Toon posts:

Plotselling geen verbinding meer met Sitecom DC-202 (v5)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dringend hulp verzocht:

Ik krijg geen internet verbinding meer met mijn router Sitecom DC-202 versie 5. Ik heb hem anderhalf jaar geleden gekocht en tot voor kort geen problemen gehad. Tot een week geleden.

Bij het proberen een verbinding via zijn wizzard tot stand te brengen geeft hij iedere keer dit aan:

Getaway - Unreachable

Normaal, wanneer ik de mijn kabel direct aan de PC aansluit, heb ik wel internetverbinding. Maar zodra ik dit via de router probeer - geen internet.

Die tweede PC, van mijn kids, heeft dus geen internet.

Wanneer ik Sitecom bel, ben ik meestal vijfde of zesde wachtende, terwijl de kosten € 0,50 per minuut bedragen.

Graag je hulp.

Alvast dank.

Midos

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verdiep ej even in de faq
Informatie
Om te helpen bij netwerkproblemen is het belangrijk dat er genoeg informatie gegeven wordt. Geef dus altijd relevante informatie over de situatie en over de betreffende instellingen.
Bijvoorbeeld, als er met een netwerk iets mis is, en je vermoedt dat het ergens in je IP settings zit, post dan bijvoorbeeld een dump van je 'ipconfig /all'. Zo kun je direct geholpen worden.
Indien er later in het topic door een user of moderator gevraagd wordt meer informatie te geven door bijvoorbeeld een lijstje met vragen te posten, is het natuurlijk niet de bedoeling om dat lijstje door te worstelen met "ja, nee, soms, ja" etc. Zie zo'n vraag als een roep om meer informatie, met daarbij zo vluchtig een lijstje van vragen die het eerst opkomen.

Geef daarnaast aan wat je allemaal geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waar het volgens jou mis gaat. Helpdesk vragen waarbij de helpende users informatie letterlijk uit je moeten trekken stel je aan je helpdesk en horen dus niet op dit forum. Topics met té weinig informatie of waar het overduidelijk is dat er niet voldoende vooronderzoek is geweest gaan gewoon dicht.
dus wat voor ip adres krijgt je pc, dump je "ipconfig /all", kun je het ding pingen ?
wat voor ip adres heeft je router, heb je hem al eens gereset ? blabalablablablabl

de kosten van de helpdesk vind ik niet zo boeiend, doe maar hier dat is goedkoper is ook een slecht uitgangspunt, zo goedkoop ben ik namelijk niet

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish,

Wat dit laatste betreft, je hebt gelijk: het was een beetje goedkoop van mij om zoiets te vermelden. Ik moest ook van je (treffende) opmerking even lachen.

Wat de rest betreft: dit wat je aangeeft is voor mij veel te ingewikkeld. Ik weet niet waar ik het ip adres kan lezen en nog minder over het dumpen van 'ipconfig/all' en het 'pingen van het ding'.

Die korte Nederlandstalige handleiding die ik meegeleverd heb gekregen, kon niet veel helpen. Ook niet die volledige, Engelstalige die ik eerder gedownload en uitgeprint heb. Daarin staat niets over FAQ of troubleshoting.

Als het je niet te veel tijd kost, kun je misschien aangeven wat en hoe ik het moet checken? Of mij verwijzen naar een site waar zoiets te vinden is.

Groet,
Midos

Verwijderd

Kloon het mac adres van je pc die internet heeft in de router

Verwijderd

Topicstarter
Kees,

Dankjewel. Op de site van de Sitecim heb ik inmiddels gezien hoe ik een mac adres kan lezen. Door in het DOS (via ipconfig/all) te kijken. Het resultaat is als volgt:

Fysiek adres: 00-0A-CD-0B-E8-82
Ip adres: 89.98.79.199.

Ik neem aan dat dit eerste het mac adres is?

Hoe moet ik dit clonen in de router?

Verwijderd

Welkom,

Je router benaderen via de webbrowser meestal zoiets als 192.168.x.x en user en / of pas ingeven standaard meestal admin en daar in de configuratie zoeken naar mac adres klonen, even handleiding sitecom raadplegen moet daar zeker in te vinden zijn.

