Toon posts:

Core2Duo of Pentium M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al twee dagen te zoeken op Internet, maar kan het niet vinden. Ik wil een stille pc voor in de woonkamer om a) te downloaden b) die altijd aanstaat en c)HD video kan afspelen op mijn nieuwe plasma moet ik dan eerder gaan denken aan een barebone met socket 775 + een Core2Duo processor of kan ik beter voor een barebone gaan denken met een socket 449 + een Pentium-M. Een beetje snelheid is nog wel gewenst, maar stilte is het meest belangrijkste.
Wordt een Core2duo warmer dan een Pentium-M en is het verschil qua snelheid heel groot?
Het apparaat moet trouwens ook nog erg compact zijn vanwege ruimtegebrek.... Ik heb momenteel de Shuttle SD11G5 op het oog, maar vind de prijs toch wel aan de hoge kant...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:56
Er is ook een C2D voor mobile gebruik de zogenaamde Merom core, dat is denk ik dat je zoekt. Met de juiste kloksnelheid is deze ook passief te koelen. Een C2D desktop is sneller, maar bijna niet passief te koelen, desondanks ook stil genoeg denk ik.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Die Shuttle is wel een mooi functioneel bakkie, maar misschien is deze al een beetje door de tijd (lees: C2D) achterhaald.

Zal naar mijn mening in ieder geval een goede koop zijn, bevat allemaal onderdelen waar je dus geen extra geld voor hoeft uit te geven.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Phrantic schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:37:
Die Shuttle is wel een mooi functioneel bakkie, maar misschien is deze al een beetje door de tijd (lees: C2D) achterhaald.

Zal naar mijn mening in ieder geval een goede koop zijn, bevat allemaal onderdelen waar je dus geen extra geld voor hoeft uit te geven.
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb.
Weet je toevallig nog een alternatief? (Ik ga zelf ook wel zoeken hoor!)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:57:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb.
Weet je toevallig nog een alternatief? (Ik ga zelf ook wel zoeken hoor!)
De Core 2 Duo levert de beste prestaties voor zijn geld. Opzoek kan gaan naar een alternatief (AMD Athlon X2, VIA) is geen probleem, maar lever je wel in qua prijs- / prestatie-verhouding.

Verwijderd

Een goeie koeler doet ook wonderen.
ik maak gebruik voor mijn mce systeem een intel 805serie .
Deze word 50graden met de fan op laagste stand . (92mm fan)
Coolermaster hyper 48 (heatpipes)
Kast is een enermax venus kleur zwart.
Deze heeft ook 2x80mm fan aansluiting die nu uit zijn (ben mijn verloop stekker voor 2x5volt kwijd)

Een goeie kast en een goeie koelblok maak veel uit

Oja waarom een intel 805d? Koste me maar 60euro

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:25:
Een goeie koeler doet ook wonderen.
ik maak gebruik voor mijn mce systeem een intel 805serie .
Deze word 50graden met de fan op laagste stand . (92mm fan)
Coolermaster hyper 48 (heatpipes)
Kast is een enermax venus kleur zwart.
Deze heeft ook 2x80mm fan aansluiting die nu uit zijn (ben mijn verloop stekker voor 2x5volt kwijd)

Een goeie kast en een goeie koelblok maak veel uit

Oja waarom een intel 805d? Koste me maar 60euro
Op zich een prima plan, het probeem is echter dat wat ik wil, klein moet zijn. Een grote koeler is vaak moeilijk plaatsen in een heel kleine kast.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06

Fab1Man

Live life to the fullest

Er bestaat inmiddels ook een Core 2 Duo versie van een fluisterstille pc. De vroegere versie heette Signum Data, die mijn vader ook heeft, maar deze is met een pentium 4. Inmiddels zijn er ook behuizingen die hetzelfde eruit zien, WLAN en een goede grafische kaart hebben en geen koelers bezitten. Het begint met een H, maar ik kan het helaas niet meer vinden. Ik zoek nog eventjes verder en laat het wel eventjes weten!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En indien de Core2 alsnog te warm blijkt te zijn, kan je deze mbv software verder terugklokken. Met PentiumM's kan je het voltage verlagen (tot 30%) en als 'ie dan nog te warm wordt kan je zeg gewoon 1.6 GHz draaien als max. Dat is dan wel prestatieverminderend maar voor je mediabak zal dat niet gek invloed hebben :) .

