[DVD hoesjes] Welke inktjet printer

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:30
Goedemorgen tweakers :) ,

Ik wil een niewe printer gaan kopen. Natuurlijk niet zo'n goedkoop dingetje met alle kleuren in 1 cartridge, maar alle kleuren los. Mijn eisen aan een printer zijn :
- losse cartridges
- Moet een Scanner hebben (all in one dus)
- Kwaliteit moet naar behoren zijn
- (en ik ben natuurlijk Nederlander, dus als 'ie zuinig is zou dat mooi meegenomen zijn)

Wat ik met de printer wil gaan doen :
- Fanatiek DVD hoesjes uitprinten. Ik krijg gemiddeld 3 films per dag binnen waar ik direct een hoesje voor uitprint
- Schoolwerk (niets bijzonders dus)
- kopieren (vandaar dat de scanner een must is)

Nu ben ik op zoek gegaan, en ben op een paar modellen gestuit en ben nu sterk aan het twijfelen :
De mp510 :
Artikelcode
PR503062
Categorie
Printers/ All-in-One producten > Canon All-in-one
Aansluitingen
USB 2.0 Hi-Speed
Afdrukkwaliteit
Max. 4800 x 1200 dpi. InkJet 4-inktsysteem met 2 pl Micro-Nozzles en FINE cartridges
Bijzonderheden
4 separate inkttanks met ingebouwde inktkop, Volledig kantlijnvrij printen, Sheet feeder tot 150 vel, Cardreader, PictBridge, 4,7 cm kleuren LCD-scherm
Fabrikant
Canon
Garantie
1 jaar carry-in
Scanner info
Flatbed CIS scanner: 1200 x 2400 dpi, Bit depth: 48/24-bit
Snelheid
Print tot 25 ppm zwart en 17 ppm kleur. Fotolabkwaliteit 10 x 15 cm fotoprint zonder witrand in ca. 47 seconden
De mp600
Artikelcode
PR503064
Categorie
Printers/ All-in-One producten > Canon All-in-one
Aansluitingen
USB 2.0 Hi-Speed
Afdrukkwaliteit
Max. 9600 x 2400 dpi. InkJet 5-inktkleuren met 1 pl Micro-Nozzles, FINE printkop en ContrastPLUS
Fabrikant
Canon
Garantie
1 jaar
Scanner info
Flatbed CIS scanner: 2400 x 4800 dpi, Bit depth: 48/24-bit
Snelheid
Print tot 30 ppm zwart en 24 ppm kleur. Fotolabkwaliteit 10 x 15 cm fotoprint zonder witrand in ca. 28 seconden
Er zit een verschil in de afdruk kwaliteit zoals je kunt zien. De MP510 heeft 4 cartridges (3 x kleur 1 x zwart) En de MP600 heeft er 1 meer (Een foto-zwarte cartridge). Mijn vraag is dus : Welke printer zal het beste aan mijn wensen voldoen? Is de MP600 duidelijk beter/scherper voor de DVD hoesjes?

alvast bedankt :)

EDIT : Ik heb ook al andere topics hier gelezen (waarvan ook die over laserprinters, alleen laserprinters vind ik iets te duur.

[ Voor 2% gewijzigd door Hammetje op 27-12-2006 11:53 . Reden: blabla ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

grannymark schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:51:
Goedemorgen tweakers :) ,

Ik wil een niewe printer gaan kopen. Natuurlijk niet zo'n goedkoop dingetje met alle kleuren in 1 cartridge, maar alle kleuren los. Mijn eisen aan een printer zijn :
[..]
- Fanatiek DVD hoesjes uitprinten. Ik krijg gemiddeld 3 films per dag binnen waar ik direct een hoesje voor uitprint
[..]
EDIT : Ik heb ook al andere topics hier gelezen (waarvan ook die over laserprinters, alleen laserprinters vind ik iets te duur.
Als je circa 3 hoesjes print, met name hi-res, zou ik toch naar een laserprinter kijken. Dan heb ik het over jpeg's van 4MB of hoger.
De aanschafprijs van een laser is dan weleens waar hoger, maar ga eens na wat voor inkt een inkjet gaat slurpen. Dan ben je op lange termijn alleen maar duurder uit. Kan je dus beter meer investeren in aanschaf, wat je dan weer terug wint op je consumables.

Ey!! Macarena \o/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RaZ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:58:
[...]

Als je circa 3 hoesjes print, met name hi-res, zou ik toch naar een laserprinter kijken. Dan heb ik het over jpeg's van 4MB of hoger.
De aanschafprijs van een laser is dan weleens waar hoger, maar ga eens na wat voor inkt een inkjet gaat slurpen. Dan ben je op lange termijn alleen maar duurder uit. Kan je dus beter meer investeren in aanschaf, wat je dan weer terug wint op je consumables.
hier wel méér dan 3 per dag 8)
dit doe ik overigens met een psc 2355 die gewoon ff 30-40 (soms meer) dvdcovers print voor dat de kleuren écht op zijn, die printer begint namelijk heel vroeg met zeiken van inkt is op. pas 10-15 dvdcovers verder is 't echt op

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
das dus 50 - 75 ct per pagina (uitgaande van originele vullingen).
Een laser kan dat vast wel goedkoper.

het grote voordeel van laser is natuurlijk ook dat het minder gevoelig is voor vocht.

