[XP, PCMCIA] Netwerkkaart ontvangt geen pakketjes

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Goedemiddag GoT.
Ik heb zojuist een netwerkkaart voor m'n laptop gekocht. Een Sweex LAN PC Card Gigabit. Deze werdt in mijn laptop herkend als een Realtek RTL8169/8110 Family Ethernet Gigabit NIC

Alleen nu is het probleem dat ik de netwerkkaart in m'n laptop stop, de UTP kabel erin stop en dat windows bezig is met een IP te verkrijgen, maar geen IP krijgt. Ik krijg dan een melding van Limited connectivity.

En als ik dan bij status ga kijken van de netwerkkaart dan staat er bijv.
Verzonden: 200 Ontvangen: O
De netwerksituatie hier thuis is als volgt: een modem waar UTP uit komt >> SMC Router die Wireless en bedraad het netwerk verdeeld.

Ik heb hier ook nog een PC staan die via draad verbinding maakt en daar geeft ipconfig /all het volgende:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: dribbel

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

ADMtek AN983 10/100 PCI Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-BF-AA-38-4D

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 27 december 2006 15:52:34

Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 28 december 2006 15:52:34
Ik heb ook al geprobeerd een vast IP in te stellen maar dit mocht niet baten. Ook heb ik geprobeerd het netwerk geforceerd vast te zetten op bijv. 100Mbs Full Duplex, dit wou ook niet baten.

Ik heb een dual - boot van windows XP en windows 2000 en onder 2000 wou het ook niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2006 15:58 ]

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 19:27
probeer eens een Linux live-cd ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

macfilter mischien aan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-03 10:33
utp kabel misschien niet helemaal lekker? (verkeerd geknepen?)

• ThinkPad
Als ik de ene PC op 192.168.2.100 instel en de laptop op 192.168.2.101 en er dan een crosscable tussenhang zeggen beide PC's wel dat er verbinding is (100Mbps) en de laptop kan de PC wel zien, maar de PC de laptop niet (dit ligt er waarschijnlijk aan omdat de laptop geen pakketjes ontvangt)

Macfilter is ook niet aan.

Linux live CD ga ik nu proberen :) >> Same, werkt ook niet

Als ik een vast ip instel (in de range die normaal ook wordt uitgedeeld door de router, en dan een hoog nummer (zodat ie nog niet bezet is), dan heb ik wel verbinding 100Mbps, maar kan ik niet op internet. :S

Net een nieuwe XP install erop gezet, resultaat nog steeds hetzelfde :(

Als ik het vrijdag nog niet heb opgelost breng ik het kaartje terug.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2006 19:36 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-03 23:49

Theo

moederbord

Je heb een Sweex pcmcia kaartje, dat zijn nu oko weer niet echt de beste kaartjes. Ik heb zelf met producten van sweex eigelijk bijna altijd problemen, drivers die niet lekker werken, software die je twee keer moet installeren of software die je na iedere reboot opneiuw moet instellen.

Probeer eens een ander kaartje, één van een iets beter merk...

Nu met WP, PV, EV en PC

• ThinkPad
Probleem is al opgelost.

Ik ben terug naar de winkel gegaan en heb het kaartje omgeruild. Heb nu een 10/100Mbps (maakt niet uit want netwerk is toch 100Mbps)

En dat Sweex vaak probleempjes heeft kan wel kloppen ja. Maar waarom zou ik een duurder kaartje kopen als deze doet wat ie moet doen. Dit was blijkbaar gewoon een maandagochtend exemplaar (of vrijdagmiddag exemplaar ;) )
Pagina: 1