Toon posts:

[XP] HP NX5000 geluid in windows werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb mijn laptop opnieuw (legaal) geinstalleerd met Windows XP home. Alles werkt prima, behalve het geluid.

Het gaat dus om een HP NX5000 laptop met de volgende geluidskaart:

Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI

Ik heb de drivers van de HP website geinstalleerd en alles lijkt in orde. Apparaatbeheer laat zien dat de geluidskaart is herkend en de juiste drivers geinstalleerd zijn.
Ik heb de geluidskaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

Alleen ik heb geen geluid... :? . Het probleem ligt hem niet aan de hardware. Ik heb dit getest met een linux live cd. Hierbij werkt het geluid dus wel goed.

Uiteraard heb ik gekeken of het geluid niet op mute staat o.i.d. maar dit is niet het geval. Ook staat het volume op maximaal.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:04 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Werkt het geluid overal niet? Dus de windows geluidjes, winamp, wmp, games, dvd, etc? Ik herinner me dat ik ergens in Windows een keer het hardware apparaat verkeerd had geselecteerd, hierdoor kreeg ik zelfs errors :/ . Ook kan het helpen om te spelen met je hardwarematige versnelling en andere versies van de driver (oudere bijvoorbeeld!). Succes, hopelijk zijn het wat pointers :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het geluid werkt helemaal niet in windows. Niet bij muziek, films of de windows geluidjes zelf.. Ik kan nergens de optie vinden om hardware versnelling uit te sschakelen.

Ik heb de realtek AC97 drivers ook geprobeerd, maar dan krijg ik een BSOD.... :( .

De drivers die er nu op staan heb ik van de HP site en horen bij deze laptop. Dit moeten gewoon de juiste drivers zijn.

Zie ik misschien wat anders over het hoofd??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een NX5000 heeft dit probleem (gehad)..??? :?

Verwijderd

Kan me vergissen maar dacht dat er eerst een microsoft hotfix en dan een Intel audio-bus driver geinstalleerd moest worden voordat je de audio driver installeert. Dus eerst die hotfix installeren, daarna wordt je audio bus herkent, die installeren, daarna kan je de audio card driver installeren.
http://gathering.tweakers...ges/1176456///audio%2Cbus Laatste post.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je advies opgevolgt...helaas heeft het niet geholpen. Hetzelfde resultaat. Ik sta dus wel open voor nog meer suggesties! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:52:
Ik heb je advies opgevolgt...helaas heeft het niet geholpen. Hetzelfde resultaat. Ik sta dus wel open voor nog meer suggesties! :P
Daar lukte dit ook pas na een schone windows installatie, weet niet of dat een optie is.......

Verwijderd

Topicstarter
Zoals boven in de TS vermeld was dit ook een schone installatie....

Bedankt voor het mee denken zover.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Aangezien er met de hardware niets mis is, geluid werkt immers onder linux wel verplaats ik je topic naar windows clients :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein schopje, want ik kom er echt niet uit.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
OK, iets harder schopje dan >:)
Pagina: 1