen die hier ook mee te maken hebben.
Zodat ze hier niet intrappen.
Ik wou dat ik goed was in hacken via mail, kan ik wel leren, maar is de moeite niet waard.

En bestaat sinterklaas en de kersman niet _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 00:26 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Hiervan zijn er al zoveel topics op GoT. Maar is het doel van je topic eigenlijk? Je topictitel is ip tracking, maar daar gaat het niet echt over. Het staat in Beveiliging & Virussen maar waarom is mij ook onduidelijk.

Zulke mailtjes moet je gewoon negeren, of reageren als je niks te doen hebt, maar nooit serieus op ingaan. Hetzelfde als die mailtjes van mensen uit Nigeria die op je product op marktplaats reageren en een onwaarschijnlijk hoog bedrag bieden.

Scam heet zoiets. Zie http://gathering.tweakers.../keyword?data%5Bq%5D=scam

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als het een mailadres is dat je nadie nneit meer gebruikt - of maa er zo effe eentje aan, en mail haar vandaar uit terug:

speel het spel mee, probeer zoveel mogelijk info los te peuteren zonder zelfs info of geld kwijt te spelen.

en speel die informatie allemaal door naar de des betreffende diensten.
(gelijk de headers van al die mails, de whois info via bv dnsstuff.com, enzovoort, ...)

mss help je zo een andere bende oprollen ;)

en anders helpt het jou om te "counter-social-engineer'en" :+

1ste aanvulling:
als je effe google'd kom je wrs het laptop verhaal tegen van iemand die een nigeriaan zover kreeg dat ie de laptop (verkocht via marktplaats ofzo) via rembours wou betalen, ipv via wire transfer en hem een map + bakstenen opstuurden voor redelijk wat geld en dus de scam schoon omdraaide...

2de aanvulling:
dnsexit is zoals dyndns en no-ip: dus die ip's zijn wrs allemaal van botjes en dus een goeie link naar een botnet - je hebt in ieder geval al 1 mailadres dat link een domein gebruikt voor botnet-clients ...
MISIKID@YAHOO.COM
want daarop staat het domein geregistreerd
al info om ne start te hebben om nogmaals zo'n net op te rollen...
(mmm met wat meer tijd, goesting en de headers zou ik het zelf wel willen uitzoeken allemaal.
bookmarken dus en als je me werk wilt geven in mijn vrije tijd: mail me maar met de headers als text ge copy-past)

[ Voor 55% gewijzigd door soulrider op 28-12-2006 00:42 . Reden: mezelf een bezigheid gegeven... ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
@hierboven over die laptopactie: Ook gezien ja, geniale actie was dat, de scammer moest enkele honderden euro's betalen voor het pakketje, en toen bleek daar een baksteen in te zitten! Meesterlijk :D

Als IP-trackingtool moet je Visual Route eens proberen, daar kun je de hele route van het pakketje volgen. Aangezien het hele gebeuren één grote scam is zal hij dus op een vreemde plaats uitkomen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DarthPlastic op 28-12-2006 00:36 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:31:
als het een mailadres is dat je nadie nneit meer gebruikt - of maa er zo effe eentje aan, en mail haar vandaar uit terug:

speel het spel mee, probeer zoveel mogelijk info los te peuteren zonder zelfs info of geld kwijt te spelen.

en speel die informatie allemaal door naar de des betreffende diensten.
(gelijk de headers van al die mails, de whois info via bv dnsstuff.com, enzovoort, ...)

mss help je zo een andere bende oprollen ;)

en anders helpt het jou om te "counter-social-engineer'en" :+

als je effe google'd kom je wrs het laptop verhaal tegen van iemand die een nigeriaan zover kreeg dat ie de laptop (verkocht via marktplaats ofzo) via rembours wou betalen, ipv via wire transfer en hem een map + bakstenen opstuurden voor redelijk wat geld en dus de scam schoon omdraaide...
Hahaha ja ga ik zeker zoeken.

