Toon posts:

Pc laten bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen voor gamen, en heb ondertussen een configuratie in mijn hoofd. Nu kom ik via pricewatch veel goedkoper uit dan met alternate, dus ik denk, laat ik gewoon de onderdelen los kopen. Maar ik ben zelf niet zo handig met computers, dus vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen? Zijn er bep. zaken die een computer voor je in elkaar willen zetten?(als ik dus met alle onderdelen kom) of moet ik gewoon iemand zoeken die er wel verstand van heeft.

Alvast bedankt!

Floris.

PS:Als ik via alternate met pc-builder een configuratie maak, klopt het dan dat alle onderdelen compatible zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op je PS: Nee, niet alles is zomaar compatible. Tot op zekere hoogte niet; dit in verband met voltages en BIOS-versies van moederborden en geheugen.

En gezien je overige vraagstellingen op GoT, lijkt het me raadzaam om iemand te betrekken die meer verstand van zaken heeft zodat jullie samen een PC kunnen bouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 27-12-2006 13:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:17:
Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen voor gamen, en heb ondertussen een configuratie in mijn hoofd. Nu kom ik via pricewatch veel goedkoper uit dan met alternate, dus ik denk, laat ik gewoon de onderdelen los kopen.
Da's niet slim. Je moet dan namelijk op elk onderdeel apart verzendkosten betalen ;)
Maar ik ben zelf niet zo handig met computers, dus vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen? Zijn er bep. zaken die een computer voor je in elkaar willen zetten?(als ik dus met alle onderdelen kom) of moet ik gewoon iemand zoeken die er wel verstand van heeft.
Gewoon de manual van je moederbord erbij :) Verder: Hoe bouw ik een PC? en/of Hoe bouw ik een Athlon PC?
Alvast bedankt!

Floris.
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
PS:Als ik via alternate met pc-builder een configuratie maak, klopt het dan dat alle onderdelen compatible zijn?
Lijkt me wel. Misschien gewoon even zelf naar de specs van het moederbord kijken voor de zekerheid?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Let wel op dat je nog met verzendingskosten zit van alle onderdelen apart...

http://specs.tweak.to/16567

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Eerst kijken of bij elk onderdeel staat dat het bij elkaar past en mischien nog hier posten en dan kijken wij even, dan bestel je het.

Als je het hebt moet je de tijd ervoor nemen en gwoon stekkertje bij stekkertje doen etc, als je een globaal idee hebt van wat je moet doen gaat dat wel lukken! Maar als je een wat met computer begaafdere familielid/vriend hebt komt het ook wel goed.

BUH

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56
Let op als je de onderdelen allemaal los koopt bij verschillende winkels, dat je dan ook met een pak verzendkosten zit. Als je die allemaal samen telt, kom je duurder uit dan alles kopen bij 1 of twee goede winkels.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 19:31
sommige webshops hebben ook de mogenlijkheid om voor een klein bedrag de pc te laten bouwen

denk aan azerty (punt nl)
die bouwen voor (ik meende) 35€ je computer

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
4launch ook, 30 euro assembalage en 25 euro software installatie. Maar zelf een pc in elkaar zetten is veel goedkoper, misschien handig om het te leren?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. Ik koop de pc gwn bij een winkel, bv alternate. Even een vraagje tussendoor:

Is het het waard om ipv. een 8800gts een gtx te kopen. (Voor als ik de komende 3 jaar ofzo even zoet ben) i.c.m. een Duo core 6700 Kingston 2048 800mhz geheugen P5B deluxe etc...........(Ik post vanmiddag de hele configuratie als ik wat nader tot een besluit ben gekomen.
Thanx!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Moet je zelf bepalen. Prijs/kwaliteit is slecht bij dergelijke high-end systemen. De E6700 presteert bijvoorbeeld niet bijzonder veel beter dan de E6600 maar kost wel een schep geld meer. Voor de videokaart kun je beter een X1950Pro nemen oid, en dan upgraden zodra ie te traag wordt. Ben je goedkoper uit en lever je op dit moment niet heel erg veel in op gamegebied, tenzij je echt high-end wilt. Maar ik vind het zonde van het geld.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:00:
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. Ik koop de pc gwn bij een winkel, bv alternate. Even een vraagje tussendoor:

