[gamepad] Cordless rumblepad 2 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal weken een Cordless Rumblepad 2 van logitech, het ging goed tot ik de laatste paar weken, ontdekt hebt dat hij af en toe "automatisch knoppen indrukt". Terwijl ik dus gebruik maak van de gamepad, wordt er zomaar "knoppen ingedrukt". Dit gebeurt niet heel vaak maar wanneer het gebeurt is het wel vervelend. (Of ik ben echt gek geworden...)

Voorbeeld:
Ik speel PES 6. En terwijl ik rond zit te passen, schiet "ik" plotseling de bal. Ik weet zeker dat ik die schiet-knop de laatste paar secondes niet heb aangeraakt en toch wordt die schiet-actie uitgevoert.

Zo mijn vraag is dus nu, of iemand mij kan helpen met dit probleem. Heb je dit probleem ook (gehad)? Zo ja heb je het weten op te lossen? Eventuele tips wat ik kan doen.

Wat al heb ik gedaan tegen het probleem:
eerlijk gezegt niets want:
- Ik hoefde het niet te installeren dus kan ik hem ook niet deïnstalleren om hem vervolgens weer te installeren.
- Drivers ik heb de nieuwste drivers want de laaste driver update was van 2003 en ik denk dat ik wel de nieuwste drivers heb gekregen bij mijn aankoop.
-Terugbrengen naar de winkel? Waar ik hem heb gekocht kan ik hem na 2 weken niet meer ruilen en toen ik het ontdekte was het al twee weken geweest.

-Ik kan nog contact opnemen met Logitech, echter ik kijk eerst of er iemand mat een (makkelijke) oplossing hier komt, zo niet neem ik contact op met Logitech.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik denk serieus dat je het beste contact op kan nemen met Logitech, de service daar is over het algemeen erg goed te noemen. Hopelijk houden ze dat niveau service.

Mocht je het apparaat voorzichtig kunnen openen (zonder garantie te verliezen denk ik niet), zou ik eens rustig binnenin kijken of er geen losse knoppen of verbindingspunten of -draadjes zijn die een korte kortsluiting maken waardoor een knopje wordt ingedrukt.

Maar uhm eerlijk, ik zou logitech een belletje geven :) .

De meeste mensen deugen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je nog een andere PC om het op te proberen?

• Regeneration
  • Niet online
Cassius schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:12:
Ik denk serieus dat je het beste contact op kan nemen met Logitech, de service daar is over het algemeen erg goed te noemen. Hopelijk houden ze dat niveau service.

Mocht je het apparaat voorzichtig kunnen openen (zonder garantie te verliezen denk ik niet), zou ik eens rustig binnenin kijken of er geen losse knoppen of verbindingspunten of -draadjes zijn die een korte kortsluiting maken waardoor een knopje wordt ingedrukt.

Maar uhm eerlijk, ik zou logitech een belletje geven :) .
Denk dat ik dat binnenkort wel ga doen.
Exorcist schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:51:
Heb je nog een andere PC om het op te proberen?
Ja, dat zou ik nog kunnen proberen. Maar het "probleem" komt niet heel vaak voor dus om te kijken of het ook op een andere PC zo is moet ik een hele dag daar gaan gamen, op zich niet zo'n probleem, maar beetje omslachtig misschien. In ieder geval bedankt voor de tip. Zal kijke wat ik er mee doe.

Edit: heb even een mailtje gestuurt naar Logitech, eens kijke wat ze doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 28-12-2006 21:40 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En, al antwoord?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Regeneration
  • Niet online
Ja, hmm net vandaag zie ik het pas 3 januari had ik het antwoord gekregen, wat toch iets langer duurde dan de beloofde 24 uur... Wilde bijna nog een mailtje sturen maar ik dacht ik schiet daar toch niet veel mee op. En het zijn toch net feestdagen geweest dus... Maar goed ik heb net het mailtje binnen en dit was het antwoord:
Geachte heer XXXXXX,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat uw Cordless Rumblepad 2 af en toe automatisch een signaal geeft dat er een knop wordt ingedrukt terwijl dit niet het geval is. Dat klopt

Als eerste wil ik u aanraden om de laatste versie van de software voor de gamepad te installeren wanneer u hier nog geen gebruik van maakt. Dit is Logitech Gaming Software 4.60 en deze kan u via de volgende pagina downlaoden: http://www.logitech.com/i...CRID=1784,contentid=10176

Wanneer dit het probleem niet verhelpt dan raad ik u aan om de gamepad te resetten. Dit doet u als volgt:
- Haal de batterijen uit de gamepad.
- Laat de batterijen minimaal 30 minuten uit de muis. gamepad bedoelt hij vast ;)
- Zorg ervoor dat de ontvanger op de computer is aangesloten, en (her)start de computer.
- Houd de connect knop op de ontvanger ongeveer 20 seconden ingedrukt.
- Nadat u heeft nagekeken of de batterijen in orde zijn, plaatst u de batterijen in de gamepad. Indien u twijfelt raden we aan om nieuwe batterijen te gebruiken.
- Druk 1 keer kort op de connect knop op de ontvanger.
- Druk op een knop op de gamepad.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Henri Wekema
Logitech Europe SA
Customer Support
Dit is in ieder geval al een antwoord waar ik iets aan heb. Ik zal kijken of het werkt, echter de laatste tijd heb ik er niet zoveel meer last van het probleem, maar als ik het weer krijg heb ik in ieder geval een mogelijke oplossing. :)
Pagina: 1