En ja de titel is een beetje onduidelijk, omdat ik eerst wou weten hoe ik haar/zijn ip wou hacken.
Maar dat heeft toch geen zin, en ik denk niet dat dit me uitgelegd word op dit nette forum.
Ik krijg via dit forum vele antwoorden op mijn vragen, en lees hier wijsheid.
Ik ben het ook een beetje beu dat mensen elkaar lopen te scammen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 22:12 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik heb mijn mailadres in m'n profiel staan (nu ook 'openbaar' :+ )
dus wis effe je hotmail adres zodat ev. andere haverster-spiders het niet oprapen.
ik heb ook een mailtje gestuurd ondertss al

en ja idd, veel hulp om te hacken ga je hier niet vinden, is tegen de policy.
is ook niet aan te raden want wrs ben je dan een onschuldige 3de partij aan't kl*ten.
en als je een verkeerde persoon tegen hebt, loop je zelf 't risico om vervolgd te worden wegens inbraak in systemen van derden en dergelijken (en mss zelfs verantwoordelijk gesteld worden voor ev. troep op die pc mits jij ook niet kunt bewijzen dat je het er wel of niet opgezet hebt...)

Verwijderd

Tracen hoeft niet per definitie te leiden tot de stad of het land waar de mailer zit. Mijn vriendin mailde een tijdje uit een internetcafé uit Kameroen, maar ik kon haar maar terug tracen tot Israël.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 07:43:
Tracen hoeft niet per definitie te leiden tot de stad of het land waar de mailer zit. Mijn vriendin mailde een tijdje uit een internetcafé uit Kameroen, maar ik kon haar maar terug tracen tot Israël.
zover jij weet zat ze in Kameron ja >:)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 07:43:
Kan dat nog verder zetten, als ik in Singapore zit gebruik ik altijd mijn eigen mailserver in Nederland :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Iedereen die er in trapt door mee te doen aan dit soort scams krijgen precies wat ze verdienen, imho. Een welverdiende maar dure les.

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
lordsnow schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:29:
Iedereen die er in trapt door mee te doen aan dit soort scams krijgen precies wat ze verdienen, imho. Een welverdiende maar dure les.
Opgelicht worden is nooit slim, maar sommige oplichters pakken het dusdanig handig aan dat minder ervaren internetgebruikers er met open ogen intrappen. Om nou te zeggen dat diegenen die opgelicht worden het verdiend hebben, vind ik wel erg rechtlijnig.

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

arieleks schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:57:
[...]

Opgelicht worden is nooit slim, maar sommige oplichters pakken het dusdanig handig aan dat minder ervaren internetgebruikers er met open ogen intrappen. Om nou te zeggen dat diegenen die opgelicht worden het verdiend hebben, vind ik wel erg rechtlijnig.
Wijze les: dingen die te goed lijken om waar te zijn, die zijn inderdaad niet waar. Het is vaak hebzucht, dus je kunt het ook als leergeld zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

lordsnow schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:29:
misschien verdien je het wel, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat je het zo erg verdient. Iedereen kan wel eens naïef of goedgelovig zijn, maar dat hoeft niet direct bestraft te worden met een faillissement.

• arieleks
  • Laatst online: 13-08-2013
gambieter schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:07:
[...]

Wijze les: dingen die te goed lijken om waar te zijn, die zijn inderdaad niet waar. Het is vaak hebzucht, dus je kunt het ook als leergeld zien.
Ik denk dat er vooral een dosis naïeviteit bij komt kijken. (Zie ook The_Tzar ;) )
Al met al, nog een goede reden voor de invoering van het Europese internetrijbewijs ;)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

@ arieleks: Ik heb het niet over opgelicht worden in het algemeen. Sommige oplichters gaan erg geraffineerd te werk. Maar dat is in dit geval dus helemaal niet aan de orde. Als iemand zogenaamd beschikt over "Four Million Seven Hundred and fiftyThousand US Dollars" hebben ze never nooit niet de hulp van een vreemde nodig om dit te bemachtigen. Als je hier dan toch op in gaat dan negeer je je gezond verstand door hebzucht. Oftewel, eigen schuld dikke bult.

En ik ben helemaal voor een Internet Rijbewijs. Wil je een abonnement bij een provider, eerst een kopie van je Internet Rijbewijs overhandigen...

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja, dit is ondertussen wel duidelijk. Het is een scam, je moet er niet intrappen etc etc etc. Ik zie verder ook geen nieuwe discussie in dit topic, dus ik ga het maar sluiten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.