Goedemiddag GoT.
Ik heb zojuist een netwerkkaart voor m'n laptop gekocht. Een Sweex LAN PC Card Gigabit. Deze werdt in mijn laptop herkend als een Realtek RTL8169/8110 Family Ethernet Gigabit NIC
Alleen nu is het probleem dat ik de netwerkkaart in m'n laptop stop, de UTP kabel erin stop en dat windows bezig is met een IP te verkrijgen, maar geen IP krijgt. Ik krijg dan een melding van Limited connectivity.
En als ik dan bij status ga kijken van de netwerkkaart dan staat er bijv.
Ik heb hier ook nog een PC staan die via draad verbinding maakt en daar geeft ipconfig /all het volgende:
Ik heb een dual - boot van windows XP en windows 2000 en onder 2000 wou het ook niet werken.
Ik heb zojuist een netwerkkaart voor m'n laptop gekocht. Een Sweex LAN PC Card Gigabit. Deze werdt in mijn laptop herkend als een Realtek RTL8169/8110 Family Ethernet Gigabit NIC
Alleen nu is het probleem dat ik de netwerkkaart in m'n laptop stop, de UTP kabel erin stop en dat windows bezig is met een IP te verkrijgen, maar geen IP krijgt. Ik krijg dan een melding van Limited connectivity.
En als ik dan bij status ga kijken van de netwerkkaart dan staat er bijv.
De netwerksituatie hier thuis is als volgt: een modem waar UTP uit komt >> SMC Router die Wireless en bedraad het netwerk verdeeld.Verzonden: 200 Ontvangen: O
Ik heb hier ook nog een PC staan die via draad verbinding maakt en daar geeft ipconfig /all het volgende:
Ik heb ook al geprobeerd een vast IP in te stellen maar dit mocht niet baten. Ook heb ik geprobeerd het netwerk geforceerd vast te zetten op bijv. 100Mbs Full Duplex, dit wou ook niet baten.Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: dribbel
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
ADMtek AN983 10/100 PCI Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-BF-AA-38-4D
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 27 december 2006 15:52:34
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 28 december 2006 15:52:34
Ik heb een dual - boot van windows XP en windows 2000 en onder 2000 wou het ook niet werken.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2006 15:58 ]