Toon posts:

K8V SE Deluxe en Soundmax?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een Asus K8V SE Deluxe met daarin een ESI Maya44 geluidskaart. Ik ben een weekend bij mijn vader en heb mijn pc meegenomen, maar mijn boxen niet. Ik heb hier boxen met een 3,5 mm jack aansluiting, en die zijn te klein voor mijn ESI-kaartje.

Omdat ik toch wel geluid wil, dacht ik de boxen aan te sluiten op de onboard geluidskaart. Geen geluid. Ik dacht, ik zet hem bij Sound als primaire device, maar alleen de ESI Maya kaart is zichtbaar. Ik heb de Soundmax drivers gedownload en geopent, maar ik krijg de volgende fout:

Stuurprogramma niet gevonden! Start de computer opnieuw op en probeer het opnieuw.

Computer opnieuw opgestart, ik krijg nog steeds hetzelfde. Wat moet ik nu doen om toch wat geluid te kunnen krijgen?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Waarschijnlijk probeer je bij die soundmax meuk de bijbehorende applicatie te starten, ipv de drivers te installeren.

Probeer het volgende :

Check in je bios of die onboard kaart ook daadwerkelijk ingeschakeld is. Zo niet, inschakelen.
Open het scherm apparaatbeheer (rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, hardware, knop apparaatbeheer). Als de kaart is ingeschakeld maar niet geinstalleerd, dan moet je daar een geel uitroepteken oid zien. Dubbelklik daarop, open het tabblad drivers stuurprogramma en kies voor de optie bijwerken. Je komt dan in de wizard terecht waarbij je de drivers kan installeren. Deze drivers kan je vinden tussen de bestanden die je hebt gedownload.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

kijk eens in je BIOS waarschijnlijk staat er daar je audio op auto, en dan neemt je pc automatisch die andere kaart en schakelt de pc onboard audio uit, kijk ook eens in je apparatenbeheer of je onboard audiokaart niet uitgeschakeld staat.

edit: TE LAAT :P :P :P :P :P :P

[ Voor 8% gewijzigd door pm1 op 27-12-2006 21:53 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, audio onboard stond al enabled. Het gekke is, ik zie hem ook niet staan in hardware-devices. Hij staat niet met een uitroepteken, en bij Sound, video en gamecontrollers staat het volgende:

- Audio codecs
- ESI Maya44 controller
- ESI Maya44 audio
- Legacy Audio drivers
- Legacy Video Capture Devices
- Media control devices
- Video codecs

Ik kan daar niet uit opmaken dat de onboard audio daartussen staat.. Jullie wel?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Hij staat er idd niet bij. bios reset is misschien nog een leuke optie ? Heb je in apparaatbeheer ook gelet op "onbekend apparaat" oid ? Wellicht dat het ding wordt dwarsgezeten door je ESI kaart. Die zou je er heel even uit kunnen halen om te kijken wat er gebeurt.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ik denk dat dit met €3 kan opgelost worden : 5mm to 3.5 mm jack converter ...

ander zou ik echt eerst je onboard op enabled zetten, want als je geen onbekend apparaat hebt in apparaatbeheer en de kaart staat er ook niet geinstalleerd in , dan staat die idd in de bios uit.

en het kan idd dat er conflicten zijn tussen de twee kaarten of dat omdat je een pci geluidskaart hebt, je onboard niet werkt.

Out of the box? What box? There is no box.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heb je ook al eens geprobeert om die ene kaart eruit te halen, de drivers van je onboard te installeren en dan die nieuwe kaart erbij steken mss staan ze er dan beiden in.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1