Toon posts:

Hardeschijf herkend als cd drive

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een een aantal upgrades voor mijn pc gekocht, waaronder een dvd-rw drive en een Hardeschijf. Er zitten nu 2 dvd drives in, 1 reader en 1 rw, en 2 schijven, ATA, 80GB en 320 GB, die laatste is de nieuwe, alleen word de 320GB schijf herkend als cd drive, en dat is klote.

In de bios worden alle schijven en drives goed herkend, alleen in XP niet, ik had al gelezen dat het zou kunnen komen omdat hij niet gepartitineerd is, (spel ik dat goed?), maar omdat hij wordt herkend als cd drive lijkt het me dat dat niet het probeem is, maar ik weet het ook niet meer zeker, dus kan iemand helpen of heeft iemand een link voor me?

thnx, Aprominax

Verwijderd

hoe ziet het eruit als je in start-> uitvoeren diskmgmt.msc klopt?

Geef hem eens een format en staan de jumpers goed?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hoe staat die schijf dan vermeld in apparaatbeheer? Maw vanwaar haal je het idee dat je harde schijf als cd-drive wordt herkend?

Kan je overigens even vermelden welke XP je hebt, met welk service pack, of je de schijf al werkend had in een ander systeem, of ze al geformatteerd is... kortom: meer info! Hoe meer je vertelt, hoe meer kans dat iemand er wat aan heeft om je te kunnen helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
De jumpers ben ik niet 100% zeker, maar volgens mij staan ze goed, eerst op cable select, en daarna op master/slave, heeft hetzelfde effect. Diskmgmt niet gekeken, zal gelijk doen,

Het is een nieuwe schijf, niet werkend gehad, net nieuw, verkenner geeft hem als cd drive, schijfbeheer geeft m niet weer, wel de andere schijf, en die ene 80GB drive., verder XP Home.
heb dus nog niks op de schijf gezet of gedaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:47 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

weet je zeker dat je geen deamontools hebt geinstalleerd ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

stel je 80 Gb in op Master en je 320 Gb op slave, dan zou het gewoon moeten werken.]

Hoe heb je trouwens alles aangesloten?
de hardeschijven aan elkaar of gemengd met de dvd-rw / lezer?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hardeschijven aan elkaar, als primary, en dvd dingen als secondary,
Daemon Tools niet hr ;)

EDIT: hij herkend wordt nu niet meer herkend als schijf.. :) hij wordt gewoon helemaal niet meer herkend :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 22:00 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:52:
EDIT: hij herkend wordt nu niet meer herkend als schijf.. :) hij wordt gewoon helemaal niet meer herkend :P
Duidelijk; ff met de jumpers spelen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1