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Heb het eens lopen uittesten. Core2duo E6600 onderklokt tot 9*100 mhz(900 mhz) en op laagste voltage dat ik kon instellen in bios. ding was rotstabiel en arctic freezer stond op 800 rpm. Ding kwam maximum 32 graden celcius bij 20 graden kamertemp!! Passief zal die maximum 45 graden worden. Films bekijken was nog perfect mogelijk(10 procent cpugebruik voor dvd en 40 voor 720P materiaal. Maar ik heb wel een geforce 8800 gtx die er ook wel wat aan kan doen). Zorg voor een goede airflow en tracht je cpu zo traag mogelijk te laten lopen(tot jij hem te traag vind of dat HDmateriaal neit meer kan afspelen), koop een 7600 gs passief gekoeld(kan ook wel wat helpen om HDmateriaal af te spelen) en hang enkel een voorste casefan en een achterste die voor een zo goed mogelijke luchtstroming zorgen. Eventueel op de cpu toch nog een koeler op 800 RPM laten draaien kan enorm veel schelen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Ik zou absoluut gaan voor de Core 2 Duo Mobile variant: een echte core 2 duo maar bedoeld voor laptops, dus met een verbruik van max 35 Watt! Is met een beetje koelblok passief te koelen, en met een beetje flow door je kast ook met een kleiner blok. Verschillende merken verkopen m-ATX moederbordjes voor deze cpu's.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik zou absoluut gaan voor de Core 2 Duo Mobile variant: een echte core 2 duo maar bedoeld voor laptops, dus met een verbruik van max 35 Watt! Is met een beetje koelblok passief te koelen, en met een beetje flow door je kast ook met een kleiner blok. Verschillende merken verkopen m-ATX moederbordjes voor deze cpu's.
helemaal mee eens Core2Duo zou ik persoonlijk nemen heb er zelf ook 1 in me notebook is prima
en zijn inderdaad genoeg coolers / mobo's voor

Verwijderd

zoals hierboven, schaf je een Yonah of een Merom aan op een mATX desktop plankje aan. zet er een vette passieve koeler koeler, type Thermalright SI128 op en zorg voor wat airflow in je kast met enkele low RPM fans

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 22:12 ]

Verwijderd

In mijn PC heb ik een Pentium-M (Core Duo T2300, 166GHz) en ik moet zeggen dat hij echt retesnel is. Ik heb hem gekoeld met het standaard aluminium koelbokje met een 13dB Papst fan erop, en word niet warmer dan 40 graden onder load!

Wat ik zou doen; een Penitum-M kopen als je het redelijk goedkoop kan krijgen, zoniet een C2D omdat die toch makkelijker verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

c2d gaan iis altijd beter en niet eens zo heel duur als je de E6300 pakt

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:45:
Ik zit nu al twee dagen te zoeken op Internet, maar kan het niet vinden. Ik wil een stille pc voor in de woonkamer om a) te downloaden b) die altijd aanstaat en c)HD video kan afspelen op mijn nieuwe plasma moet ik dan eerder gaan denken aan een barebone met socket 775 + een Core2Duo processor of kan ik beter voor een barebone gaan denken met een socket 449 + een Pentium-M. Een beetje snelheid is nog wel gewenst, maar stilte is het meest belangrijkste.
Wordt een Core2duo warmer dan een Pentium-M en is het verschil qua snelheid heel groot?
Het apparaat moet trouwens ook nog erg compact zijn vanwege ruimtegebrek.... Ik heb momenteel de Shuttle SD11G5 op het oog, maar vind de prijs toch wel aan de hoge kant...
De SDG115 is ernstig verouderd; chipset fan van die serie maakt nogal wat geluid. Pak liever een C2D en een nieuwe P2 serie, schiet je veel meer mee op ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
http://www.ikbenstil.nl/p...Path=294&products_id=2395

Ik weet er dan wel weinig vanaf, ook weet ik niet wat de prijs van de shuttle is, maar deze website + PC lijken mij heel geschikt?

Verwijderd

Topicstarter
osc4r schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:56:
http://www.ikbenstil.nl/p...Path=294&products_id=2395

Ik weet er dan wel weinig vanaf, ook weet ik niet wat de prijs van de shuttle is, maar deze website + PC lijken mij heel geschikt?
Thanks jongens, ik heb inmiddels een compleet pc'tje gekocht van Acer. Dit is de L100, een mini mediacenter. Grappig genoeg zit hier geen van beide processors in, maar een AMD Athlon 64X2.
Ding doet het overigens prima!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 02:41:
[...]

Thanks jongens, ik heb inmiddels een compleet pc'tje gekocht van Acer. Dit is de L100, een mini mediacenter. Grappig genoeg zit hier geen van beide processors in, maar een AMD Athlon 64X2.
Ding doet het overigens prima!
met tv tuner / capture card ? en afstandsbediening ?

dat is wel netjes dan :)

vind overgens wel raar ze bij elke pc media center erop pleuren maar je geen capture card / afstandbediening erbij krijgt wat dus media center essentieel maakt maar dat zal wel aan mij liggen :)
Pagina: 1