Amerikaanse tv-tuner kaart werkend op Nederlandse kabel

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:08
Ben op zoek naar een TV tuner met de Ati 550 chipset, maar kan die alleen maar in Amerikaans/Canadese smaken vinden. Kaarten ondersteunen normaal gesproken PAL en NTSC, maar kabelaansluiting ziet er anders uit. Is dat slechts een kwestie van andere stekker gebruiken, of is er meer aan de hand? Als het alleen een kwestie van de stekker is, zijn die op onze coaxkabels aan te sluiten (en verkrijgbaar hier)?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Welke soorten stekkers bedoel je? Ik dacht overigens dat de 550 chip zich in europa onder een andere naam ging ... of een nieuwere chip? Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar ik dacht iets te lezen daarover.

offtopic:
rage, theater, 550, avivo, 200 nog iets, nieuwe all-in-wonder chips ... argh kom geen wijs uit mn hoofd :/

De meeste mensen deugen!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let ook goed op de impedantie van de kaart (75/50 etc. ohm )
in nederland heeft de kabel 75 ohm .. maar amerika ????

als de impeantie anders is dan de kabel krijgje reflecties (en een potentieel slechter singaal)
in zo'n geval moet je een impedantie omzet gevalltje hebben

Iperf

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Hebben ze daar niet over het algemeen gewoon F-Connectors ipv die brakke dingen waar wij onze TVs op aansluiten? Als ik http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_169-2 moet geloven wel.
In Canada drukken ze over het algemeen F-connectors in de muur, wat ze in de TV drukken weet ik zo niet, dat heb ik niet met eigen ogen gezien.

Wat betreft impendantie: de stekkers die we hier gebruiken hebben ook een afwijkende impendantie tov de kabel. Volgens het gelinkte wikipedia artikel is een F-Connector ook gewoon 75 Ohms, ook in Amerika.

• Hans C
ze hebben een andere aansluiting, iets met schroefdraad als ik de vergrotingen bekijk. Op zich is dat denk ik niet het probleem, die connector kan ik wel vinden neem ik aan. De vraag is echter of er zenders gevonden gaan worden op de juiste manier? Of is de tuner gelijk en verschilt alleen de aansluiting?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hans C schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:41:
ze hebben een andere aansluiting, iets met schroefdraad als ik de vergrotingen bekijk. Op zich is dat denk ik niet het probleem, die connector kan ik wel vinden neem ik aan. De vraag is echter of er zenders gevonden gaan worden op de juiste manier? Of is de tuner gelijk en verschilt alleen de aansluiting?
er kunnen andere frequenties gebruikt worden, meestal trekt de tunher dit wel en is dit (imho) meer een software issue (lees: landinstelling)

maar welke foto jeb je het over ? want op de wiki ziet hij er uit net als hier ...

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/73/Bellingleeconnector.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 28-12-2006 13:53 ]

Iperf

• Hans C
kijk maar eens naar de volgende. Zo zien ze er allemaal uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.retrohans.nl/plaatjes/TVFM.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Hans C op 28-12-2006 22:32 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah .. dat ziet er uit als een F connector .... veel gebruikt bij satelietontvangers

maar geef eens een link van die kaart .. je moet de eigenlijk voor de zekerheid de specs van die tuner vinden
(ook al denk ik nog steed niet dat het een probleem is, zeker als die kaart al pal (b/g?) , een europees formaat ondersteund)

he nieuw plaatje hierboven .. lol die eerste was duidleijk zat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 28-12-2006 22:35 ]

Iperf

• Hans C
fish schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:35:
he nieuw plaatje hierboven .. lol die eerste was duidleijk zat ;)
Tsja, vond 'm zelf niet duidelijk genoeg. Tweak is er niet blij mee, dus ik verwijder hem straks weer ;)

link: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=Theater_550PRO&class=vga

misschien krijg ik ook problemen met het geluid, gezien de audio standaard. Weet er echter te weinig van.

alvast weer bedankt voor het meedenken!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach als ik het zo lees
Worldwide stereo audio support
...
Watch TV on PC, support NTSC or PAL Tuner system.
...
NTSC/PAL.
..
Full band Air and Cable TV Tuner.
..
kan het niet echt tegenvallen .... maar die site is zooooooooooooooo fucking langzaam
Al die *.com.tw kutsites zijn traag als dikke stront door een verstopte groene trechter

[/]

Iperf

• Hans C
Taiwan heeft zijn servers verbonden met 28k8 modems......

NTSC or PAL. Dat is precies waar ik me zorgen om maak. En weet je toevallig of die F connector ook op een coaxkabel aangesloten kan worden?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

F connectors zijn voor coax bedoeld

en volgens mij heeft pal of ntsc weinig meer te maken met de tuner, maar meer met de decoder die iets van het video singaal moet bakken, de chip zelf

als je gezegd had dat heel taiwan achter een 28k8 modem hing had ik je ook zo geloofd

Iperf

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Een F-connector is gewoon een schroefhulsje die je om je coaxkabel zet, waarbij de kern van de coaxkabel rechtstreeks in de aansluiting op die kaart gaat. Vanwege de directe verbinding tussen coaxkabel en apparaat is de verbinding vele malen beter en minder storingsgevoelig dan die zooi waar we hier in europa onze TV mee aansluiten.

Als dat ding volgens de specs behalve NTSC ook PAL doet, moet dat ding hier gewoon kunnen werken.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
_JGC_ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:21:
Een F-connector is gewoon een schroefhulsje die je om je coaxkabel zet, waarbij de kern van de coaxkabel rechtstreeks in de aansluiting op die kaart gaat. Vanwege de directe verbinding tussen coaxkabel en apparaat is de verbinding vele malen beter en minder storingsgevoelig dan die zooi waar we hier in europa onze TV mee aansluiten.

Als dat ding volgens de specs behalve NTSC ook PAL doet, moet dat ding hier gewoon kunnen werken.
Moet zeggen een haakse connector ook prima werkt :).

Maar de meeste tv kaarten ondersteunen NTSC en PAL dus dat probleem is er niet, de tuner doet het overal. Het zit hem alleen in de software.

• Hans C
dan 's even kijken of ik er 1 kan bemachtigen. Zijn op e-bay goed verkrijgbaar en de met de lage dollarkoers is het ook prima te doen. Ik laat jullie weten wat eruit komt!

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Hans C
Hebbes. Kaart is via Ebay besteld, maar moet nog wel even vanuit Canada hierheen komen. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren. F-connector ging vlotter. Even naar de plaatselijke Radioshack.

• Hans C
tsja. Vandaag weer even naar Canada gemaild. Nog altijd niets ontvangen. Ik ben het niet vergeten.

Pagina: 1