Toon posts:

Nieuw systeem voor 1500,- voor films en gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Vanuit mijn moeder haar werk is er een pc prive project gaande, hierbij kan ik tussen twee leveranciers kiezen waar je de pc, laptop of randapparatuur kunt bestellen. Er kan gekozen worden uit Mycom en Alternate. Dit leek mij een uitgelezen mogelijkheid om weer eens een boost te geven mijn gebruik met de computer. Dit aangezien mijn huidige systeem niet meer al te best meer mee kan.
Mijn huidige stysteem is
Intel pentium 3,2 ghz Northwood processor
Asus p4s800 moederbord
1024 mb werkgeheugen
Ati Radeon x800 Pro Gpu

Nu ben ik dus van plan om een systeem samen te stellen van 1500 euro, waarvan ik gedeeltelijk zelf bij betaal omdat het pc-prive project een maxima heeft ingesteld van 1250 euro.
Zo ben met bij 'Alternate's PC Builder' aan de slag gegaan om een mooi systeem samen te stellen, wat ik er tot nu toe van gemaakt heb is dit:

Moederbord Asus P5N-E SLI € 119,-
Gekozen omdat dit bordje Sli heeft met het oog op de toekomst en voor de firewire die ik nog wel eens wil gebruiken
Cpu Intel® Core™ 2 Duo E6600 € 309,-
Goeie snelle processor niks om aan te merken lijkt me zo
Gpu Club3D 8800 GTX € 579,-
De beste videokaart op de markt incl. DX10 ondersteuning, verstandig aangezien ik er bij de bestelling van de pc een Vista coupon bij krijg. Ook heb ik onlangs een Iiyama E2200WS 22" monitor besteld en hier wil ik natuurlijk wel perfecte beeldkwaliteit op.
Geheugen MDT 2 GB DDR2-533 Kit € 199,-
2 GB lijkt me voorlopig wel even genoeg voor de nieuwste spellen en voor Vista
HD Samsung SpinPoint P80 160GB € 59,-
Op de HD heb ik ietwat bezuinigt omdat ik er altijd later nog eentje bij kan prikken en met 160 GB kan ik denk ik voorlopig wel even voort.
Behuizing CoolerMaster Centurion 534 Big Tower € 59,-
Gekozen voor een big tower omdat de videokaart vrij groot schijnt te zijn en nu is de luchtcirculatie wellicht wat beter omdat er veel meer ruimte in de kast is.
Voeding Hiper HPU-4M530 530 Watt € 69,-
Hopelijk een goede voeding, al weet ik niet of Hiper een a-merk is. Deze voeding gekozen omdat deze relatief goedkoop was.
Koeler Arctic-Cooling Freezer 7 PRO € 19,-
Lijkt me een vrij duidelijke keuze
Brander Samsung SH-S182M € 35,-
Op het gebied van Dvd branders zal er weinig verschil zitten tussen de branders van concurrenten dus heb ik deze maar gekozen.

Totaal: € 1.447,-

Dat was de lijst die ik heb samen gesteld misschien hebben jullie nog suggesties waar het iets beter kan. Misschien is het bijvoorbeeld toch verstandiger om een grote HD te nemen aangezien Vista wel wat ruimte nodig heeft. Ook ben ik wel benieuwd of deze Hiper voeding wel goed zijn werk doet. Ik ben niet van plan om over te clocken dus dat hoeft geen reden te zijn voor verandering van onderdelen.

Bedankt

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 13:27
De pc zelf ziet er leuk aan en volgens mij is hiper wel een goede voeding. Maar bij mij rest de vraag waar mag je bestellen, want anders kan je wel eens bedrogen uitkomen qua prijs. Nu is Alternate niet de goedkoopste, maar ook zkr niet de duurste.

