Toon posts:

A7V W2000 install ATA100 HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De HDD zit op ATA100 IDE connector en die vind ie dus niet..de bios wel maar W2000 setup niet..
Ik had hier op gerekend en dus voorzorgsmaatregelen getroffen
Ik heb de win2000 Promise controller Ultra100
Van de Asus support disc op een diskette gezet zoals het moest...maar nadat ik in windows setup op F6 heb gedrukt en ik kom op het punt dat ik de file kan laden van de diskette..geeft ie een error
Hij leest de file en dan:

File\win2000\ultra.sys caused an unexpected error (18) at line 1211 in D:\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c.

HDD = Maxtor

Kan iemand me helpen....??

Verwijderd

Ik denk dat er iets mis is met je floppy, ik heb precies de zelfde precedure gevolgt en alles werkte.
wat je kan doen is hem ff ompluggen naar je 'gewone' IDE en dan win2000 instaleren en daarin de promise drivers laden en dan weer terug pluggen, heb ik ook een keer gedaan en dat werkt ook

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Wat je moet doen is: Voordat je windows gaat installeren moet je de promise (kan allemaal) drivers van de cd naar een diskette kopieeren. Wanneer je windows gaat installeren en je start je com opnieuw op vraagt ie of je een raid controller heb onderaan en moet je geloof ik op F2 drukken. Doe dan de diskette erin en de drivers worden geinstalleerd. Dan doet ie het.

Verwijderd

het is echt het makkelijkst om gewwon ff je kabel om te pluggen

• BoNeZ99
Maar dan loopt ie wel langzamer als je dat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nope...diskette is ok...ik heb al een tweede geprobeerd..splinternieuw

dit zet ik erop:

Folder: Ata100/Win2000
txtsetup.oem
ulta

Ik wil best die raid0 erbijzetten maar;
vraagt ie of je een raid controller heb onderaan en moet je geloof ik op F2 drukken. Doe dan de diskette erin en de drivers worden geinstalleerd. Dan doet ie het.
dat heb ik nergens gezien...

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 17:00 schreef SMAR het volgende:
Maar dan loopt ie wel langzamer als je dat doet.
alleen tijdens de instalatie, daarna kan je gewoon je promise drivers instaleren en de boel weer ompluggen

• BoNeZ99
Je moet trouwens alles in de promise dir kopieeren omdat er in de map onder de win2000 drivers een file staat die win2000 wel nodig heeft om de drivers te installeren.

• BoNeZ99
Lukte bij mij wel zo.

• BoNeZ99
By the way als dat ompluggen werkt kun je dat beter proberen, lijkt me wel wat makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best ompluggen..als ik wist hoe dat moest...

btw..met de raid drivers install geeft ie dezelfde error in setup..dat lukt dus ook niet.

Als je me stap voor stap kunt uitleggen hoe ik de boel omplug..dan wil het best doen...maar ik doe het liever niet.dit moet toch op een andere manier kunnen...?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
gewoon nieuwste promise100 drivers van internet halen en die allemaal op 1 floppy gooien.

Bij install win2k op f6 drukken, ff wachte floppy erin (als er om gevraagd wordt) en dan voor de win2k drivers kiezen.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Link pleaze

Nevermind...heb het al...hoop dat die wel werken..maar lijkt me sterk..

Verwijderd

Topicstarter
actieman YOU ARE MY HERO! LOL!

het werkt wel met de nieuwste Promise drivers..van Azus

Your the man! Thanks!

De andere ook bedankt :)

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 08:19

Maverick2001

Never look back

Even een algemeen bedankje voor alle TWEAKERS! 5 uur lopen klooien en dankzij 1 post geholpen! DANK! 8-)

Pura Vida

Pagina: 1