[PC naar HDTV] Ongeveer 7-7.5 meter, wat is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb een PC (met Geforce 7900GT met 2 x DVI) en een 32" HDTV (720p, met VGA en HDMI).
Hiertussen wil ik graag een kabel leggen. Alleen wil ik deze kabel niet rechstreeks midden door m'n kamer laten lopen (dan vallen mensen er overheen enzo :P ).
Alleen als ik hem langs de muur wil laten lopen kom ik in totaal op zo'n 7-7.5 meter uit en dit is vrij lang.
Op veel plekken lees ik dat een HDMI / DVI kabel op die lengte problemen levert, en dat VGA dan beter is, maar op andere plekken lees ik weer dat ik toch beter HDMI / DVI kan nemen.
Nu zie ik door het kabelgeblaat het hdtv-bos niet meer ( :+ ), dus ik vroeg me af, wat kan ik nu het beste kopen?

Verwijderd

Geloof dat DVI tot 10 meter gaat en HDMI tot 15. Dus daarmee moet het gweoon kunnen als je een goede kabel neemt. Over VGA durf ik niets te zeggen.

Verwijderd

Bij VGA is het zo dat als de kabel langer is dat de kwaliteit minder word.
(op een lengte van 10 meter met een goeie kabel niet eens echt zichtbaar)

Met DVI wordt de kwaliteit niks minder (digitaal is digitaal)
Alleen je moet wél een goede kabel hebben!

Heb je dat niet dan gaan de bitjes en bytjes storen wat zorgt voor "soort" artifects en verkeert weergegeven pixels.

Met andere woorden: Met DVI heb je betere resulaten mits je een goeie kabel neemt!

Welke kabel je moet nemen weet ik ook niet, aangezien ik er zelf ook naar op zoek ben
Verwijderd in "Monitor ver weg van je pc, lengte kabel?"

Als je een kabel koopt van Oehlbach (á 300 euro) dan heb je een goeie kabel.
Maar iedereen weet dat dat goeie kabels zijn, en daar maakt meneer Oehlback goed misbruik van en dat zie je terug in de prijs.

Zelf denk ik dat je een kwalitatief dezelfde kabel moet kunnen vinden van een ander merk voor veel minder geld.

Maar ja.. vind die maar is... iedere kabelboer zegt dat zijn DVI kabels goed zijn... logisch, anders verkoopt hij ze niet meer.

Een objective DVI-kabel test van meerdere merken heb ik nog niet gevonden

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:35
Bitjes zullen elkaar niet storen, wat er wel op langere lengtes gebeurt is dat de spanning inzakt waardoor er foutiefe informatie wordt gelezen.

Stel de spanning voor een '0' is tussen de 1 - 2V en de spanning voor een '1' tussen de 3 - 4V.

Wat er zou kunnen gebeuren is dat de spanning zakt door de lengte van de kabel (impedantie neemt toe) en dat er bij het lezen van het signaal een spanning staat van 2,5V. Dit is een ongedifineerde waarde en zal dus een willekeurige waarde opleveren. Je data is dan corrupt. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken waardoor een kabel waarover een digitaal signaal loopt zeker niet oneidig lang kan zijn.

Wat de maximale lengte is van DVI kan ik je dan weer niet vertellen :)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
ik heb hier een 10 meter lange dv-hdmi kabel liggen en 0 problemen. Algemeen werkt dvi/hdmi tot 10 meter probleemloos en dat is dan ook een lengte die gangbaar verkocht wordt. Koop een voldoende lange dvi-hdmi kabel van goede kwaliteit. D.w.z. niet de goedkoopste maar ook niet onnodig duur. Bijvoorbeeld zoiets.

Verwijderd

even een kleine kick na 3 dagen

ik sta op het punt om de "DVI-D Kabel - Dual Link - Professioneel - 10m lang " te bestellen bij allekabels.nl

SPECIFICATIONS:

Cable: Double shielded

Dual link

Color: Black

Lenght: 10m

Plugs: DVI-D male <-> DVI-D male

Goldplated

Pearl chrome-plated metal shell

iemand ervaring met deze kabel?
kost 55.75

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf van mijn HTPC naar mijn beamer een DVI -> HDMI kabel liggen van 15 meter. Double shielded, degelijke connectoren. (ook verguld, maar dat is meer voor anti-corrosie enzo)

Dit gaat probleemloos, geen artifacts ofzo. Dus ik denk als je maar een goeie shielded kabel hebt, 10 meter geen probleem zou mogen zijn. :) (Mijne heb ik overigens via ebay.de gescoord, maar dat terzijde.)

[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-12-2006 12:50 ]

Aannames zijn fataal.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reply's, ik heb inmiddels de kabel gekocht waar BartNL naartoe linkte :) .

Edit:
OK, de kabel was zaterdag al binnen (was zelf niet thuis, winkel stuurde zondag pas dat ie verzonden was), en ik moet zeggen, het beeld is gewoon hardstikke goed :) !

[ Voor 40% gewijzigd door XiN-eViL op 01-01-2007 15:51 ]

Pagina: 1