Toon posts:

[Internet] Laptop met internet verbinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en zou hiermee graag op het internet gaan. Probleem is, ik heb nog nooit een laptop gehad, en kan dan ook geen flkkr van (draadloze) internet verbindingen etc.

Laptop: HP Nx7400
Besturingssysteem: XP

Ik heb een erg oude computer, die aangesloten is met een ADSL verbinding via een Alcatel SpeedtouchTM USB modem. Voor de kenners, het is zo'n groene mantarog. Nu is het de bedoeling, om ook met mijn laptop op internet te gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat ik ook nog met mijn oude pc op het internet kan? Ik weet dat dit nogal een omslachtige vraag is, dus ik probeer het een beetje op te splitsen zodat jullie weten wat precies mijn probleem is.

- Wat het ik allemaal nodig, om met mijn laptop draadloos op het internet te kunnen gaan in het hele huis? Ik heb een adsl verbinding en een antieke usb modem.
- Als ik hiervoor opteer, kan ik dan ook met mijn oude pc (Windows 98 enzo) nog op het internet? Maw is deze dan nog aan te sluiten op de nieuwe hardware?

Ik kan zo niet direct zeggen wat er precies in mijn laptop steekt van modems etc. (staat momenteel elders) Ik weet wel dat netwerk verbinding gewoon mogelijk is.

Elke hulp is zeer welkom...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier kunnen we vrij weinig mee. Als je geen idee hebt of "een onbekend apparaat" in je PC onder Windows 98 kan worden aangesloten op WLAN, hoe kunnen we dan een optie geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Je zou dan een nieuwe ADSL modem moeten hebben met ethernet aansluiting. Misschien dat ze er zijn met hub en WLAN ingebouwd. Wat buren hebben is het volgende

Wannadoo ADSL modem (zie het als de neiuwe ADSL modem). Dan een kabel naar de WLAN router.

Je moet zeker een nieuwe modem met ethernet. Als daar dan geen WLAN router in zit dan kun je via de ethernet kabel naar de wireless router gaan die tevens als HUB dient voor kabels. Linksys heeft die wel. Eventueel zou je dan een nieuw internetkaartje moeten kopen voor in de PC als die er niet in zit. Dan kun je een kabel van de router naar je PC laten gaan.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10
Inderdaad een nieuw ethernetmodem kopen met het liefst al WLAN-functionaliteit ingebouwd.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT: -verkeerde topic- 8)7

[ Voor 110% gewijzigd door CLB op 27-12-2006 15:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet echt CSL? Staan al aantal opmerkingen in OH.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Zie de sluitpost van mijn collega dion_b in je andere topic, dit is ook geen topic voor CSL maar meer voor NT.
Echter deze vraag is vrij makkelijk zelf op te lossen, vandaar dat ik je topic niet verplaats maar hem op slot doe :)

[ Voor 0% gewijzigd door Thandor op 27-12-2006 16:34 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.