Externe HD soms niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb een LaCie 250 GB externe harde schijf aan mn PC hangen met firewire. Als ik de PC aanzet gaat de schijf ook automatisch aan (erg handig). Maarrr, soms is de HD niet zichtbaar in windows, pas als ik de stekker eruit haal en er weer in doe. Dit is 1 op de 5 keer het geval ongeveer.

Erg irritant omdat ik de archiefmap van outlook etc. op de schijf heb staan. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, of weet iemand een oplossing hiervoor?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gebruik je een losse insteek kaart of de onboard controller? Verder zou je ook een verlengkabeltje op je bureau kunnen leggen en de schijf insteken nadat windows geboot heeft. Een zeer kleine handeling, maar die wel altijd werkt. Moet je misschien wel even de autoplay uitketsen, dat kan nogal irritant zijn.

De meeste mensen deugen!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Start -> Run -> diskmgmt.msc, waarschijnlijk staat ie daar wel tussen. Anders moet je bij Config Panel -> System -> Hardware -> Device Manager de eigenschappen van de harde schijf bekijken en bij Power management 'Windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen' het vinkje weghalen. (Tja, Engels en Nederlands door elkaar, kan het ook niet helpen)