Toon posts:

ATI x1550 vs. Sims 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft laatst een nieuwe pc gekocht, omdat we steeds ruzie hadden wie er op 'mijn' pc mocht gamen.
Net als de bijna alle andere vrouwelijke gamers is ze ook helemaal gek van de Sims 2, wat beter op mijn pc draait dan op mn laptop.
Nu zagen we een aardige aanbieding van een Aspire met een ATI x1550 kaartje erin, ik kende zelf de 1550 niet maar aangezien de Sims prima draaien op mijn 3 jaar oude pc dacht ik dat deze nieuwe pc het minstens zo goed zou moeten doen.

Na wat gespeeld te hebben met de instellingen moet ik toch concluderen dat de performance van de x1550 niet echt indrukwekkend is.
Nou ben ik zelf niet echt een ervaren gfx-tweaker, maar ik vroeg me af of jullie misschien nog wat zinnige tips hadden.
Ik heb de nieuwste catalyst geinstalleerd en ze draait op een resolutie van 1440x900.
Ik begrijp dat het naar beneden schroeven van de details/shaders/resolutie/aliasing de performance zal verbeteren, maar daarvoor koop je geen nieuwe pc natuurlijk ;)

Iemand nog ideeen qua instellingen waar ik eens naar kan kijken om het wat vlotter te laten draaien (met zoveel mogelijk instellingen op max)?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:37

Beugelfles

I love rusty spoons

Volgens mij is de x1550 gewoon een x1300 die anders heet, een budget kaartje dus.
Enigste oplossing lijkt mij een andere graka.

nieuws: Opnieuw snellere naam voor ATi-videokaarten+
nieuws: ATi X1300 krijgt 80nm-opvolger en mogelijk nieuwe naam+

Ik vind de Sims toch best wel een zwaar spel voor een budget kaart, zeker als je op een relatief hoge resolutie van 1440x900 gaat spelen. Ook afhankelijk van de rest van de specs natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Beugelfles op 27-12-2006 16:43 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
True, maar de sims is nou ook weer niet Oblivion of zo..
Zou een x1550 niet een spel als de sims aankunnen?
Ik begrijp dat het een budgetkaartje is en dat je een doom3 niet maxed out op kan spelen, maar *zo* zwaar kunnen de sims toch niet zijn?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het draaide hier zelfs op een 5200 ;)
op een x1300 (op apple, dus met rosetta) gaat het ook prima.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat zijn de specificaties van de pc?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
@ hier ook een X1300..

63 bit geheugenbus, 4 pixelpipelines.. zelfs een kaartje van 10 euro 2e hands is nog sneller...

ook van acer.

Verwijderd

Topicstarter
Het is deze pc :
http://www.acer.nl/acereu...4=Nederland&crc=510168506

Acer Aspire T660, aanbieding van Mediamarkt. (alleen die had een x1550 512mb kaartje erin)
Geen killerpc, maar wel een aardig pctje voor erbij.

@Boudewijn, je zegt dat ie prima draait op 1300; Draai je dan alles op max of heb je een aantal settings naar beneden bijgesteld?
Pagina: 1