Partitiebehoud bij HP-recovery

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25
Hallo,

vanwege de traagheid van de HP Pavilion door veel rommelsoftware, wil ik de recovery tool gebruiken van HP. Ik heb alle persoonlijke en belangrijke bestanden op een, op dezelfde schijf staande partitie gezet om vervolgens HP-recovery uit te voeren.

Mijn vraag is dan ook of deze partitie behouden blijft of dat deze verwijderd wordt.

ik heb al contact opgenomen met HP. Deze zei eerst dat de partitie verwijderd zal worden en na navraag gedaan te hebben zei deze dat het toch niet zo zou moeten zijn. het vervelende is dat ik geen andere back-up mogelijkheden heb, zoals dvd brander of externe hdd.

op GoT kwam ik niet echt iets vergelijkends tegen voor mijn probleem, vandaar mijn topicstart. mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, word ik er graag op geattendeerd.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 10:46

Ravefiend

Carpe diem!

Lijkt me niet bepaald het risico waard dus zou ik toch op zoek gaan naar één of andere backup mogelijkheid, hetzij USB drive, network share, etc.... recovery tools kunnen nogal eens destructief zijn....

[ Voor 15% gewijzigd door Ravefiend op 27-12-2006 13:58 ]

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25
Het is inderdaad een risico, maar zijn er mensen die er positieve ervaring mee hebben?

(negatieve ervaring ook welkom)

Verwijderd

In principe ben je na een recovery gewoon alles kwijt, maar dat ligt aan de software. Soms kun je kiezen om bijvoorbeeld alleen c te recoveren, of alles, dat varieert. Ik weet niet precies hoe hp dit doet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
Normaal gesproken heb je drie opties als je vanaf de backup partitie recoverd :

1. Non-Destructive : Kwakt een nieuwe installatie over de bestaande, je raakt geen bestanden kwijt en zo min mogelijk instellingen en programma's

2. Semi-Destructive : Verplaatst huidige inhoud gebruikerspartitie naar map, daarna nieuwe installatie XP

3. Destructive : Gebruikerspartitie formatteren, daarna nieuwe installatie

Als je dus de juiste optie kiest raak je geen data kwijt. Andere dan de gebruikerspartitie worden normaal gesproken met rust gelaten. Een goede backup is echter natuurlijk nooit verkeerd :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ebbie73 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:07:
Het is inderdaad een risico, maar zijn er mensen die er positieve ervaring mee hebben?

(negatieve ervaring ook welkom)
Als je data niet belangrijk zijn, dan gewoon proberen. Zijn ze wel belangrijk, dan eerst maar eens een externe harde schijf aanschaffen of lenen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Voorzover ik weet, wanneer je gebruik maakt van HP Recovery tool worden of de partities verwijderd of de Recovery kan niet worden uitgevoerd omdat de basis indeling van de HD is gewijzigd en deze niet wordt herkent door de HP software.

Ik zou altijd zorgen voor een back-up.

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:15:
Normaal gesproken heb je drie opties als je vanaf de backup partitie recoverd :

1. Non-Destructive : Kwakt een nieuwe installatie over de bestaande, je raakt geen bestanden kwijt en zo min mogelijk instellingen en programma's

2. Semi-Destructive : Verplaatst huidige inhoud gebruikerspartitie naar map, daarna nieuwe installatie XP

3. Destructive : Gebruikerspartitie formatteren, daarna nieuwe installatie

Als je dus de juiste optie kiest raak je geen data kwijt. Andere dan de gebruikerspartitie worden normaal gesproken met rust gelaten. Een goede backup is echter natuurlijk nooit verkeerd :)
Voorzover ik weet is het bij de HP Recovery tool aan mogelijk om het aan of niet aan te zetten :).

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 11:59
Volgens mij formatteerd die Recovery tool zonder pardon de partitie en installeert XP voor je opnieuw..
tenminste dat zijn mijn ervaringen met die apparaten..

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 29-12-2006 19:54 ]

Pagina: 1