Verwijderd

Topicstarter
_avalanche_ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:52:
De pc zelf ziet er leuk aan en volgens mij is hiper wel een goede voeding. Maar bij mij rest de vraag waar mag je bestellen, want anders kan je wel eens bedrogen uitkomen qua prijs. Nu is Alternate niet de goedkoopste, maar ook zkr niet de duurste.
Ik zag idd dat ik dat er even vergeten was bij te zetten, het is dus mycom en alternate, heb het nu ook verandert in de ts

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SLI is imo onzinnig. Als je in de toekomst gaat upgraden kun je beter voor een nieuwe single kaart met nieuwe features gaan. Presteert beter dan een 2e verouderde kaart erbij te zetten.
Ik zou trouwens geen 8800GTX nemen. Je hebt een budget van 1500 euro en je wilt bijna 600 euro aan een videokaart uitgeven, beetje zonde. Perfecte beeldkwaliteit is onzin, want dan moet je ook een beter beeldscherm nemen, en niet eentje met TN-scherm. Ik zou persoonlijk een X1950Pro nemen. Kost 1/3 van wat de 8800GTX kost en kan nog prima mee in de niewste games. Zodra het ding te traag wordt doe je gewoon een upgrade naar een inmiddels afgeprijsde DX10 kaart. Waarschijnlijk ben je zo veel goedkoper uit zonder veel in te hoeven leveren op prestatiegebied.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
MyCOM is duurder als Alternate verwacht ik zo. Ik denk ook dat het systeem prima zal zijn, misschien alleen een 10.000 RPM harddisc, maar dat is geen vereiste denk ik zo.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 15:28

Leejow(saait)

Blater

RoD schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:55:
SLI is imo onzinnig. Als je in de toekomst gaat upgraden kun je beter voor een nieuwe single kaart met nieuwe features gaan. Presteert beter dan een 2e verouderde kaart erbij te zetten.
Volgens mij is dit al 100 keer gezegd, maar laat ik dit herhalen:
Je koopt een SLI bord niet vanwege SLI maar omdat deze bordjes meestal meer features hebben dan hun goedkopere voorgangers.

• RoD
  • Niet online

RoD

Leejow(saait) schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:07:
[...]

Volgens mij is dit al 100 keer gezegd, maar laat ik dit herhalen:
Je koopt een SLI bord niet vanwege SLI maar omdat deze bordjes meestal meer features hebben dan hun goedkopere voorgangers.
Even de TS quoten:
Gekozen omdat dit bordje Sli heeft met het oog op de toekomst
Ik wilde slechts aangeven dat SLI onnuttig is, andere features kunnen wel een toegevoegde waarde hebben. En ja, het geval SLI-bord wel/niet is al 100x gezegd en dit zal wel niet de laatste keer zijn :)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
Waarom maar geheugen van 533Mhz voor 200,-.
Terwijl je ook 2gb van G.e.i.L hebt op 800Mhz voor 240,-.
Of die videokaart past in die kast is nog maar de vraag.
Nvidea geeft tegenwoordig ook al certificaten uit voor kasten waarin ze passen.
Als ik het goed heb is die videokaart 28.5 cm lang dus zal je goed moet kijken of het past.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
Ik wel geen afbreuk doen aan hiper voedingen, maar deze voeding kan slechts pieken opvangen tot 580W dit is niet niks. Maar vergelijkbare voedingen (qua wattage dan toch, cfr coolermaster real power 550W) kan pieken opvangen tot 650W. Dit merk je wel direct in prijs. +/- 100 euro in de pricewatch.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
M.Koers schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:13:
Waarom maar geheugen van 533Mhz voor 200,-.
Terwijl je ook 2gb van G.e.i.L hebt op 800Mhz voor 240,-.
Of die videokaart past in die kast is nog maar de vraag.
Nvidea geeft tegenwoordig ook al certificaten uit voor kasten waarin ze passen.
Als ik het goed heb is die videokaart 28.5 cm lang dus zal je goed moet kijken of het past.
Hij zegt toch dat hij niet wil overklokken, dus waarom dan €40 verspillen?

Verwijderd

bassie_ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:44:
[...]

Hij zegt toch dat hij niet wil overklokken, dus waarom dan €40 verspillen?
Omdat het in zijn budget past en met het oog op de toekomst. Ik heb zelf ook 2gb 533, ooit zal ik ook moeten upgraden. Imho is het voor hem best wel nuttig om sneller werkgeheugen te nemen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:52:
[...]

