Toon posts:

[XP] Register fout na Windows updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een schone installatie van Windows XP home (NL) installeerde ik programma’ en voerde ik Windows update uit. Na installatie van deze updates startte Windows niet meer op. Ik kwam er niet achter wat het was en ik repareerde Windows met de cd-rom (installeren en dan bestaande installatie repareren) Met de OEM versie (zoals ik ie heb) maakt ie nieuw account aan maar ook de oude was bewaar, waar alles goed werkt. Niet wetend dat het aan update lag, weer Windows update uitgevoerd; zelfde probleem; Windows wil niet laden. Toen ontdekte ik de volgende foutmelding:

STOP: c000021a {onherstelbare systeem fout}
Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken
met de status: 0xc0000034 (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten

Het zelfde probleem al in dit topic [XP] XP start niet op door Session Manager Initialization

De situatie: ik repareer Windows weer op de eerst genoemde manier, en ik zet updates uit.
Mijn vraag: hoe kan ik die updates toch uitvoeren zonder dat het register weer kapot gaat?

Excuses voor gebrekkige taal, ik typ dit op een laptop waar niet alle toetsen van werken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 18:44 . Reden: typo's na 3e keer overlezen ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou in ieder geval even beginnen met zeker te zijn dat de hardware basics (memory + harddisk) niet kapot zijn - met die repair zet je ook je registry terug waardoor het eventueel zou kunnen dat het "lijkt" te werken zonder die updates :)

Verder - installeer je ook drivers oid? Wat als je die weg laat? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:19:
Ik zou in ieder geval even beginnen met zeker te zijn dat de hardware basics (memory + harddisk) niet kapot zijn - met die repair zet je ook je registry terug waardoor het eventueel zou kunnen dat het "lijkt" te werken zonder die updates :)

Verder - installeer je ook drivers oid? Wat als je die weg laat? :)
Bedankt dat zal ik eens controleren :) Maar de computer werkt nu (draaiend op nieuwe SP2 installatie). Doe ik de updates (niet eens drivers) dan krijg ik die foutmelding. Dat heb ik nu al 2x gedaan. Die repair heb ik ook al wel eens gedaan maar dat werkt niet goed met OEM, ik weet niet meer of het helemaal niet werkt of dat er een nieuw account wordt aangemaakt.

Het werkt nu goed, ik wil echter duidelijkheid dat het werkt voordat ik weer die updates ga proberen. Ik heb namelijk geen zin de hele vakantie Windows opnieuw te installeren, dat heb ik nu dus al 2 avonden gedaan.