3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5
rage, theater, 550, avivo, 200 nog iets, nieuwe all-in-wonder chips ... argh kom geen wijs uit mn hoofd
De meeste mensen deugen!
in nederland heeft de kabel 75 ohm .. maar amerika ????
als de impeantie anders is dan de kabel krijgje reflecties (en een potentieel slechter singaal)
in zo'n geval moet je een impedantie omzet gevalltje hebben
In Canada drukken ze over het algemeen F-connectors in de muur, wat ze in de TV drukken weet ik zo niet, dat heb ik niet met eigen ogen gezien.
Wat betreft impendantie: de stekkers die we hier gebruiken hebben ook een afwijkende impendantie tov de kabel. Volgens het gelinkte wikipedia artikel is een F-Connector ook gewoon 75 Ohms, ook in Amerika.
er kunnen andere frequenties gebruikt worden, meestal trekt de tunher dit wel en is dit (imho) meer een software issue (lees: landinstelling)Hans C schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:41:
ze hebben een andere aansluiting, iets met schroefdraad als ik de vergrotingen bekijk. Op zich is dat denk ik niet het probleem, die connector kan ik wel vinden neem ik aan. De vraag is echter of er zenders gevonden gaan worden op de juiste manier? Of is de tuner gelijk en verschilt alleen de aansluiting?
maar welke foto jeb je het over ? want op de wiki ziet hij er uit net als hier ...
[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 28-12-2006 13:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Hans C op 28-12-2006 22:32 ]
maar geef eens een link van die kaart .. je moet de eigenlijk voor de zekerheid de specs van die tuner vinden
(ook al denk ik nog steed niet dat het een probleem is, zeker als die kaart al pal (b/g?) , een europees formaat ondersteund)
he nieuw plaatje hierboven .. lol die eerste was duidleijk zat
[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 28-12-2006 22:35 ]
Tsja, vond 'm zelf niet duidelijk genoeg. Tweak is er niet blij mee, dus ik verwijder hem straks weerfish schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:35:
he nieuw plaatje hierboven .. lol die eerste was duidleijk zat
link: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=Theater_550PRO&class=vga
misschien krijg ik ook problemen met het geluid, gezien de audio standaard. Weet er echter te weinig van.
alvast weer bedankt voor het meedenken!
kan het niet echt tegenvallen .... maar die site is zooooooooooooooo fucking langzaamWorldwide stereo audio support
...
Watch TV on PC, support NTSC or PAL Tuner system.
...
NTSC/PAL.
..
Full band Air and Cable TV Tuner.
..
Al die *.com.tw kutsites zijn traag als dikke stront door een verstopte groene trechter
[/]
NTSC or PAL. Dat is precies waar ik me zorgen om maak. En weet je toevallig of die F connector ook op een coaxkabel aangesloten kan worden?
en volgens mij heeft pal of ntsc weinig meer te maken met de tuner, maar meer met de decoder die iets van het video singaal moet bakken, de chip zelf
als je gezegd had dat heel taiwan achter een 28k8 modem hing had ik je ook zo geloofd
Als dat ding volgens de specs behalve NTSC ook PAL doet, moet dat ding hier gewoon kunnen werken.
Moet zeggen een haakse connector ook prima werkt_JGC_ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:21:
Een F-connector is gewoon een schroefhulsje die je om je coaxkabel zet, waarbij de kern van de coaxkabel rechtstreeks in de aansluiting op die kaart gaat. Vanwege de directe verbinding tussen coaxkabel en apparaat is de verbinding vele malen beter en minder storingsgevoelig dan die zooi waar we hier in europa onze TV mee aansluiten.
Als dat ding volgens de specs behalve NTSC ook PAL doet, moet dat ding hier gewoon kunnen werken.
Maar de meeste tv kaarten ondersteunen NTSC en PAL dus dat probleem is er niet, de tuner doet het overal. Het zit hem alleen in de software.
Alvast bedankt voor het meedenken.