Toon posts:

Acer Micro HTPC, aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al even op zoek naar een leuke pc (eventueel een HTPC) die:
a) klein is
b) niet te duur is
c) snel genoeg om HDTV af te kunnen spelen
d) stil is

Mijn oog is nu gevallen op: http://www.kieskeurig.nl/...3397CC125723000385108.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.elektro.be/images/Reports/acer_aspireL100.jpg

Ik ben een beetje benieuwd wat jullie ervan vinden. Er zit een Nvidia 6150 videokaart in, zou deze HDTV trekken en zou dit machientje niet al te lawaaierig zijn?
De prijs is wel vrij laag, rond de 600 euro en dat is incl. XP mediacentre licentie, 1 Gig geheugen, 250Mb harddisk en Athlon X2 Processor...

Edit: nog een linkje:
http://www.elektrozine.be...ng=nl&pag=16&Verslag=2646

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 07:29 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:21:
Ik ben een beetje benieuwd wat jullie ervan vinden. Er zit een Nvidia 6150 videokaart in, zou deze HDTV trekken en zou dit machientje niet al te lawaaierig zijn?
De prijs is wel vrij laag, rond de 600 euro en dat is incl. XP mediacentre licentie, 1 Gig geheugen, 250Mb harddisk en Athlon XP Processor...
In die link staat toch echt een 3800 X2 das echt iets anders dan een xp.

Voor lawaai moet je even wat review zoeken.

Je zou ook zelf een systeem samen kunnen stellen met vergelijkbare onderdelenl, en dan kijken welke het goedkoopst is.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ik vind het wel een leuke machine d:)b . Hij is volgens mij ook wel snel genoeg om HD-beelden af te spelen, kijk maar eens in andere HTPC-topics.

Maar als je zelf een gelijkwaardig systeem samensteld, met ongeveer dezelfde prijs, ben je dan beter of slechter uit. Dat is natuurlijk waar het allemaal om draait.
Zoals steeds laat Acer je de keuze wat betreft de specificaties onder de motorkap. Je kan kiezen uit een processor van Intel of AMD - dual core of niet - die gecombineerd wordt met een 2GB DDRII-geheugen met snelheden tot 677 MHz. Dat wordt aangevuld met een harde schijf (SATA - max. 400GB) en een 5-in-1 geheugenkaartlezer. Een uitgebreide set poorten is aanwezig voor de aansluiting van randapparatuur zoals digitale fotocamera's, scanners of videocamera's.
Dat vind ik wel interessant.

Maar waarom is hij nog niet opgepikt door de webshops? Als ik naar deze shops kijk, zitten er weinig pc-shops bij.

[ Voor 61% gewijzigd door hello_moto op 27-12-2006 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:39:
[...]

Voor lawaai moet je even wat review zoeken.

Je zou ook zelf een systeem samen kunnen stellen met vergelijkbare onderdelenl, en dan kijken welke het goedkoopst is.
Ik heb bij Alternate in de winkel het "officemodel" gevonden en was eigenlijk al verliefd hierop. Ook was deze erg stil. Reviews zijn er helaas bijna niet...

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:12:
Ik vind het wel een leuke machine d:)b . Hij is volgens mij ook wel snel genoeg om HD-beelden af te spelen, kijk maar eens in andere HTPC-topics.

Maar als je zelf een gelijkwaardig systeem samensteld, met ongeveer dezelfde prijs, ben je dan beter of slechter uit. Dat is natuurlijk waar het allemaal om draait.
[...]
Dat vind ik wel interessant.

Maar waarom is hij nog niet opgepikt door de webshops? Als ik naar deze shops kijk, zitten er weinig pc-shops bij.
Dat is moeilijk te vergelijken, hij moet namelijk echt klein zijn en kleiner dan dit vind je niet echt. Dat heeft natuurlijk ook een bepaalde waarde. Al is die moeilijk in geld uit te drukken...

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:39:
[...]

Sorry, typo....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gekocht en hij bevalt prima. Speelt goed HDTV af maar heeft helaas geen digital Out. Eens kijken of we dat met een USB geluidskaart kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:22:
Ik heb hem gekocht en hij bevalt prima. Speelt goed HDTV af maar heeft helaas geen digital Out. Eens kijken of we dat met een USB geluidskaart kunnen oplossen.
Hmmm. mezelf quoten, is dat wel normaal :? :)

Inmiddels heb ik met een Sweex USB geluidskaart het voor elkaar om 5.1 en DTS geluid uit mijn versterker te laten komen. Echt super! Dit ding was precies wat ik zocht!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
maximum 1 minuut HD beelden wrs:p Zal wel 250 GB zijn neem ik aan. Voor de rest een mooi systeempje. Ik zou het mss ook wel nog eens durven kopen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:15:
[...]

maximum 1 minuut HD beelden wrs :p Zal wel 250 GB zijn neem ik aan. Voor de rest een mooi systeempje. Ik zou het mss ook wel nog eens durven kopen.
Nee hoor, hij trekt het behoorlijk!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

Ik heb dit apparaatje bij Paradigit zien staan en ik vond em erg stil! Had er nieteens specifiek op gelet, maar het viel me toen al op :) Beetje mosterd na de maaltijd aangezine je hem al hebt gekocht, maar toch wel een nuttige toevoeging.. al zeg ik hetzelf... dus :+

[ Voor 32% gewijzigd door Elwood Blues op 02-01-2007 15:32 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, hij trekt het behoorlijk!
Rofl :P. Hij bedoelde je typfout met 250Mb HDD (~ 31MB). Daar kan je namelijk niet veel HD beelden op kwijt :P, jhe bedoelde natuurlijk 250GB.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 02:42:
[...]

Hmmm. mezelf quoten, is dat wel normaal :? :)
Nee, daarom krijg je ook een waarschuwing als je dat doet ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1