Celeron 600 in mijn oude ga-6bxe

Pagina: 1
Acties:

• Bohjaaaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Topicstarter
Ik heb op dit moment een celeron 333a in mijn gigabyte ga-6bxe moederbord. Ik merk dat de processor te traag wordt voor m'n w2k configuratie. Ik heb laatst m'n bios geflashed. Volgens Gigabyte kan ik er nu maximaal een P3 700 Mhz in gooien. Dit heb ik nog niet gedaan, want ik wil eerst ff-tjes zeker weten hoe ik die dipswitches instel, zodat een Celeron 600 Mhz meteen zal herkennen. In de gebruiksaanwijzing staat alleen maar beschreven tot max 500 Mhz. Kan deze processor trouwens op 100 Mhz FSB draaien???
Dus als iemand mij wat meer over die dipswitches instellingen kan vertellen, ben ik zaterdagavond (met een snellere cpu :P ) een blij mens!!!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Volgens mij kunnen alleen de nieuwste Celeron's 100 Mhz. aan, dat zijn trouwens socket uitvoeringen en geen slot-1 zoals jij waarschijnlijk hebt. Er zal dan een socket-convertor gekocht moeten worden. Kijk wel even wat de maximale multiplier is die je mobo aankan (66*9=600, dus je moet wel een multiplier van 9 aankunnen).

Btw. dit is eerder een vraag voor het mobo & proc forum ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maximale multiplier is niet van belang, de multiplier van alle recente Intel processors is fixed. Belangrijker is dat de CPU herkend wordt door de BIOS.

Verwijderd

en zelf dat is niet belangrijk dat de bios de proccesor herkent want een celly2 wordt dan gezien als een pentium3 zolang als je maar zelf de bios snelheid kan instellen de bios moet wel copermine herkenne en dat is allen maar voor de voltage
voorbeeld hier staat een jetway moederbord met een clly2 633@950 op 1.75v mijn bios is nog van het jaar 1999 toen bestonden er geen celly2 dus de bios herkent hem dan als een pentium3 op hogeren snelheid zoals bij een 633 een snelheid van 115mhz maar in je bios heb je hem op 66.6 mhz gezet en werkr gewwon zonder problemen dus het kan wel