beste 7800gt drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

ik ben er na een half jaar nog steeds niet uit wat de beste driver is voor mijn 7800gt. In het spel America's Army hoor ik op highest gewoon constant 85 fps te krijgen terwijl dit soms gewoon terugloopt naar 40, ik heb gewoon van andere mensen gehoord dat hun standaard x800 beter presteerd terwijl ze aanzienlijk lagere 3dmark05 scores halen.

mijn kaart is geclockt op 485/1180 en heeft een software voltmod(als het er iets aan toedoet)

weet iemand de beste drivers voor mijn kaart?

• YoghurtO_o
iemand? :?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

uit: Het algemeen beleid #reageren

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
[...]
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

Geduld dus. Verder: geef aan welk merk, welke drivers je nu gebruikt, Windows versie etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja, als jij de settings van America's Army wat hoger hebt..

Verder geef je niets over de rest van het systeem aan, en ook lijk je te vergeten dat zij een ATi kaart hebben (= totaal andere drivers). Je kunt er vanuit gaan dat die nieuwste stabiele versies op nvidia.com goed zijn :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:11
Die van Nvidia? Zijn geen andere drivers, alleen verschillende getweakte versies gebasseerd op die van Nvidia. Geloof er zelf niet zo in. Die 2/3 FPS winst in misschien een aantal games vind ik het niet waard.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wilt een hogere framerate dan 85fps? Op hoeveel Hz loopt je scherm (ookal is het TFT)? Ik denk niet dat je een verschilt zult merken tussen 500fps en 85fps als je videokaart toch maar 85 beelden per seconden aan de monitor geeft :).

Qua drivers. Je kunt er vanuit gaan dat de nieuwste officiële drivers over het algeheel het meest optimaal zullen werken.

[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 27-12-2006 18:08 ]

🌞🍃

• YoghurtO_o
sorry voor de kick..

nee ik wil niet hoger als de 85, ik wil constant 85 wat ik nu niet krijg. en met welke drivers bedoelde ik welke versie ervan, want de versie van de nvidia site wil bij mij niet installeren

ik heb een Gainward 7800GT 256mb @ 485/1180 wat mij op de nieuwe rainbow six rond de 40 fps constant geeft met hdr, ik vind het vreemd dat ie dan niet constant 85 of meer bij AA kan leveren.

ik gebruik nu zelf versie 84.21 van de nvidia forceware drivers en die van de site van nvidia geeft mij 84.63 oid(wat dus niet het meest recente drivertje is

EDIT:

bijna mijn setup vergeten

AMD X2 4200+ @ 2.54ghz
Gainward 7800GT 256mb @ 485/1180
1gb dual channel ram
500 watt voeding

[ Voor 10% gewijzigd door YoghurtO_o op 27-12-2006 19:14 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:09:
sorry voor de kick..

nee ik wil niet hoger als de 85, ik wil constant 85 wat ik nu niet krijg. en met welke drivers bedoelde ik welke versie ervan, want de versie van de nvidia site wil bij mij niet installeren
http://www.drivercleaner.net/ :)

[small]Eerst de oude drivers uninstalleren, dan in veilige modus die DCpro er over halen, en dan in gewone modus weer die nieuwe drivers (deze) installeren.

• YoghurtO_o
als ik naar die drivercleaner site ga zie ik dat het betaald is geworden..of kijk ik op de verkeerde plek want ik heb de hele site doorgekeken...drivercleaner koste toch nooit geld ? :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers is echt gewoon een kwestie van proberen, dat is ook al zo vaak langs gekomen dat je met een beetje zoekwerk ook bij de juiste antwoorden komt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.