Ubuntu Installatie van VMWare naar Laptop overplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Ik had het plan om Ubuntu 6.10 op mijn laptop te installeren, maar jammer genoeg ontbreekt daar de mogelijkheid om verbinding met het internet te leggen. Dus, dacht ik, dan installeer ik het systeem op VMWare en dan zet ik hem over op mijn laptop. :)

Mijn vraag kan ik dat zomaar doen, of krijg ik dan moeilijkheden met chipset drivers(en zo)?

Specs Laptop(Toshiba Sattelite Pro 4280) :
P!!! 550 Mhz
192 MB RAM
5 GB harddisk
S3 Savage Pro 8mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Vanaf CD installeren :?

Je kan Ubuntu CD's gratis bestellen hoor ;), heb er hier ook stuk of 5 liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gok zo dat dit geen grote problemen zal opleveren: mogelijk dat je wat dingen moet wijzigen in je xorg.conf, maar het grootste deel van de instellingen, drivers et cetera zal wel werken. Dat zit tenslotte allemaal in de kernel en die verandert niet.

Waar ik benieuwder naar ben, is hoe jij een virtuele machine wil verplaatsen naar een fysieke machine. Of is daar tegenwoordig ook al betaalbare/gratis/open source software voor? Of bedoel je dat je de VM van je desktop verplaatst naar een VM op je laptop?

[edit]
ThinkPadd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:06:
Je kan Ubuntu CD's gratis bestellen hoor ;), heb er hier ook stuk of 5 liggen :)
En als je niet lang wil wachten, PM me je adres en ik stuur een Ubuntu-cd naar je op. Wel versie 6.06.1, maar dat mag de pret niet drukken :) .

[ Voor 25% gewijzigd door Harm op 27-12-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:02:
Hallo mede-Tweakers,

Ik had het plan om Ubuntu 6.10 op mijn laptop te installeren, maar jammer genoeg ontbreekt daar de mogelijkheid om verbinding met het internet te leggen. Dus, dacht ik, dan installeer ik het systeem op VMWare en dan zet ik hem over op mijn laptop. :)

Mijn vraag kan ik dat zomaar doen, of krijg ik dan moeilijkheden met chipset drivers(en zo)?

Specs Laptop(Toshiba Sattelite Pro 4280) :
P!!! 550 Mhz
192 MB RAM
5 GB harddisk
S3 Savage Pro 8mb
Je hebt geen internet nodig bij het installeren, zolang je de cd hebt (en ik neem aan dat je die hebt anders kun je het ook niet installeren in VMWare). Bespaar jezelf veel moeite en stamp gewoon die cd in je laptop.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 07:34
Hoewel ik Ubuntu gewoon met een cd zou installeren kan ik wel een smerige oplossing bedenken.
Stop een livecd in die laptop, maak partities, formateer die. Tar (effe de juiste argumenten meegeven zodat die rechten etc ook bewaard) de volledige root van die vmware installatie en pak die uit op de nieuwe partitie op die laptop. Vervolgens moet je alleen nog de bootloader aan de praat zien te krijgen, fstab aanpassen en eventueel xorg.conf effe aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 27-12-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? ik download voor iedere release gewoon de complete DVD, dan heb je gelijk ook een repository..

waarom download en brand je geen release TS, zie ik soms iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Het installeren zelf kan wel, maar als ik extra programma's(Wine en zo) wil installeren, dan gaat het makkelijker via internet. Anders moet ik met losse files gaan slepen, en ze hebben in Ubuntu toch zo'n makkelijk menutje voor het installeren van programma's :).

Ik dacht dat ik het wel over kon plaatsen met Ghost e.d. Of zeg ik nu iets heel geks? :X

En repository's(wat zijn dat eigenlijk?) kunnen niet, omdat er geen DVD drive in zit. Of kan ik een DVD drive aan zo'n externe HD casing hangen?

Ik hoop dat ik nu wat meer info heb gegeven, en dat ik niet te lastig ben met al mijn vragen. :X

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zegt tegenstrijdige dingen:
Ik had het plan om Ubuntu 6.10 op mijn laptop te installeren, maar jammer genoeg ontbreekt daar de mogelijkheid om verbinding met het internet te leggen.
en
Het installeren zelf kan wel, maar als ik extra programma's(Wine en zo) wil installeren, dan gaat het makkelijker via internet.
Heb je nou beschikking over internet of niet?
Dus, dacht ik, dan installeer ik het systeem op VMWare en dan zet ik hem over op mijn laptop.
en
En repository's(wat zijn dat eigenlijk?) kunnen niet, omdat er geen DVD drive in zit.
Maar je hebt dus wel een CD drive? Ubuntu komt ook in CD images.

Kijk hier eens voor de installatiemogelijkheden.

Leave the gun, get the canoli

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop(met internet) en een laptop.

Op de laptop heb ik geen internet, dus dan installeer ik op mijn desktop(in VMWare) Ubuntu en installeer ik de programma's die ik nodig heb. Kan ik die dan overzetten(met Ghost e.d.) op mijn laptop?

Als dat nog al ingewikkeld is ga ik maar de packages via USB stick naar mijn laptop verplaatsen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Stekker van je pc eruit.. en in je laptop steken (hooguit een hostname invullen) en je hebt internet op je laptop.
Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Of deel desnood met ethernet je verbinding (als je zo'n crappy USB-modem hebt).

offtopic:
Ik vraag me altijd af waarom mensen zo clueless zijn bij het installeren van een OS en bijvoorbeeld zich af vragen wat bizar simpele termen als repository betekenen (oftewel : RTFM 8) )

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen internet op mijn laptop omdat er geen ethernetaansluiting op zit.
Stekker erin kan ik zelf ook wel bedenken. :Z

Maar, ik zal proberen het over te zetten, anders ga ik wel met een USB stick de packages overzetten.

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:23:
Ik heb geen internet op mijn laptop omdat er geen ethernetaansluiting op zit.
Stekker erin kan ik zelf ook wel bedenken. :Z

Maar, ik zal proberen het over te zetten, anders ga ik wel met een USB stick de packages overzetten.
Alternate
Ebay
;)
Het lijkt mij niet echt handig handmatig packages te gaan lopen verslepen steeds (om iets te installeren of om je systeem up-to-date te houden).

0.0

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 07:34
Jungian schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:55:
[...]

Alternate
Ebay
;)
Het lijkt mij niet echt handig handmatig packages te gaan lopen verslepen steeds (om iets te installeren of om je systeem up-to-date te houden).
De volgende linkjes lijken mij iets handiger:
PCMCIA netwerkkaarten in de pricewatch
USB netwerkkaarten in de pricewatch
(Dan kan die tenminste zelf kiezen bij welke winkel die het ding wil kopen ;))

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 28-12-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Volgens mij zoekt de TS gewoon zoiets.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Pagina: 1