Onboard sound gelijktijdig gebruiken met audigy 4

Pagina: 1
Acties:

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 10:00
Hey,

Ik heb een P5WDH mobo met onboard sound + een audigy 4 geluidskaart. Nu komt al mijn geluid naar buiten via de geluidskaart. Als ik bv iets aansluit op mijn onboard geluidskaart hoor ik niks. Als ik de audigy via apparaatbeheer uitschakel (en opnieuw opstart) komt er wel geluid naar buiten langs mijn onboard geluidskaart. Is er een manier om deze twee samen te laten werken? Mijn headphones wil ik op mijn geluidskaart steken en mijn boxen via mijn onboard... Moet toch kunnen of niet? Bedankt voor een antwoordje...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Naar mijn mening kan er maar 1 audio uitvoer apparaat aanwezig zijn. Waarom koop je geen simpele Jack-splitter?
Tegelijk gebruiken zal niet mogelijk zijn IVM DirecX en al die andere sound engines...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 13:40

weebl

YARR!

Dit kan zeker. Zo gebruik ik soms mixmeister op een feestje. Preview van de overgangen tussen nummers gaat over de onboard kaart (met koptelefoon), en het live-geluid over m'n Audigy4. Kwestie van drivers van beide installeren. Onboard kaart inschakelen in bios en de Audigy4 van PCI-slot wisselen als je IRQ-conflicten hebt.

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 10:00
weebl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:19:
Dit kan zeker. Zo gebruik ik soms mixmeister op een feestje. Preview van de overgangen tussen nummers gaat over de onboard kaart (met koptelefoon), en het live-geluid over m'n Audigy4. Kwestie van drivers van beide installeren. Onboard kaart inschakelen in bios en de Audigy4 van PCI-slot wisselen als je IRQ-conflicten hebt.
Ik kan bv wel via onboard settings de boxen testen en er komt zo'n testgeluid uit. Muziek afspelen lukt enkel als ik de audigy hardwarematig uitgeschakeld heb. Beide drivers zijn geinstalleerd. Raar maar het zou toch moeten lukken?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

DeX schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:17:
Naar mijn mening kan er maar 1 audio uitvoer apparaat aanwezig zijn.
onzin dus jah

ik snap niet dat mensen onjuist advies geven als ze niet eens zeker van hun zaak zijn

ik doe het al een hele lange tijd

onboard + pci sound kaart

op de onboard heb ik linkse deck, op de pci de rechtse

als ik de linkse plaat op master heb(pci sound kaart) dan is de rechtse gedempt (en krijg ik een preview uit de onboard)

terug komend op jouw probleem :

1. verplaats je pci soundkaart eens naar een ander slot
2. het kan heel goed zijn dat net die 2 niet samen willen werken

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 28-12-2006 10:33 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner