[USB FireWire] Bestaat er een USB-FireWire conversie?

Pagina: 1
Acties:

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Ik zou graag een videocamera aansluiten op een Dell PC (Optiplex 745). Nu is het probleem dat de Dell een ultra small form factor behuizing heeft en uitsluitend USB aanbiedt.

Bestaat er zoiets als een externe FireWire adapter die op USB aangesloten wordt? Ik weet dat dit uitermate onlogisch klinkt, maar ik heb op de PC zelf nou eenmaal geen FireWire en kan ook geen PCI kaarten of bays inbouwen.

Vandaag geen signature

• breinonline
  • Laatst online: 13:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Jazeker. Van de prijs zal je alleen niet blij worden. Wellicht is er nog wat goedkopers te vinden, maar als je langer dan 2 minuten googled dan kan je dat zelf uitzoeken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Ik den dat je niet goed zoekt. Firewire is iets van Apple, Op PC (intel/amd) is het officieel IEEE1394. Daarnaast moet je denk ik meer zoeken naar een USB DV Capture apparaat dan echt op zoek gaan naar een omvormer van DV naar USB.

Is dit iets : https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=3179 ? DV in en uit, aansluiting met je PC via USB2.0
Kost wel een rib uit je lijf, maar dan heb je gelijk een mooi kastje + wat software die je dan niet meer hoeft te downloaden ;)

Heb nog even verder gezocht naar dit soort dingen, maar ze zijn meestal NIET goedkoop (zoals breinonline ook al aangaf)

[ Voor 44% gewijzigd door Dreamstar op 27-12-2006 22:35 ]

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Het is wel makkelijk, je moet er alleen even opkomen natuurlijk. En dat valt niet mee als je al een paar uur met USB en FireWire aan het zoeken bent. Maar inderdaad, dat is precies wat ik zoek. Hartelijk dank!

Vandaag geen signature