Verwijderd

Meester_J schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:13:
das dus 50 - 75 ct per pagina (uitgaande van originele vullingen).
Een laser kan dat vast wel goedkoper.

het grote voordeel van laser is natuurlijk ook dat het minder gevoelig is voor vocht.
Het grote nadeel dat een kleurenlaser niet echt mooie fotokwaliteit afdrukt...

• Hammetje
Ik heb inderdaad overwogen om een laserprinter aan te schaffen alleen dat heb ik al buiten de deur gezet. Het moet een inktjet printer zijn. Patronen krijg ik vele malen voordeliger omdat ik ze uit polen verstuurd krijg.

Ik heb overigens nog een verschil ontdekt... De MP510 is 2 pl en de MP600 is 1 pl.... Wat ik er nu van begrijp schijnt de mp600 dus zuiniger te zijn.

Ik gebruik nu overigens een MP150, ook tevreden over, alleen de kleuren zitten dus bij elkaar in 1 cartridge. Vandaar de overstap naar seperate inkttanks. Bovendien deed ik met de mp150 ook al dik 35/40 DVD covers.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:17:
[...]

Het grote nadeel dat een kleurenlaser niet echt mooie fotokwaliteit afdrukt...
nee? zou iemand dan eens een dvdcover (of wat dan ook) willen printen met laser én inkt en dan beide inscannen? ben wel benieuwt naar verschil....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht ook nog een overweging, maar in de tijd dat ik nog druk in de weer was met CD hoesjes, liep ik altijd naar de bibliotheek met het origineel, hoesje eruit, onder t kleurenkopieerapparaat en dan fotopapier selecteren :9 .
Kostte destijds 50 cent (Guldentijdperk), dus wellicht is dat nog steeds een goedkope oplossing :)

Mocht je dat niet willen:
mijn ervaring met Canon is erg slecht, na verloop van (korte) tijd, begeven de printkoppen het en vervolgens kan je net zo goed een nieuwe printer kopen. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een aantal jaren geleden was het iig in mijn ervaring een groot drama met die dingen.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hammetje
kamstra schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:31:
Wellicht ook nog een overweging, maar in de tijd dat ik nog druk in de weer was met CD hoesjes, liep ik altijd naar de bibliotheek met het origineel, hoesje eruit, onder t kleurenkopieerapparaat en dan fotopapier selecteren :9 .
Kostte destijds 50 cent (Guldentijdperk), dus wellicht is dat nog steeds een goedkope oplossing :)

Mocht je dat niet willen:
mijn ervaring met Canon is erg slecht, na verloop van (korte) tijd, begeven de printkoppen het en vervolgens kan je net zo goed een nieuwe printer kopen. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een aantal jaren geleden was het iig in mijn ervaring een groot drama met die dingen.
Vreemd... Ik hoorde juist wat anders.. Ik hoorde dat de Canon's juist inktkoppen hadden die vrijwel onverwoestbaar waren en dat de HP's problemen hadden met inktkoppen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

grannymark schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:38:
[...]

Vreemd... Ik hoorde juist wat anders.. Ik hoorde dat de Canon's juist inktkoppen hadden die vrijwel onverwoestbaar waren en dat de HP's problemen hadden met inktkoppen.
Apart :P
Mijn ervaring met HP is juist d:)b
Maar t zou kunnen dat ze bij Canon daar flink mee aan de slag zijn gegaan natuurlijk, en dat ze nu weer beter zijn dan HP oid, geen idee, maar dan weet je iig dat je er ff op moet letten. Reviews lezen e.d. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

grannymark schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:38:
[...]

mijn ervaring met canon (s400): printerkoppen waren na een jaar versleten. Vervangen (als ik een winkel kon vinden die 't ding had) koste 80€. Byebye canon.
HP (deskjet 840c en psc2355): aangezien ik niet aan navullen doe en als de inkt op is gewoon nieuwe (origineel) haal... geen last van slijtende printkoppen.
En epson...: nooit een gehad, komt er ook nooit. Want van wat ik gelezen heb is dat de koppen heel vaak gereinigt moeten worden, maar wat héél erg veel inkt kost.....

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 27-12-2006 14:07 ]

Oscar Wilde

• Hammetje
ik ga vanmiddag wel naar de winkel en kijk wat ze daar adviseren. Ik laat jullie nog weten wat het geworden is :)

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat het is geworden, ik ben namelijk ook op zoek :)

• Hammetje
Het is een MP600 geworden :). De verkoper vertelde mij dat de printer net iets zuiniger was en bij foto's een stuk scherper (hij liet mij 2 foto's zien uit de apparaten, en de MP600 was duidelijk scherper, al waren beide foto's top kwaliteit).

Conclusie : De mp510 heeft naar mijn mening een betere prijs kwaliteit verhouding, maar aangezien de MP600 net iets leukere functies had (en ik hem voor maar 150 euro kon krijgen) ben ik voor de mp600 gegaan.

Thx voor jullie input :)

Pagina: 1