Toon posts:

Router voor Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gebruiker van Chello Classic en heb zowel een pc als een laptop. Ik wil nu een router aanschaffen zodat ik zowel op de pc als laptop draadloos kan internetten. Mijn huis is grotendeels van beton en ik heb twee verdiepingen. De pc staat beneden waar ook de router moet komen en internetten op mijn laptop zal ik vooral op de bovenverdieping doen.

Welke router (merk en type) kan ik nu een het beste aansschaffen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je boven goede verbinding wilt hebben, dan kan je waarschijnlijk beter je router op de 1e verdieping in het trappenhuis gaan zetten, dan heb je in het hele huis het beste bereik.

Aangaande router: je bedoelt een WLAN router (is handig om erbij te zeggen). Keuze zat, maar ga niet voor B-merken als Sweex of Sitecom. Neem een bekend merk als Linksys, of US Robotics, of Asus. Verder moet je bepalen wat de router moet kunnen: USB-aansluitingen voor een harde schijf? Een of twee antennes? Er moet WPA2 op zitten, etc etc.

Met deze zoektermen kun je nu zelf aan de slag, zoals op GoT eigenlijk de bedoeling is :) In principe kan elke router op Chello worden aangesloten, behalve misschien wat exotische merken. Maar die kan je toch beter maar ontwijken. Niet te zuunig doen, gewoon een kwaliteitsproduct nemen!

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 27-12-2006 20:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 19:32
kijk hier vind je veel informatie
http://www.chelloo.com/fo...=collapse;c=8;sa=expand#8

Verwijderd

Ik zou sitecom nou niet willen vergelijken met sweex, ze hebben geweldige support bijvoorbeeld, en ik heb zelf een draadloze router van ze op de begane grond, en op zolder heb ik slechts 10% verlies van signaal.

Een merk zegt niet altijd alles ;)

Ps. Ik zal het typenummer zo nog even opzoeken

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:36:
Ik zou sitecom nou niet willen vergelijken met sweex, ze hebben geweldige support bijvoorbeeld, en ik heb zelf een draadloze router van ze op de begane grond, en op zolder heb ik slechts 10% verlies van signaal.
Dat zegt ook niet direct iets over de kwaliteit van de router. Het kan namelijk ook prima liggen aan de constructie en de gebruikte materialen in jouw huis of andere invloeden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij mij is het op zolder ronduit kut, ik ga dan ook een 2 puntje kopen.
maar op de 1e versdieping hangen is ook een (tussen :P ) oplossing

je zou ook die mimo routers kaartjes kunnen kopen (meestal zie je gelijk 2 of 3 antennes op dat ding) die kunnen het singaal automatisch "richten" http://nl.wikipedia.org/wiki/MIMO

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 28-12-2006 18:56 ]

Iperf

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Belkin heeft ook redelijke routers. Dus daar kun je ook wel even naar kijken. Voor de rest is het toch lood om oud-ijzer.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-03 13:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

linksys wrt300n met pcmcia kaartje die ook 11n is. moet lukken om door je beton heen te komen :)

click mij..
http://www.routershop.nl/...ts-10-100-mbps-switch.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Hubert op 28-12-2006 19:19 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1