Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
toch niet, enkel bijzonder traag
[ Voor 48% gewijzigd door 418O2 op 27-12-2006 19:59 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De eerste foto vind ik niet echt geweldig, teveel neus en te weinig oog. De andere foto's vind ik allemaal best aardig
The devil is in the details.

2 - zelfde compositie als 3 maar dan met kleren en teveel licht.
3 - & 4 zijn vrijwel hetzelfde. Uitsnede en andere ogen. Vind de belichting mooi, erf zacht en het blauwe doet het ook goed vind ik.
4 - lekkere foto. mag wel iets lichter misschien, en iets sterkere kleur. Probeer em ook eens staand.
5 - zelfde als 4.
Misschien kan je met de curven/niveaus/verzadiging de foto nog wat mooier maken. Denk het wel.
Misschien licht het aan je browser iodThinkPadd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:00:
F0T0's zijn d00d

Werkt hier prima hoor.
Duurt ff, maar dan krijg je ook wat
Foto 1: heb ik niet kunnen bekijken...
Foto 2: opzicht wel een mooie foto, maar de schaduw bij haar nek vind ik storend.
Foto 3: ja, deze foto heeft wat, niet te licht... nice
Foto 4: hier had iets meer met licht gedaan mogen worden, maar niet zoals bij 5&6...
Vind foto 5&6 te koel licht hebben, alsof ze voor een tv/monitor ligt. Had ik mooier gevonden met warm licht (open haart? berenvel
[ Voor 58% gewijzigd door iMars op 27-12-2006 20:21 ]
hahn: Wat wil je weten? De exif info staat in elke foto.
Het model heeft toestemming gegeven voor deze foto's, sterker nog, ze heeft ze zelf uitgekozen.
Om toch een beetje info tegeven:
gemaakt met een fuji s5600 de meeste op iso 200 sluitertijd van 15 en een diafragma van ongeveer 4
[ Voor 59% gewijzigd door MagicTempest op 27-12-2006 20:25 ]
1: is reeds weg
2: vind ik de beste foto, alleen draaien haar ogen iets teveel weg en zou de schaduw aan haar nek iets zachter mogen
3: zou ik meer croppen, het linkse deel voegt niets aan de foto toe
4: beter, maar tegenlicht aan het gezicht plaatsen en dat kleine stukje van haar voorhoofd had ik liever niet afgesneden gezien
5: goede compo, spijtig van het koude licht
6: ogen draaien te ver af en zegt mij eigenlijk ook niet al teveel in het algemeen
ik zou het nog eens proberen te doen, maar nu met 2 of 3 lampen (of reflectiescherm) en de gordijnen gesloten
Waar zal ik eens beginnen met miere.. commentaar geven..
De foto's zijn niet haarscherp, maar dat zal komen doordat de camera op 800iso stond en het diafragma niet iets geknepen was. Verder zie ik twee kleuren licht, het geeft een beetje rare sfeer.
Verder zie ik op foto 1, 2 en 3 bijna dezelfde pose, afgezien van de handen, heeft ze haar hoofd bijna in exact dezelfde positie.
Foto 4 lijk daarbij een crop van foto 3 (weinig variatie kwa pose, tot nu toe..)
Foto 5 en 6 geeft de tweede kleur licht wel een leuk effect, misschien dat je dat nog iets kunt versterken.
Foto 6 had misschien iets spannender gekunt, iets minder hand, iets meer ontspannen. Ze kijkt nu heel geforceerd naar "iets" (sokken van de fotograaf??)
[ Voor 3% gewijzigd door hilbren op 27-12-2006 22:03 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Als voorbeeld heb ik er eentje even door Photoshop gehaald.
Ik heb hem je maar even gemaild, dan kan je ze zelf blijven hosten, mocht je ze offline willen halen later.
Senri no michi mo ippo kara
Heb je wel een lichtsterk objectief?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!