Toon posts:

[modem] Alcatel Speedtouch USB (help ajb even)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een oude Alcatel speedtouch USB installeren op een splinternieuwe laptop waarop Windows XP draait. De modem is zo'n groene boomslang/zeerog speedtouch USB modem. Zoals jullie al dan niet weten, is die niet compatibel met XP, wat er onder andere toe leidt, dat hij dikwijls uitvalt etc.

Ik zoek de meest recente driver (en als het enigszins mogelijk is, een installer) om deze modem te installeren in XP. Ik weet dat het perfect mogelijk is om het gewoon te doen door te klikken op "toch installeren" wanneer de installeersequentie gewag maakt van de incompabiliteit. Maar ik zou nu toch echt graag een stabiele toestand creëren op deze nieuwe PC.

Kan er mij iemand zeggen waar de laatste driver te vinden is om de modem te installeren? Ik heb op het forum gezocht, maar de meeste links zijn dood. Via google etc. kwam ik niet verder dan een driver voor de nieuwe versie van de boomslang op de officiële site van thomson/alcatel. Op de officiële site lijkt verder niks zinvols te vinden te zijn. Ook zou ik een korte installatie tutorial erg op prijs stellen. Met de driver alleen ben ik natuurlijk ook al blij.

Mijn dank is groot! :)

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Voor alle antwoorden:

http://www.speedtouchdsl.com/support.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Bzam op 27-12-2006 14:01 . Reden: typo ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

http://tweakers.net/aanbo...te_update&order_sort=DESC

USB modem zijn nogal brak maar werken best met de nieuwste drivers, zolang je power management goed afstelt (soms worden USB poorten of het apparaat uitgezet, dag verbinding, windows over de zeik omdat ie denk dat het netwerk nog bereikbaar is enzo) nogal lastig op een laptop lijkt me.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:55:
Ik moet een oude Alcatel speedtouch USB installeren op een splinternieuwe laptop waarop Windows XP draait. De modem is zo'n groene boomslang/zeerog speedtouch USB modem. Zoals jullie al dan niet weten, is die niet compatibel met XP, wat er onder andere toe leidt, dat hij dikwijls uitvalt etc.
Nou.... ik weet niet wat je punt is maar dat ding is zo compatibel met XP dan een benzine motor met bougies.
Ik heb dat ding jaaaaaaaaaren op XP gedraaid.
Tevens voldoen in principe de bijgeleverde drivers.
Ik kon ze niet vinden op de support page van Thomson.... maar heb nog wel wat backupjes achter de hand ;)
Dus bij deze: KLIKKERDEKLIK
Versie 11/12/2002, 201.2.0.0

Deze advertentieplaats is te huur!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

Waarschijnlijk werken de drivers die je erbij krijgt niet goed omdat ze voor 98 of NT4/2000.

Koop voor 10 euro een echt adsl modem. Heb je een stuk minder gezeik mee, en stelt je in staat om meerdere computers aan te sluiten (mocht dat ooit nog eens nodig zijn)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!

Ik ga in een ander forum iig eens vragen hoe dat zit met modems. Gebruik namelijk al jaaaaaaaaaaaaaren die boomslang en ken geen ene fuck van laptops en draadloze internet verbindingen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het USB modem is gewoon compatibel met XP, alleen is het afhankelijk van de USB stroomvoorziening. En dat is nogal eens instabiel, zeker als de andere USB van het koppeltje van 2 ook wordt gebruikt. Verder was er een incompatibiliteit met een VIA chipset.

Maar het beste advies: koop gewoon een ethernetmodem, voor een paar tientjes heb je een stabiele verbinding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, rest mij nog om te melden dat GoT een hoofdgroep Netwerken heeft. Dat is meestal een betere plek voor netwerkspullen dan Overige Hardware (wat echt geen dumpbak is).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.