Toon posts:

Samsung LE37R72B of Philips 37PF7331

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Zoals de titel al doet vermoeden overweeg ik de aanschaf van één van deze tv's (Samsung LE37R72B of Philips 37PF7331). Zoals het nu lijkt staat de Philips bovenaan mijn verlanglijst (mooier ontwerp, goede ervaring met philips), echter het contrast van de Philips is veel lager. Mijn vragen aan jullie: in hoeverre speelt het contrast een grote rol, en voor welke van de twee tv's zouden jullie kiezen. Ik heb de gegevens even op een rijtje gezet:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/53EDD7BA4B500F1FC1257204002DCDF0_big.jpg
Technische specificaties - 37 PF 7331:
- Beeldiagonaal: 37 Inch (94 cm.)
- Plat LCD-scherm
- Pixel Plus processor: meer details, diepte en helderheid
- Dynamische contrastverbeteraar: rijke zwarte details
- Contrast: 3200:1
- Resolutie: 1366x768 (WXGA)
- Helderheid: 500 cd/m2
- Responstijd: 8 ms
- HD ready
- 3D comb filter: superscherp beeld
- Progressive scan
- On Screen Display
- 2x 15 watt (RMS)
- Virtual Dolby Surround
- 5-bands equalizer
- 100 voorkeuzezenders
- Plug&Play
- Automatisch zenderzoeken en sorteren
- Smart picture en sound control
- Smart text met 1000 pagina’s geheugen
- Sleeptimer

Aansluitingen:
- 2x HDMI,
- 2x scart,
- CVBS in,
- Audio in,
- s-video
- Hoofdtelefoon inclusief

Afmetingen:
- Afmetingen. 61.8 x 111.4 x 10.3 mm (HxBxD)

Kleur:
- Zwart

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/626FB20DA5A3C0DAC125716300431F7E_big.jpg
Contrast 5000 : 1
Een hoge contrastwaarde geeft onder alle omstandigheden een scherp beeld, ook bij snel wisselende of bewegende beelden. Nuances in zeer donkere of juist erg felle tinten zijn moeiteloos te onderscheiden met Dynamic Contrast: de sterkte van het achtergrondlicht wordt automatisch aangepast aan de intensiteit van het beeld.

HDMI
De HDMI-aansluiting is een 100% digitale aansluiting, die beeld én geluid in perfecte kwaliteit naar uw televisie stuurt. Zo kunt u optimaal genieten van PC, Digitale ontvanger of DVD op uw TV.

Swivel stand
Op de soepel draaiende standaard kunt u de televisie in uw gewenste kijkhoek zetten.

Technische specificaties:
- HDTV: H/Ready
- Zichtbare beelddiagonaal: 37"
- Beeldverhouding: 16:9
- Resolutie (horizontaal x verticaal): 1366 x 768
- Luminantie: 500 Cd/m²
- Kijkhoek (horizontaal x verticaal): 178°/178°
- Uitgangsvermogen: 10W x 2
- Surround: SRS TruSurround XT
- Stereo: NICAM / A2
- DNI (DNIe demo on/off)
- Dynamic Contrast: 5000:1
- Reactie tijd: 8 ms
- Teletekst: 1000 pagina's
- Tuners: 1
- PIP
- Draaivoet (20°/20°)

Aansluitingen:
- Digitale aansluiting HDMI-HDCP-compatible
- Scart: 2
- Component (Y/PB/PR)
- Audio-uitgang
- PC-ingang (D-sub)
- Koptelefoon
- S-video-ingang
- Composiet, L/R

Afmetingen:
- 676,5 x 923 x 326 mm (BxHxD)

Gewicht:
- 22 kg

Kleur:
- Zwart

Verwijderd

Topicstarter
Wel jammer dat er niet gereageerd wordt :'( . Morgen 'moet' ik een keuze maken. Er zijn dus weinig mensen die met deze tv's ervaring hebben, dat geeft mij weinig moed/vertrouwen.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 11:04

EraZor

Don't mention the war

Ik zou gewoon gaan kijken in een winkel...wart dacht je daarvan? ;) De contrastwaardes van Samsung zijn 'dynamisch'. Kan je dus niet vergelijken direct.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het zijn allebei LCD tv's toch ?

Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar plasma tv's, omdat je bijna op die grote zit.

De techniek die zich schuilhoud achter LCD is namelijk slecht in het weergeven van zwart. Dit is vooral duidelijk te zien als het licht wat gedimd is, dan is er een soort donkergrijze of donkerblauwe waas te zien bij elke LCD die er staat, de plasma's hebben dit niet met dezelfde content. Ook bij de extremen valt er veel detail weg, in wit en zwart valt vaak detail weg van kleuren die dicht bij elkaar zitten.

Als je dit zelf goed wilt zien, moet je maar naar de mediamarkt in Enschede gaan. Daar hebben ze een hele opstelling van 37" inch lcd en plasma tv's staan in een hoek waar het licht een beetje gedimd is. Ideaal om te vergelijken. Je moet felle verlichting vermijden als je het gaat vergelijken.