Suc6

Verwijderd

bij clonen wordt automatisch het mac adres van de op dat moment verbonden netwerkkaart overgenomen, in jouw geval dus de kaart waarmee je kunt internetten omdat je provider filtert op mac adressen en alleen die accepteert, of je moet ze bellen en de mac van je router doorgeven, meestal staat deze op de doos of onder de router op sticker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:58:
Kloon het mac adres van je pc die internet heeft in de router
:o

mijngod... omdat ie rechtstreek (via de kompuiter) wel verbinding kan maken denk jij dat het met het klonen van een macje wel even is opgelost... hoe verzin je het..

dat dc-202 ding word voor namelijk met DSL/PPPOE verbindingen gebruikt, het is dus een kwestie van het apparaat juist instellen

TS: kan je aangeven welke stappen je in de wizard doorloopt?

@kees nog even 'omdat je provider filtert op mac adressen en alleen die accepteert'

je weet niet eens bij welke provider ie zit, en er zit nog altijd een modem tussen.......

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Hartelijk dank! Het is gelukt!

Op de site van de Sitecom heb ik gelezen hoe je de router kunt resetten. Dat heb ik ook gedaan, in de zin dat zoiets geen kwaad kan.

Daarna heb ik op het forum gezocht hoe je een mac adres kunt clonen en - gevonden. De rest was makkie. Toen ik op de button 'clonnen' drukte, toonde hij gelijk het nieuwe, inmiddels mij bekende (zie boven) mac adres.

Vervolgens heb ik de wizzard verder doorgelopen en -klaar. De internet verbinding was er weer.

Ik kan je niet vertelen hoe groot geluk van mijn zoon was! Daarvoor mijn dank!!

Wat ik in de toolbox ook zag, was dat je de configuratie kun backuppen. Dat heb ik gelijk gedaan en dit bin-bestand bewaard voor ‘je-weet-maar-nooit’.

Fish, Kees, Van Leeuw, nogmaals dank!

Midos

Verwijderd

Graag gedaan hoor Midos..

@vranleeuw: 99% van de providers filtert op mac-adressen dat is algemeen bekend, vaak is een onjuist mac adress de reden van geen verbinding via de router kunnen krijgen ook dat is algemeen bekend dus ik verzin niks.

Dat je een wizard doorlopen moet weet iedere noob die de handleiding leest zoals ik al eerder aangaf.

Verder lijkt het mij de bedoeling dat je iemand hier tracht te helpen en niet even gaat proberen om iemand de les te lezen die probeert om een ander te helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:13:
Graag gedaan hoor Midos..

@vranleeuw: 99% van de providers filtert op mac-adressen dat is algemeen bekend, vaak is een onjuist mac adress de reden van geen verbinding via de router kunnen krijgen ook dat is algemeen bekend dus ik verzin niks.

Dat je een wizard doorlopen moet weet iedere noob die de handleiding leest zoals ik al eerder aangaf.

Verder lijkt het mij de bedoeling dat je iemand hier tracht te helpen en niet even gaat proberen om iemand de les te lezen die probeert om een ander te helpen.
1. '99% van de providers filtert op mac-adressen dat is algemeen bekend,'

dat gaat alleen op voor het mac adres van je modem, slechts 1% filtert op 'kaart niveau'

2. 'Dat je een wizard doorlopen moet weet iedere noob die de handleiding leest zoals ik al eerder aangaf.'

dat betekend niet dat iedere noob weet wat ie in moet stellen om het werkend te krijgen

3. 'Verder lijkt het mij de bedoeling dat je iemand hier tracht te helpen en niet even gaat proberen om iemand de les te lezen die probeert om een ander te helpen.'

Je helpt iemand niet door onjuiste informatie te verstrekken.

@TS: en vul nu is in FF FF FF FF FF AB .. zul je zien dat het nog steeds werkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 18:28 ]

Verwijderd

Je helpt iemand niet door onjuiste informatie te verstrekken:

Lezen is ook een kunst
Pagina: 1