Is het het waard om ipv. een 8800gts een gtx te kopen. (Voor als ik de komende 3 jaar ofzo even zoet ben) i.c.m. een Duo core 6700 Kingston 2048 800mhz geheugen P5B deluxe etc...........(Ik post vanmiddag de hele configuratie als ik wat nader tot een besluit ben gekomen.
Thanx!
Geen idee of dat het waard is. Tenzij we allemaal gelijktijdig klikken naar je eerdere topics over wat je moet kopen, is er natuurlijk geen peil te trekken op welke kaart handig is om te kopen. Voor hetzelfde geld kan ik zeggen: zet er lekker 2 in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
OK dus een 6600 is beter qua prijs. Zal ik maar doen dan. Scheelt ook weer in prijs vant hele systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de voorlopige specs, het enige waar ik echt over twijfel is de GP, GTS of GTX, merk ik het echt in performance??

Asus P5B

Goed Moederboard, deluxe heeft firewire dus overbodig, voor een leuke prijs.

Intel Core 2 Duo 6600

6700 is duurder en qua prestatie niet veel beter (thanx posters) en dit is verder toch wel een van de betere processoren.

XFX 8800GTX (of GTS)

DX10, veel geheugen, superkaart.

Kingston 2GB DDR2-800 6400

Genoeg voor het komende jaar, snel genoeg, goede prijs.

Western Digital Caviar SE16 250 GB

Voorlopig genoeg GB, kan der altijd later nog een bij, goed merk etc.

Thermaltake Armor

Mooie stevige kast, goede airflow, persoonlijke keuze.

Thermaltek Toughpower, 750watt.

Veel watt voor de videokaart, wellicht over een jaartje een 2e Geforce erbij?

Creative Xtreme Gamer.

Goede kaart, 7.1 ondersteuning, verder gwn oke!

Logitech X-540

5.1 Surround sound systeem, mooie set. Niks mis mee.

Logitech G-15 Gamingtoetsenbord.

Mooi toetsenbord, vriend heeft em en zeer tevreden.

Logitech G7 draadloze lasermuis

Mooie muis, zeer snel (Is met draad beter, dus de G5?)

Samsung Syncmaster 940 BW

Mooi scherm, snelle reactietijd (4ms) goede reviews,krijg later een Philips 32PF9731D dus tis tijdelijk.

Samsung SH-S182D

Leuke brander,zomaar gekozen, goed merk etc.

Samsung SH-D162C

Wederom gewoon gekozen.

Voor 2242 euro.

(Mijn pa betaald 1000 en ik de rest)

Thnx!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
ik zou iig geen GTX nemen dan de GTS of een x1950pro en dan later opgraden.
P5b goed moederbord redelijk voor overclock
Geheugen erg snel, je kan wat besparen door iets slomer geheugen te kiezen, pc6400 heb je niet nodig als je niet gaat overclocken.
Proc: gewoon de E6600 nemen idd stuk goedkoper en scheelt maar heel weinig in prestatie.
Kast tjah dat is een persoonlijke keuze, goede kast opzich ik vind hem wat te flashy :P
Voeding: die is wel overkill, een 2e videokaart erbij zetten heeft geen zin je kan dan beter een nieuwere kopen.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
persoonlijk zou ik gaan voor sata brander en lezer. Kan me ff geen model voor de geest halen, excuses daarvoor. Neem de 8800 gts, beetje meer price performance toch al. De voeding kan wel wat minder want het gaat zonde zijn om over 2 jaar een 2de 8800 bij te steken, kan je beter dan nieuwe kaart kopen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Sorry dit is allemaal wel basic stuff :X

Dit kan je met de FAQ's zoals door medegotters al is aangegeven makkelijk zelf vinden. Verder is dit niet de eerste keer dat je een dergelijk basic topic opent. Bij gebrek aan eigen inzet dicht

Lees het mailtje wat je laatst van mij hebt gekregen nog een keer goed door voordat je een volgend topic opent ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 27-12-2006 14:48 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.