High Density geheugen.. ?

Pagina: 1
Acties:

• Marsupilami_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 13:22
Hallo,

Ik heb 2 1gb DDR gehuegen van iemand overgenomen, ik begrepen dat dit 'high density' geheugen is, en kennelijk kan mijn MSI moederbord er niet mee overweg (hangt bij booten, zelfs geen beeldscherm of waarschuwingspiepjes).

Klopt dit verhaal van High Density geheugen ? En is dit afhankelijk van het moederbord ?

Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn mobo met cpu te vervangen voor bijvoorbeeld een Intel pentium dual core, maar weet niet goed wat ik daarin moet kiezen. Is voor het wat zwaardere werk, 3d cad, photoshop, etc. En ziijn er moederborden geschikt voor dual core processoren, met nog DDR ram zoals dit, of wordt het allemaal DDR2 ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Marsupilami_NL
Een hele hoop termen waar ik van een aantal de betekenis ken, maar de term high density ben ik daar niet tegengekomen helaas.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eerste hit op google vind dit, wat info erover.

Het lijkt dus te kloppen dat jou mobo dit geheugen niet accepteerd.
met het belangrijke deel:
A majority of motherboards do not accept high density modules. They usually show or register as half of what they spec out or advertised to be (i.e. bought a 1GB module and it only shows as 512MB), or they don’t work at all. This is common on all size modules. DDR and standard SDRAM included.
Zo ik uit de tekst begrijpt heeft het te maken met de opbouw om de 64bit geheugenbreedte te halen. (of hoe je dat noemt). LD heeft dus 8x8 nodig (normaal), maar HD heeft dus 16x4 nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door SinergyX op 27-12-2006 17:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vermoed dat er met high-density gedoelt wordt op de grootte van de chips die erop zitten.
Het kan zijn dat je te grote chips op je dimm hebt zitten waar je mobo niet mee overweg kan.

Kijk dus eens wat je op die dimmen hebt zitten en of je mobo daarmee overweg kan.

• Marsupilami_NL
SinergyX schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:22:
eerste hit op google vind dit, wat info erover.

Het lijkt dus te kloppen dat jou mobo dit geheugen niet accepteerd.
met het belangrijke deel:

[...]

Zo ik uit de tekst begrijpt heeft het te maken met de opbouw om de 64bit geheugenbreedte te halen. (of hoe je dat noemt). LD heeft dus 8x8 nodig (normaal), maar HD heeft dus 16x4 nodig.
Maakt alweer veel duidelijk inderdaad, lijkt erop dat ze niet compatibel zijn helaas, het was al te mooi om waar te zijn :+

Iemand nog tips over een nieuw mobo, cpu en geheugen ? ZIt nu een MSI™ 865PE Neo 2 (MS-6728) in, voorzien van AGP video. Zowel s-ata en ide schijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Marsupilami_NL op 27-12-2006 17:37 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bedoel je niet 'double sided'?

• Marsupilami_NL
Nee, heb er nu single sided en double sided low density inzitten, maar high density slikt ie dus niet (zijn ook DS trouwens)
Pagina: 1