[WMS] Streamen van niet MS content

Pagina: 1
Acties:

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik probeer op een Windows Media Server naast MP3, WMV en WMA ook Mpeg(1 of 2) en eventueel ook Mpeg4 te streamen. In de verschillende docs vind ik het volgende:
You can use a Windows Media server to stream files in other digital media file formats if the appropriate media parser plug-in is enabled.
Als ik de "media parsers" bekijk zie ik daar inderdaad een drietal parsers staan, maar ik kom er simpelweg niet achter waar ik extra media parsers voor WMS kan vinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die zou je dan zelf moeten maken, of een commercieel gemaakte parser-plugin moeten zoeken.
Da's C++ code-werk dus.

Ik ben er zelf nog niet tegenaan gelopen eerlijk gezegd.
Transcoden van XviD > WMV kan overigens met WM Encoder.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-12-2006 19:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Voor zover ik weet heeft Windows Media geen ondersteuning voor niet-MS producten. Dit komt waarschijnlijk omdat niemand het serieus gebruikt. Kijk eens rond voor een andere streaming server of bied je content gewoon via HTTP aan, behalve als je live streamed natuurlijk maar dat lijkt me niet het geval.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guru Evi schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:50:
Voor zover ik weet heeft Windows Media geen ondersteuning voor niet-MS producten. Dit komt waarschijnlijk omdat niemand het serieus gebruikt.
Beetje kort door de bocht niet?

news.bbc.co.uk:
RealMedia en Windows Media.

CNN:
Windows Media.

Nu.nl (ok, kleiner):
Windows Media.

En je begrijpt toch ook wel dat ondersteuning voor andere formaten dan Windows Media betekent dat dan ook de contentcontrole een stuk lastiger wordt voor de aanbieder?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

offtopic:
@alt-92: Ik denk dat Guru Evi bedoelde dat niemand WMS gebruikt voor niet-MS media, niet dat niemand WMS gebruikt. Het probleem van formaten als WMV is dat ze bedoeld zijn als one-way formaat. Eenmaal iets in WMV gecodeerd, dan nooit meer omzetten naar een ander formaat. MS Heeft zelfs WinAMP gedwongen om de diskwriter plugin uit te schakelen bij het afspelen van WMV!

Natuurlijk is dat fijn voor een content aanbieder, maar voor de consument is het bijzonder onhandig. Helemaal de consument die geen Windows draait. Nu de Mac in opkomst lijkt te zijn is het wellicht handig om ook eens aan de andere kant van de Microsoft-muur te kijken om te zien of daar ook leven is.

On topic:
Ik heb eens even lopen zoeken, maar naast de standaard meegeleverde media parsers kan ik er niet 1 vinden die je van een derde partij kan kopen of downloaden. Het lijkt wel alsof ze er gewoon niet zijn. Dit is nog het minst nutteloze stukje informatie wat ik kon vinden:
ok, from what ive been able to read so far, the easiest way to do it would probably be to use VLC to create a unicast UDP stream on the server, ip broadcast it to 127.0.0.1 (loopback), or just the servers ip address if it doesnt like that, and then use windows media server to grab the stream and rebroadcast it.

that way it will probably end up using less bandwidth, as the only other way i would have been able to make it so multiple machines could view it would have been to multicast it, and a lot of routers have problems with this.

also, it makes it so machines can access it using mms in windows media player (most of the target audience will be using wmp)

[ Voor 44% gewijzigd door Gerco op 28-12-2006 10:19 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gerco schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:10:
Nu de Mac in opkomst lijkt te zijn is het wellicht handig om ook eens aan de andere kant van de Microsoft-muur te kijken om te zien of daar ook leven is.
Daar heeft men van de aanbiederskant denk ik weinig behoefte aan de eerste paar jaar.
Sorry dat ik tegen het zere been aan moet schoppen maar een marktpercentage van 10% is waarschijnlijk niet genoeg.

http://aapl.bloggingstock...-year-browsershare-up-45/

31% groei van 4.2 naar 5.4 is netjes maar nog steeds marginaal.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

alt-92 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:24:
Daar heeft men van de aanbiederskant denk ik weinig behoefte aan de eerste paar jaar.
Sorry dat ik tegen het zere been aan moet schoppen maar een marktpercentage van 10% is waarschijnlijk niet genoeg.
offtopic:
Pardon my French, maar de aanbieder heeft geen ruk te vertellen. Als er genoeg klanten zijn die een Mac kopen (of iets anders non-Windows, wat is niet relevant), heeft de aanbieder zich daar maar naar te schikken. Dat dat de komende jaren nog niet staat te gebeuren lijkt me een open deur.

Op een gegeven moment zullen de aanbieders toch echt van de MS-only mentaliteit afmoeten, of dat nu is wanneer 10% non-Windows is of misschien pas bij 15 of 20% doet niets af aan het simpele feit dat de aanbieder hierin volkomen irrelevant is.

Genoeg off-topic geneuzel lijkt me. Heeft iemand media parser plugins kunnen vinden? Of kun je misschien met VLC ook WMV streamen of is er een andere oplossing die in alle gevallen goed werkt en ondersteund is?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1