@home en Single NIC mode in Sygate

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik heb gezocht maar ik vond bijna nix over dit onderwerp! Behalve dan dat het heel goed mogelijk is om internet te delen met 1 netwerkkaart!

Heb zelfs de helpfiles van Sygate al doorgezocht maar daar schenken ze er ook nauwelijks aandacht aan!
Nou is mijn vraag: werkt het met @home!

ZO ja:
1. IN welke poort v.d. moet die @home kabel, uplink of normale poort?

2. moet ik dan bij Gateway IP het adres van mijn internet netwerk invullen dus! 192.168.100.1 !

3. Moet ik bij Netwerkinstelling van Win98 de Netwerkkaart voor @home of voor LAN instellen.

4. Klopt het dat je alleen bij @home alleen op internet komt wanneer je ook hun netwerkkaart gebruikt? Heeft ooit iemand mij wijsgemaakt!

5. Is deze manier van INternet delen een beetje veilig?

6. Heeft iemand nog tips over deze manier van Internet Sharing!

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Nou is mijn vraag: werkt het met @home!

Ja, dit moet gewoon werken met @home...heb helaas geen ervaring met sygate maar moet gewoon werken.

ZO ja:
1. IN welke poort v.d. moet die @home kabel, uplink of normale poort?

Kan allebei. Als je hem in de uplink duwt dan kan het zijn dat ze zien bij @home dat je meerdere pc's eraan hebt hangen.

2. moet ik dan bij Gateway IP het adres van mijn internet netwerk invullen dus! 192.168.100.1 !

Zover ik weet moet je dan het ip van de @home server invullen...ff pingen gewoon

3. Moet ik bij Netwerkinstelling van Win98 de Netwerkkaart voor @home of voor LAN instellen.

Hoe bedoel je dat? je bedoelt de werkgroep? nou als je daar @home invult dan staat je hele netwerk open als je file and printersharing aanzet, maar als je dat niet invult werk het netwerk niet naar behoren. Gewoon een goede firewall in stalleren zoals blackice.

4. Klopt het dat je alleen bij @home alleen op internet komt wanneer je ook hun netwerkkaart gebruikt? Heeft ooit iemand mij wijsgemaakt!

nee is een fabeltje. Heb zelf een e-smith server staan met een compaq 10mbit kaart en heb die smc kaart van @home aan een vriend gedoneerd. Werkt perfect. Durf het bijna niet te zeggen, maar dit is wel de ideale oplossing om te delen...zo'n linux servertje. Is super simpel ook als linux newbie en veilig.

5. Is deze manier van INternet delen een beetje veilig?

niet echt maar met een goede firewall valt het wel mee. linux server is zoals gezegd het beste, maar je moet er nog een pc voor hebben he. Als ze erin willen komen lukt het toch altijd.

6. Heeft iemand nog tips over deze manier van Internet Sharing!

nee niet echt meer, sorry :)

Groetjes en suc6 ermee