Canon Ixus laadapparaat defect?

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een Ixus 400 tot volle tevredenheid. Het enige dat een bron van ellende begint te worden is de duur van de accu's. Heb vorig jaar 2 no name accu's erbij gekocht maar ook hiermee is nu niets meer aan te vangen. Echter, volgens mij weet ik nu wat er mis is.

Al mijn drie accu's geven in de camera aan dat ze leeg zijn en als ik ze in de lader schuif gaat na een paar seconden het lampje op groen, ten teken dat ie vol is. Ik heb het idee dat het laadapparaat de boosdoener is, daar dat de enige constante factor is (op de camera na). Het lijkt erop dat ie steeds sneller onterecht batterijen als vol aanmerkt. Nu heb ik dus een situatie waarbij al mijn accu's te leeg zijn om mee te werken en een lader die ze niet op wil laden.

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? Zijn die laadapparaatjes makkelijk te maken of gaat me dit 35 euro kosten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39
Kun je je accu bij een vriend/kennis opladen? Da's de snelste manier van foutzoeken.
Laad ze dan alledrie op, zo sluit je ook een mogelijk defecte accu nog uit.

Flickr

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Basje2001 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:38:
Kun je je accu bij een vriend/kennis opladen? Da's de snelste manier van foutzoeken.
Laad ze dan alledrie op, zo sluit je ook een mogelijk defecte accu nog uit.
Ik heb geen vrienden met zo een Ixus/laadapparaat :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39
Hmm... Hier verkopen ze accu's en laders. Misschien zit daar iets voordeligs tussen? Anders op de diverse tweedehands-sites een koopje zien te bemachtigen? Op Marktplaats kom je nog wel eens accessoires voor een acceptabele prijs tegen...

Flickr

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Op Ebay kun je vaak ook goedkope imitatie-laders vinden.