[XP] Pro vs Home - home ondersteunt die dual core?*

Pagina: 1
Acties:

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 11:30
Ik heb eigenlijk maar ene klein vraagje.

Bij de verschillen tussen home en Pro, staat dat Home multiprocessors niet ondersteunt. Ik kan nergens vinden dat dit niet het geval is. Moet ik voor mijn nieuw computer met een Intel Duo 6600 Dan perse Pro aanschaffen??

En dan een klein vervolg vraagje is dat dat hetzelfde in het geval van Vista??

Alvast bedankt

- Squeeek !!!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
zoek eens: en je zult vinden dat home wel core duo ondersteunt

PSN: djmurcielago

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Home ondersteund geen 2 CPU's, dat klopt, dat doet enkel Pro.
Home ondersteund wel DualCore en/of HyperThreading. Het is maar 1 CPU.

Ga er maar vanuit dat dit voor Vista ook geldt.

Ey!! Macarena \o/

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nee hoor, dualcore werkt prima. Misschien 2 fysieke cpu's niet, daarvoor zou je dan pro nodig hebben.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

voor vista zijn er nog een paar versie's meer uit (of eigenlijk pas in januari), maar geen idee of een duo core wel of niet ondersteund worden. Ff zoeken op microsoft.com (/vista ?) lijkt me zo...

Verwijderd

De 6600 is gewoon 1 processor (met meerdere cores) en gaat dus prima werken met XP Home

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 11:30
Danku, dan snap ik het. Er stond namelijk dat het geen mmulticore ondersteunt hetgeen mijn verwarring teweeg bracht. Maar goed schaffen we dus gewoon home aan

Dank allen _/-\o_

- Squeeek !!!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:34
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:16:
voor vista zijn er nog een paar versie's meer uit (of eigenlijk pas in januari), maar geen idee of een duo core wel of niet ondersteund worden. Ff zoeken op microsoft.com (/vista ?) lijkt me zo...
Aangezien CPU fabrikanten af zijn gestapt van het 'meer MHz = meer CPU power' principe en in plaats daarvan steeds meer cores in een CPU stoppen, kan je er vanuit gaan dat elke Vista versie dualcore ondersteunt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als een OS niet meer dan x CPU's ondersteunt, kan je ervanuit gaan dat het om fysieke CPU's gaat. Dus die je kan vasthouden en in een socket kan plaatsen. Hoeveel "virtuele" CPU's dat zijn (oftewel fysieke cores) zal het OS dan worst wezen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je topic titel nog even af zodat wat duidelijker is dat je vraag specifiek over dual core CPUs ging :)
Pagina: 1