Toon posts:

ADSL Router

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag thuis een draadloos netwerk aanleggen en hiervoor wil ik een ADSL router en natuurlijk een adapter voor mijn desktop PC aanschaffen. Ik heb een Tiscali T6 internet abonnement (6144 / 768 Kbit/s). Ik heb ook een PDA en een laptop die ik met de router wil kunnen connecten. Ook zou ik een losse harde schijf eraan willen koppelen voor multimedia doeleinden, zodat ik mijn PC niet continue aan hoef te hebben. Nu is mijn vraag wat hiervoor een goede set zou zijn, qua merk en genoemde eisen.

Of is het wellicht beter om ipv van een ADSL router te kiezen voor een los ADSL modem en een losse router?

Ik zat zelf te denken aan een ASUS WiFi Wl-138gE adapter voor mijn desktop PC en als ADSL router een ASUS WiFi AM604G. Maar aangezien ik er geen verstand van heb is het topic vrij algemeen en hoop ik te horen waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf en hoef ik geen kant en klaar antwoord al mag dat natuurlijk wel altijd.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 01:58
Uhm, ik zie dat je vorige, exact dezelfde, topic gesloten is. Niet handig om dan een nieuwe te openen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bijna exact hetzelfde... TS noemt nu 1 router/wlan kaart combinatie. Maar dat is niet wat er bedoeld werd; je moet echt veel meer voorwerk verrichten.

Kijk wat je provider aanbied, en wat deze voor opties heeft. Ga zoeken naar mogelijkheden en problemen, en doe dan voorstellen samen met een onderbouwing waarom je die gekozen hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het bijna exact hetzelfde topic, maar ik had gehoopt op wat goede adviezen / ervaringen. Blijkbaar moet ik een paar winkels aflopen waar mensen werken die er gemiddeld gezien geen verstand van hebben en me toch alleen maar apparaten adviseren die ze in de winkel hebben staan.

Never mind... Ik zoek wel effe verder....

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 07:50:
Sorry voor het bijna exact hetzelfde topic, maar ik had gehoopt op wat goede adviezen / ervaringen. Blijkbaar moet ik een paar winkels aflopen waar mensen werken die er gemiddeld gezien geen verstand van hebben en me toch alleen maar apparaten adviseren die ze in de winkel hebben staan.

Wat voor de een prettig is kan voor de ander juist vervelend zijn.

Maar om antwoorden op je vragen te krijgen kan je eens proberen om die in de diverse FAQ's te kijken of te zoeken op de diverse sites die daar speciaal voor zijn( Google kan je helpen)

En op antwoorden die jij krijgt heb je weer vragen, dus mond dit uit in een opsomtopic..........

En laat je niks aansmeren, zeker als je gewoon lekker gezocht hebt op het WWW kom je een heel eind.

Succes

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 07:50:

Je kan ook routers op internet vergelijken.

Kijk wat het berijk van router moet zijn.
Gaat de router DHCP draaien
heb je een FireWall nodig
hoe ga je om met QoS
Ga je een V-lan gebruiken....
enz

dat zijn vragen die je al moet bedenken.

Onze buren zitten op een V-lan van ons.. hebben overal in huis 100% bereik. en betalen zo mee aan onze internet verbinding..

tis maar net wat je wilt berijken :+

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 28-12-2006 08:35 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Modbreak:Zinnige opmerkingen graag gewoon in het topic melden

[ Voor 75% gewijzigd door Koffie op 28-12-2006 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan je oplossing ook hier plaatsen?! :P

Maar goed, ik ga eerst eens even wat FAQs doornemen en mezelf een beetje wegwijs maken in het draadloze netwerk gebeuren... O-)

Bedankt! (Topic mag nu wel gesloten worden... :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 28-12-2006 15:35 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 01:58
Speedtouch heeft een goede oplossing om in 1 keer een draadloos netwerk te installeren met router, usb en pcmcia d.m.v. een installatie wizard, handig voor leken. Bovendien ondersteunt die wizard meteen alle nederlandse ADSL providers.

Wellicht is dat iets voor je?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de genoemde tips en je voornemen om zelf eerst het e.e.a. uit te zoeken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.