Planet geeft verkeerde uploadcap door

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 18:07
Al enige maanden ervaar ik mijn uploaden als erg traag. Ik heb een Planet standard abbonnement wat betekent dat ik 3Mbit down en 512Kbit up heb. De download klopt exact, ik zit vaak aan die cap en daar ben ik helemaal tevreden over.

De upload klopt echter niet. Als ik in mijn Speedtouch kijk bij de tab diagnostics zie ik dat ik daar een uploadsnelheid van 128Kbit toegewezen krijg. Wederom klopt de aangegeven download van 3Mbit perfect.

Ik heb de firmware van de Speedtouch al geupdate, modem gereset, stroom er een tijd afgelaten etc. Maar het wil niet lukken. Ik blijf van Planet een upload cap van 128Kbit binnenkrijgen.

Als ik test op speedtest.nl krijg ik een uploadsnelheid van rond de 12KB/sec, iets onder de 128Kbit dus.

Ik heb dit probleem al aangekaart bij Planet maar ik krijg enkel alleen de standaard copy&paste over dat snelheden niet altijd maximaal behaald worden etc. Dat is toch niet het probleem. Planet capped me onterecht naar 128Kbit terwijl het 512Kbit moet zijn.

Klopt mijn verhaal nou wel of zie ik iets anders over het hoofd :?

Screenshot van speedtouchpagina:
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/vand6194/publiek/album/modemsnelheid.jpg

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
en als je op van die speedtest sites zit, haal je dat ook echt maar max?

No production networks were harmed during this posting

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volgens mij klopt t precies wat je zegt, bij mijn ouders ook zo'n modem, maar dan met de juiste waardes...
Zit niet veel anders op dan de helpdesk bellen denk ik, aangezien mailen dus blijkbaar geen enkel effect heeft...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 13:24
gewoon ff op je strepen gaan staan. Niet akkoord gaan met een standaard antwoord en anders vragen of je naam van de betreffende helpdesk medewerker mag hebben en vervolgens vragen naar een leiding gevende.

• JeroenNietDoen
paella schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:20:
en als je op van die speedtest sites zit, haal je dat ook echt maar max?
Als ik de downloadtest doe haal ik ook echt bijna die 3Mbit, doe ik de uploadtest dan haal ik zon 12KB/s. 128Kbit/s is 16KB/s dus dat klopt wel ongeveer. Zou ik de standaard 512Kbit/s hebben zou ik zowiezo meer upload moeten halen met die snelheidtest.

Ik ga morgen eens bellen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
Precies, bellen.

No production networks were harmed during this posting

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Kan je misschien nog even alle margins tav ruis ed geven ?
Misschien kan je upload niet hoger (stabiel) in trainen en veroorzaakt dat de lage waarde ?
Hoe heb je het verder in huis aangesloten ?
Netjes conform voorschriften ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JeroenNietDoen
Er zit hooguit fysiek anderhalve meter tussen het contact en het modem. Alles is gewoon normaal aangesloten.

Dan nog, eventuele ruis e.d., een verlies van 75% aan uploadsnelheid? Dan zou download daar ook onder moeten leiden.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 10:08
niet persé, upload zit in een ander frequentie gebied dan je download, zelfs een defecte splitter kan dit al vernaggelen. Probeer je modem eens zonder splitter direct op het ISRA, probeer een 2e CPE (ook direct op het ISRA) en vraag of planet het profiel van je lijn op de DSLAM ff kan controleren...

• JeroenNietDoen
Ok, probleem is deels opgelost. KPN had het profiel in de centrale eens weggegooid en opnieuw toegekent. Toen pushte hij hem naar 460Kbit/s. Man van KPN gaf aan dat hij hem nu uitleest als 100% en ik dus ook niet sneller kan krijgen ondanks correcte centraleinstelling. De resterende 55Kbit/s is wellicht een probleem van het modem zelf aldus de monteur. Betreft een Speedtouch 510 van 2 jaar terug. Hij zei dat ik het eens moest testen met iemand die of hetzelfde modem of een nieuwer type heeft om te kijken of hij hem dan wel vol binnenkrijgt.
Pagina: 1