Vista Systeem aan het samenstellen (Advies Nodig)

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Nasadus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik ben al een tijdje bezig om via Pricewatch een listje onderdelen samen te stellen die ik tegen het einde van de maand wil gaan bestellen. Ik heb gewacht tot de prijsverlaging van de C2D's en nu dat zover is wil ik definitief de onderdelen gaan bestellen.
Nu ziet de PC er zo uit:**** Ik wil de E6600 overklokken naar 3,0 Ghz en wou nog weten wat voor geheugen ik nou precies moet nemen om het 1:1 te laten lopen. Ik hoor dat dat het beste is.

Mijn grootste zorg is of alles compatibel met elkaar is en of die voeding voldoende zal zijn voor deze systeem? Mischien zijn er adviezen van jullie over andere mogelijke onderdelen die mischien beter zijn of minder kosten. Zo ja, laat het me a.u.b weten.

De PC zal ik vooral gebruiken om te Gamen maar ook films kijken, muziek luisteren etc. Een multimedia PC zeg maar.

[ Voor 26% gewijzigd door Nasadus op 03-05-2007 16:01 . Reden: Hardware Update ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die voeding is echt meer dan voldoende. Een goede 450W kan dit systeem zelfs aan. Verder wel een leuke setup. Al zou ik zelf eerder voor een 8800GTS gaan of zelfs een DX9 kaart. In mijn mening is die 8800GTX te duur.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
ja maar het wordt een vista systeem, en vista heeft DX10 he ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DX10 heeft toch alleen maar zin als je ook veel gaat gamen, en alle grafische onzin wilt aanzetten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nasadus
gambieter schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:24:
DX10 heeft toch alleen maar zin als je ook veel gaat gamen, en alle grafische onzin wilt aanzetten?
Dat ben ik ook van plan. ;)
Niet dat veel spellen in het begin DX10 zullen supporten maar binnen een paar maanden zullen er wel een paar toppers zijn die er wel gebruik van zullen maken (i.e. Crysis) en die moet ik natuurlijk hebben.

Heeft er iemand ervaring met een C2D E6600 en de standaard koeler die je erbij krijgt? Koelt die goed of moet ik toch die Zalman bestellen?

Verwijderd

Ik zou Zalman doen of misschien Artic freezer 7 pro. Die zijn stiller en koelen ook wat beter, je kunt het natuurlijk eerst met standaard koeler proberen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Nasadus schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:56:
Heeft er iemand ervaring met een C2D E6600 en de standaard koeler die je erbij krijgt? Koelt die goed of moet ik toch die Zalman bestellen?
Mijn 6600 draait in ieder geval 3.2Ghz met stock koeler. En het is nou niet dat ie enorme herrie maakt...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2006?

Verder kan je voor bepaalde prestaties van koelers, CPU's en GPU's beter even wat reviews opzoeken op internet want er is genoeg te vinden en dan zie je vanzelf wat de kosten/baten zijn voor je onderdelen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nasadus
Ik heb de hele boel hierboven een update gegeven en heb nog een laatste vraag. Namelijk over het geheugen.

Ik wil de processor overklokken naar 3,0 Ghz en ik hoor dat je de beste prestaties krijgt als je geheugen 1:1 met de processor loopt of zoiets. Nou wou ik dus weten, als ik de processor naar 3,0 Ghz overklok wat voor geheugen snelheid ik moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Nu heb ik PC6400 in mijn lijst staan omdat dat het populairste type gehugen is op Pricewatch maar weet ik niet of ik dat echt nodig heb.

Alvast bedankt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Graag volgens de richtlijnen in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? een nieuw topic starten in plaats van bovenstaande (ondermaatse) topicstart te editten ;)

deze gaat dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.