[XP-SP2] Explorer.exe kan niet worden gevonden.

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
PC van een klant, specs van de pc weet ik nu niet omdat ik thuis zit, maar met XP Home SP2, heeft het volgende:
De pc start op (normaal) totdat explorer.exe normaal gesproken zou moeten worden geladen, dit gebeurt echter niet. Ik kan hem ook niet opstarten door op CTRL+ALT+DEL -> Bestand -> Nieuwe taak.. Dan via bladeren explorer.exe in de windows map opzoeken en op openen drukken.
Dan geeft hij de volgende melding:
Windows kan het bestand explorer.exe niet vinden. Controleer ... blablabla. OK en deze melding sluit zonder dat explorer opstart.

Wat ik geprobeerd heb:
1. Virus dacht ik. Dus NOD32 erop gezet (dat kon wel via IEXPLORE.exe), was het niet.
2. Dial-a-fix laatste versie, misschien is het een registervermelding van een dll...
3. Systeemherstel is uitgeschakeld, in dit geval helaas...
4. Via dos console naar de win xp home cd en explorer.exe met expand op c:\ c:\windows en c:\windows\system gezet. (gezien de grootte is hij niet geinfecteerd met een virus)
5. Herstellen via de CD. CD erin en dan de console opstarten. Alle fouten uit de HDD gehaald, voor de zekerheid maar de explorer.exe vervangen via ERD-Commander (windows Live CD).
6. Windows XP Home herstellen via de CD. Dus weer de CD en installatie succesvol doorlopen.
7. SP2 overnieuw geinstalleerd.
8. Registervermeldingen van explorer.exe gecontroleerd (of het wel de juiste shell opdracht was)

Nu weet ik het niet meer. 8)7 Ik heb natuurlijk ook op spy-/adware gecontroleerd zat een toolbar op, maar die (RX toolbar) legt volgens mij normaal geen systemen stil...
(Kazaa verwijderd..)

En als laatste vermeld ik het beroerste... De boel kan niet geformateerd worden. Er staan (voor de klant) ZEER belangrijke programma's op (om tachograafschijven uit te lezen) die niet gedeinstalleerd mogen worden. ik zeg express gedeinstalleerd, omdat je bij het opstarten van de windows installatie ook kunt kiezen om de map windows te verwijderen, maar dat is dus ook geen optie.....

[ Voor 10% gewijzigd door lucaspr op 27-12-2006 22:39 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Image maken met Ghost, Acronis TrueImage of DriveImage, en dan een herstelinstallatie van Windows doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Als je dan de boel weer terugzet, zet je dan ook niet de fout terug? Dat was namelijk ook mijn gedachte, maar ja ergens heb ik ook het gevoel dat niet alles terug gezet gaat worden.

Wel heb ik vanavond een zooitje control panel commando's gevonden voor de command line. Vanmiddag niet echt heel veel tijd gehad om het internet na te pluizen. Dus morgen wil ik ook nog even de enviroment variabelen controleren.
Maar iets zegt mij dat dat niet veel uit maakt, omdat in het register de boel wel goed staat....

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-