Toon posts:

component connectie (3rgb) splitten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatieschets:

In mijn huiskamer wil ik een beamer aan het plafond monteren. Voor optimale beeldkwaliteit wil ik gebruik maken van de VGA connector op de beamer. Op deze VGA connector wil ik een vga > Component kabel aansluiten. Een Component kabel (rood - groen - blauw) heeft namelijk de beste kwaliteit. (beter dus dan s-video en gele tulp) Natuurlijk zorg ik ook dat ik deze kabel kan aansluiten op een bijpassende DVD speler. DVD spelers zijn te krijgen met Component aansluiting dus dit kan direct aangesloten worden zonder probleem.

Echter wil ik ook digitale televie aanschaffen. Nu krijg je bij de aanschaf van een digitale tv pakket een decoder toegestuurd met 2 scart aansluitingen hierop. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik via de bestaande Component kabel zowel digitale televisie kan kijken als een DVD film via de dvd speler?

Een mogelijkheid is de 2e VGA connector op de beamer te gebruiken, en hiervoor een aparte Component connector + kabel aan te sluiten, en die naar de digatale televisie decoder te sturen. Echter is dit een dure oplossing, en ik heb geen ruimte voor deze kabel gezien de pvc-buizen in het plafond (weggewerkt!) al vol zitten met de huidige Component kabel.

Ben aan het brainstormen suggesties zijn welkom!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 22:18 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DVD->RGB Scart->Decoder->Component->TV ? Zou moeten werken volgens mij.....een van de scart-aansluitingen op je decoder zal waarschijnlijk een input zijn voor het doorlussen van een VCR/DVD of andere bron.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:20:
DVD->RGB Scart->Decoder->Component->TV ? Zou moeten werken volgens mij.....een van de scart-aansluitingen op je decoder zal waarschijnlijk een input zijn voor het doorlussen van een VCR/DVD of andere bron.
Inderdaad. De oplossing is het kopen van een digitale tv-decoder met Component uitgang en 2*scart uitgang. Bij casema is een samsung decoder te bestellen

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:55:
[...]

Inderdaad. De oplossing is het kopen van een digitale tv-decoder met Component uitgang en 2*scart uitgang. Bij casema is een samsung decoder te bestellen
Pik ik hier nu een licht sarcastische ondertoon op? Je geeft zelf aan een decoder met 2 Scart-aansluitingen te krijgen van de Casema in het welkomstpakket. Ik doel er op dat een van je Scart-aansluitingen op de decoder met enige kans een input-poort is die als 'kanaal 0' of AV door je decoder aan je TV gevoerd wordt, als je hierop je DVD prikt kun je deze dus doorlussen over je componentkabel (op de uitgaande Scartpoort, die is toch wel RGB-component?) vanaf je decoder via het AV kanaal naar je TV. Lees de specs van 't ding eens door of geef de exacte merk/type benaming....helpt brainstormen.

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 28-12-2006 12:26 ]