Toon posts:

G4 als server laten fungeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al enkele dagen mijn oude g4 als server te laten fungeren.

Hij moet:

- mijn data en backups beschikbaar stellen voor tijdens 't werken op andere macs en pc's
- via internet beschikbaar stellen.

Tot nu toe is het me al gelukt om via de pc de G4 te bereiken, probleem was wel dat ik geen internet meer had op de pc (verkeerde router ip misschien?), en ik kon niet op de brain van de G4... en das precies de plek waar ik al mijn data op heb staan.

Heeft iemand een beknopte uitleg over hoe ik de instellingen precies zou moeten zetten? Of is er ergens een tutorial te vinden?

Wie helpt me uit de brand? :)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:51:
Ik probeer al enkele dagen mijn oude g4 als server te laten fungeren.

Hij moet:

- mijn data en backups beschikbaar stellen voor tijdens 't werken op andere macs en pc's
- via internet beschikbaar stellen.

Tot nu toe is het me al gelukt om via de pc de G4 te bereiken, probleem was wel dat ik geen internet meer had op de pc (verkeerde router ip misschien?), en ik kon niet op de brain van de G4... en das precies de plek waar ik al mijn data op heb staan.

Heeft iemand een beknopte uitleg over hoe ik de instellingen precies zou moeten zetten? Of is er ergens een tutorial te vinden?

Wie helpt me uit de brand? :)
Je zou hier kunnen beginnen:
http://www.apple.com/support/tiger/network/

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Geef eens wat meer informatie over de topologie van je netwerk. Heb je al zelf eens gezocht op GoT/Google? Blijkbaar wil je dat je dus een intern netwerk hebt en dan via je router moet je portmappen wil je het via internet beschikbaar hebben.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
Sowieso is het ook handig om het OS te vermelden wat je er op hebt draaien?
OSX? Server editie? Panther, Tiger, Leopard (oh nee nog niet) of een andere kater. Linux variant?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 G4 met osx 10.3.9 (die ik als server wil hebben)

Die wil ik toegankelijk maken voor 3 mbp's waarop osx 10.3.9 draait, en 1 pc met winxp+sp2.

Alle mac's hebben via de airport contact, de pc zit met een kabelverbinding achter een router.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan ik btw niet meer internetten als ik op mijn PC, mijn IP adres wijzig (een unieke), en een standaard gateway toewijs?

In deze situatie kom ik wel op mijn G4 (server), maar kan nog steeds niet alle bestanden zien (plus het feit dat ik geen internet heb).

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, het werkt. Geen idee waarom, maar zolang het goed gaat hoor je mij niet klagen.

Bedankt voor de aandacht mensen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41
Oh turbomartin, ik kom er wel een beetje laat mee maar zou je de volgende keer iets meer aandacht willen besteden aan een duidelijke topic titel? En zou je ook willen proberen zoveel mogelijk informatie te geven in je topic start? Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) het lijkt me verstandig dat je deze nog eens doorleest :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er volgende keer aan denken :)
Pagina: 1