Toon posts:

Kan niet verbinden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met een heel vervelend probleem, ik heb thuis een draadloos netwerk waar meerder computers zonder problemen op aangesloten zijn. (op dit moment onbeveiligd, Speedtouch 716 Wireless) Alleen nu kan mijn laptop als enige computer uit heel het huis geen verbinding maken met het draadloos netwerk.

Als ik probeer connectie te maken blijft hij hangen met: Wachten op netwerk. Na een geruime tijd stopt hij daar ook mee en dan gebeurt er helemaal niets meer.

Ik weet niet waar dit aan ligt, de Wireless kaart werkt wel gewoon, zit nu ook mooi op het netwerk van de buren ;)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Systeem informatie:

Intel(R) Pro/Wireless 2200BG
Windows XP SP2

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 14:45 ]

Verwijderd

Windows bewaard een lijst met netwerken waar je verbinding mee hebt gehad. Heb je deze al eens verwijderd. Ik heb een soort gelijk probleem gehad, was hiermee opgelost.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iets meer informatie, please? Welke software gebruik je voor de verbinding (Intel of Windows), indien Intel heb je dan wel de WZC van Windows uitgeschakeld, firewall, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:19:
Iets meer informatie, please? Welke software gebruik je voor de verbinding (Intel of Windows), indien Intel heb je dan wel de WZC van Windows uitgeschakeld, firewall, etc etc.
Ik gebruik de standaard software van Windows, mijn firewall staat uit, en heb de tip van hierboven ook al opgevolgd en helaas mocht dat niet werken :(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WPA of WEP beveiligd? Probeer de echte Intelsoftware eens. Dan moet je wel de WZC van Windows uitzetten (start > run > services.msc en op disabled zetten en stoppen). WPA werkt geloof ik ook pas goed in XP na SP1.

Verder: is je MAC-adres wel toegestaan?

Geef echt veel meer informatie, het is niet de bedoeling dat we die uit je moeten trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 27-12-2006 18:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:15:
WPA of WEP beveiligd? Probeer de echte Intelsoftware eens. Dan moet je wel de WZC van Windows uitzetten (start > run > services.msc en op disabled zetten en stoppen). WPA werkt geloof ik ook pas goed in XP na SP1.

Verder: is je MAC-adres wel toegestaan?

Geef echt veel meer informatie, het is niet de bedoeling dat we die uit je moeten trekken.
Mijn netwerk is niet beveiligd, dus daar kan het niet aan liggen, heb nu net de software van Intel geprobeerd maar dat mocht ook niet helpen. Ik zou je graag meer informatie willen geven maar ik heb helemaal geen verstand van draadloze netwerken en weet ook niet wat relevante gegevens/informatie is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Netwerknaam: SpeedTouchFC221C
Band: 802.11g
Uitvoermodus: Netwerk(Infrastructuur)
Verificatiniveau: Open
Gegevenscodering: Geen

Kanaal: 1
BSSID: 00:11:F5:85:A8:9A

P.s

Hoe kan ik zien of mijn mac adres wel is toegestaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:12 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

moet ergens bij je wireless settings staan
Of je mac filter oid aan hebt staan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

vreemd idd, wel gewoon goed bereik? en idd MAC filter bekijken, als dit het niet is ff controleren of virusscanner(vooral norton en panda)/firewall uitstaan.

update ook je drivers eens van de intel kaart, zijn goede kaartjes alleen hebben ze vaak de laatste drivers nodig>www.intel.com

Verwijderd

Word er een ip-adres toegewezen aan je wifi-kaartje door DHCP van je router?
met andere woorden, staat je ip-adres op automatisch of is er een welbepaald ip-adres ingesteld?
Of werk je met een bepaald range van ip-adressen binnen je netwerkje? Of staat je standaard gateway op een alternatief ip-adres?

Kan je trouwens zien bij eigenschappen van je Draadloze Verbinding, dan onder tabblad Algemeen kijken naar eigenschappen van "Internet Protocol TCP/IP". Dat zou op automatisch moeten staan (als jij zo werkt ofc ;) )

En je MAC-adres (het uniek nummer van je netwerkkaartje) kan je checken als volgt:
Dubbelklik op het icoontje van je draadloze verbinding en onder het tabblad "Ondersteuning" klik je op details , dan is je mac-adres te vinden onder "fysiek adres" (ziet er uit zoals hier onder)

Fysiek adres: 03-15-F2-6C-88-3A
IP-adres: 192.168.2.3
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
Lease verkregen: 27/12/2006 19:41:07
Lease verloopt: 19/01/2038 4:14:07
DNS-server: 192.168.2.1
WINS-server:

Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat je router maar een beperkt aantal ip's uitdeelt, of dat je router filter op mac-adressen,...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:10 ]

Pagina: 1