Omdat het in zijn budget past en met het oog op de toekomst. Ik heb zelf ook 2gb 533, ooit zal ik ook moeten upgraden. Imho is het voor hem best wel nuttig om sneller werkgeheugen te nemen.
Hoezo met het oog op de toekomst? Ik zie niet in waarom er in de toekomst geheugen nodig is met meer mhz. Mocht er een nieuwe proc uitkomen die met een hogere FSB werkt en meer geheugenbandbreedte nodig heeft, zal dit ook wel een ander socket worden.

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:56:
[...]

Hoezo met het oog op de toekomst? Ik zie niet in waarom er in de toekomst geheugen nodig is met meer mhz. Mocht er een nieuwe proc uitkomen die met een hogere FSB werkt en meer geheugenbandbreedte nodig heeft, zal dit ook wel een ander socket worden.
Nouwjah als je kijkt naar het verleden is het aantal mhz van werkgeheugen ook steeds omhoog gegaan, waarom zou dat in de toekomst niet gebeuren?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:01:
[...]

Nouwjah als je kijkt naar het verleden is het aantal mhz van werkgeheugen ook steeds omhoog gegaan, waarom zou dat in de toekomst niet gebeuren?
Waarom denk je het nodig te hebben?

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:02:
[...]

Waarom denk je het nodig te hebben?
Ga je nou strikvragen stellen?

Om dezelfde reden dat je nu geen ddr 266 meer gebruikt ofsow?
Ik zeg ook niet dat het belangrijk is, maar voor die 40 euro zou ik het wel doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 14:06 ]

• M.Koers
Ik heb zelf een tijdje 533Mhz gedraaid en heb nu dus 800Mhz en dit merk ik wel degelijk.
Spellen laden enzovoort gaat sneller en speelt zelf soepeler.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 22:11
Idd, 800Mhz is een must als je het mij vraagt. Ik heb 750 (had hiervoor 667) maar dit merk je wel degelijk (ook in klokken :9).
Dus koop gewoon A merk goed geheugen (geen zooi). Iets van kingston oid en als het budget het toelaat minimaal PC5300. Liefst nog hoger.
Geloof mij, die E6600 klokken heel lekker over. Even klooien en je hebt een 3Ghz. Het zou zonde zijn als je al gauw moet stoppen omdat je geheugen niet sneller kan.

[ Voor 24% gewijzigd door ID-College op 27-12-2006 14:17 ]

• M.Koers
Heb 'm nu zlef op 3.15Ghz.
Met AC 7 Pro erop.
Wil alleen niet hoger.
Dan boot hij niet meer.

• bassie
Met oog op de toekomst?

De toekomst ligt toch bij ddr3 e.d. Als hij over een paar jaar een nieuwe koopt is ddr3 nodig.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Spinpoint P80 is langzaam gewoon niet doen. Spinpoint P120 of hoger als het stil moet zijn, evt de WD1600YS, als het iets meer geluid mag maken evt de Seagate 7200.10.

Verwijderd

Topicstarter
dank allen voor de reacties,
waarschijnlijk wordt het nu idd een x1950 pro, het systeem wordt dus een stuk goedkoper maar dat vind ik eigenlijk wel mooi. Ook heb ik gekozen voor de samsung spinpoint P120 250 GB en G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou toch voor de 8800 (GTS) gaan als je Crysis enzo in volle glorie wil spelen, mijn pc heeft al moeite met de Unreal 3 engine (RB6V, alhoewel die slecht geoptimalisseerd is), Crysis is volgens screenshots levensecht met DX10.

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:28:
dank allen voor de reacties,
waarschijnlijk wordt het nu idd een x1950 pro, het systeem wordt dus een stuk goedkoper maar dat vind ik eigenlijk wel mooi. Ook heb ik gekozen voor de samsung spinpoint P120 250 GB en G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit.
Waarom 800 Mhz geheugen?

En waarom niet een GTS als je het geld hebt, kan je dx 10 gebruiken.

Heb je niet een nog een opslag schijf nodig?

Verwijderd

jep meer mhz meer bandbreedte voor je cpu ;)
Pagina: 1